Airtunes hapert zonder duidelijke aanleiding

Zo eens in de zoveel dagen begint mijn airtunes te haperen. na een paar uur gaat dat meestal vanzelf weer over. wie heeft een idee waar dat aan kan liggen? moet ik de fout bij iTunes, mijn airportExpress of mijn router zoeken?

router -> nee, die heeft er niks mee te doen. Misschien is t nummer wel crappy? of staat je airport bij een speaker/magneet-iets in de buurt? dat wilt ook nog wel eens voor een storing zorgen.

[quote:75dc9a0c03="leppa"]router -> nee, die heeft er niks mee te doen. Misschien is t nummer wel crappy? of staat je airport bij een speaker/magneet-iets in de buurt? dat wilt ook nog wel eens voor een storing zorgen.[/quote:75dc9a0c03]

dezelfde nrs spelen op andere momenten wel goed af. en de locatie van mijn xpress wijzigt ook nooit. hangt wel in de buurt van de tv en naast een telefoontoestel.

Ehm, in een tv zitten speakers, speakers zijn magneten, maar dan zou ie t altijd moeten doen, dat haperen lijkt me zo. Blijft het signaal wle het zelfde constant of veranderd dit?

hoe kan ik het signaal meten?

rechtsbovenin bij je computer zie je het signaal icoontje?

Ik heb hier ook wel eens last van, maar dan gebruik ik ook veel bandbreedte omdat ik aan het downloaden ben!

Ken het probleem. De positie van basestation maakt wel degelijk uit. Ook goed programmaatje gevonden om signaal sterkte te meten met PowerBook. Als ik het signaal meet m.b.v. progje [url]http://www.chimoosoft.com/apgrapher.html[/url] krijg ik een sterk fluctuerend signaal als het stormt bijvoorbeeld. Nadat ik de basestation had verplaatst naar een plek met wat minder beton eromheen haperde Airtunes niet meer.

Nou, ik ben uiteindelijk maar weer aan de kabel gegaan na maanden gehaper en gestotter. In een groot huis met veel draadloze appparatuur en veel glas is het gewoon onmogelijk gebleken. Zelfs met een extra station er tussen om te bridgen ging het niet. Had gelukkig een netwerkaansluiting op beide punten, kan nu zelfs bijna zonder gestotter full screen films streamen.

Nee, voor mij geen draadloos meer als het niet echt nodig is.
Sorry dat ik je niet kan helpen en succes met dit iritante probleem.
:sealed: