Het probleem: mijn airporticoontje rechtsboven ziet enkel mijn eigen netwerk als ik vlakbij (minder dan 2 meter) de TimeCapsule zit. Verder weg en hij vindt helemaal niks meer. Heb al tientallen dingen geprobeerd (zowat alle opties die ik op internet kan vinden, inclusief het terugzetten van de aiport firmware) en niets helpt. Hier en daar werd ook al gesuggereerd dat het om een hardwareprobleem gaat (antenne intern gebroken bvb), maar waarom zie ik dan (eender waar ik ben) WEL allerlei netwerken in iStumbler, maar NIKS in het lijstje van de AirPort zelf.
Hier toevallig iemand met hetzelfde probleem en beter nog: een oplossing?
heel vreemd. probeer eens een nieuwe account aan te maken (test account), en kijk of daar de netwerken wel zichtbaar zijn. Als ze daar wel zichtbaar zijn dan is er iets mis met je eigen account(instellingen).
Ook dat allemaal al meermaals gedaan. Ik ben intussen zelfs al verhuisd :-) Surfen via een draadje in de TimeCapsule werkt trouwens probleemloos, en ook op het moment dat je draadloos verbonden bent met het netwerk (als je op 2 meter van de TC zit) gaat internetten goed. Het is echt het vinden van netwerken dat een probleem is.
Ken je iemand bij jou in de buurt die een laptop met wifi heeft? Vraag die dan of hij even langs komt met zijn laptop; geef hem je wachtwoord (verander dat in je TC nadat hij weg is) en kijk of het eventueel bij hem ook zo is. Dan zou het aan jouw TC kunnen liggen.
Daarnaast zou je dan ook bij die persoon langs kunnen gaan om het aan jouw kant zo uit te proberen of het aan je laptop ligt.
Dan is het probleem in ieder geval te wijten aan jouw MacBook. Hardware- of softwarematig. Mocht je er nog garantie op hebben, dan is het misschien het beste om ermee terug te gaan naar je Apple winkel waar hij gekocht is.
Heb je overigens zelf al het airport kaartje uit en in je Macbook gedaan? En ook het draadje weer goed terug gedaan wat eraan zit?
Het is de eerste zwarte Macbook, dus de garantie is intussen al een hele tijd verstreken. Kan je zelf aan de airportkaart zonder iets te moeten openschroeven? Ik dacht dat je bij Macbooks enkel nog zelf geheugen bij kon steken.
Dat weet ik zelf niet met die generatie; misschien kan je dat terugvinden in de documentatie van je MacBook, of dat iemand anders je dit kan vertellen....
Je moet hem helemaal openschroeven. Desalniettemin: als iStumbler wel netwerken ziet, en het airporticoontje niet lijkt het mij toch geen hardwareprobleem te zijn?