AirTag geschikt om je geparkeerde auto op te zoeken?

Zoals de titel van dit topic doet vermoeden, vroeg ik me af of Apple’s AirTag geschikt is om je geparkeerde auto op te zoeken? Ik ben nog wel eens vergeten waar die staat :slight_smile:

Ik weet dat je e.e.a. via Apple Kaarten kunt regelen, maar dan moet je een Bluetooth Carkit hebben. En die heb ik niet.

#benieuwd

Waarschijnlijk gaat dat wel werken. Een experiment waard! :slight_smile:

Theoretisch zou dat moeten kunnen, aangezien (en daar ga ik van uit) je auto op dezelfde plats blijft staan tot je terugkomt. Zo gauw de airTags buiten bereik het bluetooth bereik van je iPhone komen, zal de laatst bekende positie volgens Apple worden onthouden. Op die manier moet het dus prima mogelijk zijn om je auto terug te vinden op een overvolle parkeerplaats. Of het ook lukt in een meerlaagse parkeergarage durf ik neit te zeggen.

Thanks! Kon hier niks over vinden.

Houdt er wel rekening mee dat dit om Bluetooth gaat. Je moet dus in de buurt zijn (30m.) wil je de auto vinden. Geen ideale oplossing voor jouw probleem lijkt me.

Ik maak vaak een foto of een notitie van de parkeerplek.

Iemand met een iPhone moet in de buurt zijn. Apple zet zijn complete device vloot in om AirTags te lokaliseren.

@TheBigZ Dat klopt. Maar dat betekent wel dat er een dikke kans is dat je met een AirTag je auto niet vind.

@tarun: Omdat er maar zo weinig mensen met iPhones rondlopen, bedoel je?

Niet genoeg voor een gegarandeerde dekking. Zeker in b.v. een parkeergarage.

Zoals ik zei in mijn eerste posting: een experiment waard.

Wat is er mis met het onthouden van de laatste positie toen er nog bluetooth connectie was? Die auto gaat (als het goed is) nergens heen in de tussentijd…

Precies. En zo wel, dan vertelt je AirTag dat! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Lijkt me toch een dure optie voor iets wat al standaard op je :iphone:zit!

1 like

@Mark: dat dus.

P’cies.

Hoi,
Ik dacht hetzelfde als jij. Handig om je auto te tracken.
Problemen:

1. Als m’n vriendin in de auto rijdt krijgt ze een melding dat een AirTag stiekem in haar buurt is
  2. Geen accurate huidige locatie te krijgen, terwijl die gewoon in een woonwijk geparkeerd staat

Als je Google Maps gebruikt staat je geparkeerde auto er standaard bij dacht ik

CitaatHoudt er wel rekening mee dat dit om Bluetooth gaat. Je moet dus in de buurt zijn (30m.) wil je de auto vinden.

Nee dus!
De laatste positie wordt door je smartphone onthouden en daarmee kun je dus op het kaartje en via de aanwijzingen gewoon je auto terugvinden.

@solutions @goeiedag
Dan blijft de vraag of je 40 euro wilt uitgeven voor een gimmick (heb er zelf een voor de sleutels :slight_smile: ) of dat je gewoon een geplaatste speld wilt gebruiken.

Dus als je het gewoon als spielerei wilt, doen! Als je gewoon een makkelijke (goedkope) oplossing wilt, gebruik kaarten en plaats een speld als je je auto geparkeerd hebt.

Volgens mij hebben apps als flitsmeister toch ook de optie om je auto terug te vinden?

Oplossingen genoeg, maar als je gewoon graag een airtag wil, zou ik zeggen kopen en gebruiken.

Dat is waar. Dus dat maakt het interessant om je auto te vinden.