airport

Wat zijn nou eigenlijk de belangrijkste verschillen tussen de airport extreme en de airport express? Ik heb wel gekeken op de apple site maar ik snap het nog niet helemaal. is er een verschil in snelheid? of bereik? enz

Ik ga een powerbook kopen en ik wil er draadloos mee internetten welke airport basisstation raden jullie me dan aan?

ik raad de express aan. Die is meer dan voldoende en kost maar half zoveel als de extreme. De extreme kan ik de 50 connecties aan en de express slechts 10 dacht ik. Extreme kan ook worden uitegebreid met een atenne en express niet.

als je al gewone router hebt die dicht bij je stereo staat gebruik dan de express dan kan je via itunes ook op je stereo afspelen hij is ook compacter en voor de rest zelfde als airport extreme airport extreme ondersteund ook meer simultane gebruikers en heeft groter bereik maar voor een huis-tuin-en-keukengebruiker is de express meer dan voldoende denk ik

express. vooral vanwege de draadloze iTunes.

Ik zou beide doen..... :D Aan de AirPort Extreme kun je nog een antenne hangen en heeft een ethernet uitgang waarop je een evt. nog een switch kan hangen of een andere computer. Ook kun je er een printer aan hangen. Maar dat geld ook voor de Express. De Express heeft als grote voordeel dat je je audioset er op kan aansluiten.

Maar in basis zijn ze echt gelijk!

Dus heb ik het nou altijd verkeerd begrepen en is Airport Express niet alleen een uitbreiding van Extreme? Het werkt ook los van Extreme?

ja dennis die twee kunnen samen gebruikt worden of appart, als je bvb geen ethernetkabel totaan stereo hebt dan kan je doormiddel van WDS draadloos de extreme met de express verbinden en zo. Maar de express is ook een volwaardig access point op zichzelf