Al die volumeknoppen :S

Sinds een paar uur heb ik een mac mini :D, ik ga ook aan de slag met muziek. Dit lukte met m'n pentium 3, 450 Mhz, 128MBram, op zo'n 16 sporen met muziek rond de 5 minuten per nummer dus ik neem aan dat dit op mijn mini ook wel zal werken.

Maar wat is jullie advies voor al die volume knoppen en wat voor usb geluidskaart raden jullie aan? (mijn budget is niet héél groot…) Is die Fast Track van M-audio wat? kan ik eventueel mijn mengpaneeltje in die gitaarpoort van die Fast Track pluggen?

owh jah… die volume knoppen… op de mac zelf, in garageband, op usb software, op mide keyboard, op mengpaneel etc. etc. Wat doen jullie meestal?

bedankt!

Gewoon alles openschroeven... :mrgreen:

Maar serieus: je moet gewoon voor jezelf testen hoe je alle levels instelt,
elk apparaat of software kan oversturen. Als je de bron (bv. keyboard) te zacht zet,
genereert dat weer ruis als je hem moet gaan bijdraaien op je mengtafel.

Theoretisch moet je alle faders op 0db zetten, maar db’s staan niet op alle apparaten aangegeven.
Gewoon testen wat voor jou het beste werkt zonder te oversturen.

succes

das best veel werk :mrgreen:

bedankt trouwens!

kan ik mengtafel op die M-audio fast track aansluiten?

Voor zover ik kan zien moet je hem kunnen aansluiten op een stereo-kanaal van een mengtafel, of twee mono-kanalen. Misschien moet dat wel via verloopstekkers (jack of xlr) maar dat zijn de kosten niet.

Ik zie cinch (tulp) L&R uitgangen, dus…

http://www.rockinn.co.jp/digital_lab/audio_if/images/maudio_fasttrack.jpg

wat kost dat ding eigenlijk? vind 'm wel leuk :slight_smile:

Feedback (www.feedback.nl) kost ie 115 euro. Ze hebben ook betere versies in die serie! Feedback is echt een fijne zaak voor muziek! [img:2b9fc98e16]http://www.m-audio.com/images/en/callouts/big/fast_track_usb.jpg[/img:2b9fc98e16]

Ow, das best te doen een keer...leuk. Ik weet trouwens niet of jouw mengtafel een verschil maakt tussen mic of line niveau (dat ie automatisch switched) maar die Fasttrack stuurt dus uit naar de mengtafel op lijn-niveau!

veel plezier