Airport

Ik wil mijn nieuwe powermac draadloos verbinden met het internet. Mijn accesspoint bevindt zich twee kamers verder, in vogelvlucht zo'n 12 meter. Bovendien wil ik via mijn stereo luisteren naar de muziek in mijn iTunes op mijn apple. Eventueel wil ik nog een tweede computer (pc) laten gebruik maken van mijn internetverbinding (Vlaanderen - Telenet).

Ik dacht aan die Airport Extreme, maar ik ben pas geswitched en nog niet zo goed op de hoogte :slight_smile:
Wat heb ik allemaal nodig om mijn dromen te realiseren?

Bij mij staat de Airport Express op de eerste verdieping en ik heb in het hele huis en tuin een goede verbinding vanaf mijn PowerBookje (die erom bekend staan dat ze minder goede ontvangst hebben door de alu deksel). Nou is mijn huis wel van hout, en kan ik mij voorstellen dat een betonnen geheel met veel betonijzer erin de ontvangst kan beperken. Stereo doe ik niet via dat ding, maar printen gaat zonder problemen. Aangezien de wifi-norm voor Airport en PC-stuff hetzelfde is zou je ook toegang met je PC moeten kunnen hebben.

Luisteren van muziek kan alleen met een AirTunes express die dan in de buurt van je Stereo moet staan.

Als je op je stereo naar je itunes wilt luisteren moet je airport express hebben, kwa ontvangst moet 2 kamers verder geen enkel probleem vormen.

En om je helemaal gerust te stellen: bij mij werkt de airtunes express (ook een stuk goedkoper in aanschaf) perfect samen met Telenet (gewoon de kabel in de airtunes inpluggen en je surft draadloos) en met ITunes (mini stereo jack in de airtunes inpluggen en het andere uiteinde verbinden met 'een' vrije ingang op je stereo-installatie).

Wankei