Airport + wireless kaarten 802.11b third party

Is er ergens een database of gegevens te vinden welke kaarten compatiebel zijn zijn met een Airport basisstation Graphite?

[quote:814628d36d="Torz"]Is er ergens een database of gegevens te vinden welke kaarten compatiebel zijn zijn met een Airport basisstation Graphite?[/quote:814628d36d]

Voor zover ik weet allemaal, alleen is het instellen van WEP soms wat lastig. Het gaat toch alleen maar om het protocol 802.11b.
2 collega’s gebruiken een USB Dlink adapter en dat werkt goed samen met een Airport basisstation.

Cyberwolf

Werken die met een Apple iBook/Powerbook of en PC laptop? De PC geeft nl problemen.

[quote:84ee7b6b80="Torz"]Werken die met een Apple iBook/Powerbook of en PC laptop? De PC geeft nl problemen.[/quote:84ee7b6b80] Ze gebruiken laptop's met win98 en win XP.

ok thx

Ben hier een tijdje geleden ook mee bezig geweest.

Niet alle kaarten werken met Apples. Er zijn twee drivers voor te vinden een open source en een te betalen driver.

resp.
http://wirelessdriver.sourceforge.net/
http://www.ioxperts.com/80211b_X.html

Wat wel interessant is trouwens is dat een lucent Wavelan/ ORiNOCO Silver kaartje in te bouwen is in een pismo als gewone airport kaart. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat je een Orinoco/wavelan silver kaart kan upgraden naar een gold versie mbv je powerbook…

[quote:ee8c916321="gretver"]Ben hier een tijdje geleden ook mee bezig geweest.

Niet alle kaarten werken met Apples. Er zijn twee drivers voor te vinden een open source en een te betalen driver.

resp.
http://wirelessdriver.sourceforge.net/
http://www.ioxperts.com/80211b_X.html

Wat wel interessant is trouwens is dat een lucent Wavelan/ ORiNOCO Silver kaartje in te bouwen is in een pismo als gewone airport kaart. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat je een Orinoco/wavelan silver kaart kan upgraden naar een gold versie mbv je powerbook…[/quote:ee8c916321]

De kaart die ik probeerde te koppelen is een Edimax.

De Orinoco Silver is dacht ik gelijk aan de Lucent wavelan silver en dat is de kaart die in de Graphite base station zit.
Als die ingebouwd moet worden ,dan moet het buiten de kaart zelf uitstekende deel eraf denk ik ,dan werkt hij niet? Of zit daar alleen de antenne in?

update:Sourceforge wel heel handig,maar zijn Mac drivers.

De lucent en de orinoco zijn inderdaad dezelfde als aiprport kaart. Dat is ook de reden dat deze kaart zou passen in een airport slot. Heb het niet zelf geprobeerd, maar lijkt me dat je de antenne van de powerbook in de kaart moet stoppen, op de plek waar nu dat uitsteekseltje zit. Je schijnt een beeetje te moeten proppen....

Heb zelf jammer genoeg niet zo’n kaart. nl. Ben nog op zoek…

je probleem is dus dat het met de ene kaart niet lukt en met de andere wel.... Lijkt me op het eerste gezicht niet iets te maken te hebben met airport base-station. OP de link die ik poste is te zien dat de kaart die je gebruikt wel compatible is met airport...

Domme vraag misschein maar heb je de juiste drivers voor de niet werkende kaart? Werkt hij helemaal niet? of werkt de aanmelding niet?

De aanmelding werkt niet.Het basisstation wordt aangestuurd door een PC met freebase(programma voor wintel op een airport station.Apple maakt overigens ook een admin utility voor win 98 ,maar die werkt alleen met de Snow).Mijn PB ziet hem wel,maar de Dell(eh vies woord?) laptop met Edimax niet.In theorie moet het werken,maar er staat denk ik toch iets verkeerd ingesteld in de driver van de Edimax.?????? :?

[quote:f7be0242e7="Torz"] laptop met Edimax niet.In theorie moet het werken,maar er staat denk ik toch iets verkeerd ingesteld in de driver van de Edimax.?????? :?[/quote:f7be0242e7] Heb je een vorm van beveiliging aanstaan?? WEP, Alleen bekende MAC adressen??? Zoja, zet die dan even uit voor de eerste test en alles ze elkaar zien kan je stapje voor stapje het weer aanzetten.

Cyberwolf

Er is inmidels een orinoco silver in aantocht en die zal wel gewoon werken.Dan kan de Edimax aan een nader onderzoekje worden onderworpen.