Al iets bekend over de Adobe programma's en Intel Core Duo

Ik sta op het punt om Adove Creative Suite 2 te bestellen. Maar omdat ik verwacht later dit jaar ook nieuwe Mac aan te schaffen vraag ik mij af of het beter is te wachten tot er aangepaste versies komen die op beide systemen kunnen draaien. Op Adobe site nog helemaal geen berichten hierover.

Is er al iets over bekend?

Hierover zijn al ontelbare topics gestart. Ontelbare nieuwsberichten in de media. Iedereen die maar een klein beetje moeite wil doen kan het antwoord op deze vraag in 10 seconden vinden.

Dit is niet bedoeld om je persoonlijk aan te vallen of dergelijke maar een mens word het stillaan beu om 500 keer dezelfde vraag te lezen waarvan het al 400 keer beantwoord is en waarvan het antwoord eenvoudig te vinden is.

Heb toevallig vanmiddag photoshoptv gekeken en Scott Kelby verwacht dat er pas compatible software komt in CS3. Geen update maar wachten tot de volgende versie! (als je hem tenminste snel wil laten lopen) Je kan hem al gebruiken maar dan alleen met een emulator (Rosetta)

B.t.w. @ Masuran, slechte zin…? Post dan gewoon niet!

Masuran: overdrijven is ook een vak. Maar goed je hebt wel een beetje gelijk. Iets minder grof stellen zou wel aardiger zijn.

[quote:7d7b1c077d="masuran"]Hierover zijn al ontelbare topics gestart. Ontelbare nieuwsberichten in de media. Iedereen die maar een klein beetje moeite wil doen kan het antwoord op deze vraag in 10 seconden vinden.

Dit is niet bedoeld om je persoonlijk aan te vallen of dergelijke maar een mens word het stillaan beu om 500 keer dezelfde vraag te lezen waarvan het al 400 keer beantwoord is en waarvan het antwoord eenvoudig te vinden is.[/quote:7d7b1c077d]

Prima, heb er wel eerst naar gezocht maar niet duidelijk gevonden, krijg dan andere topics waar ik eerst 360 recaties moet doorworstelen en daar had ik niet veel trek in.

Jeffo :apple: :wink:

[quote:6b6c1524bf="masuran"]Hierover zijn al ontelbare topics gestart. Iedereen die maar een klein beetje moeite wil doen kan het antwoord op deze vraag in 10 seconden vinden..[/quote:6b6c1524bf] Weet je wat ik aardig zou vinden? Gebruik die 10 seconden dan om ons te helpen met een relevant linkje. Gaan de mod's vast op zoek naar een slot en een sleutel. :)

[quote:12e74cc69e="kontheur"]Heb toevallig vanmiddag photoshoptv gekeken en Scott Kelby verwacht dat er pas compatible software komt in CS3. Geen update maar wachten tot de volgende versie! (als je hem tenminste snel wil laten lopen) Je kan hem al gebruiken maar dan alleen met een emulator (Rosetta)

B.t.w. @ Masuran, slechte zin…? Post dan gewoon niet![/quote:12e74cc69e]

En…CS3 laat waarschijnlijk nog wel een jaartje op zich wachten?

gr & tks

Jeffo :slight_smile:

[quote:db3d590c6d="jeffo"][quote:db3d590c6d="kontheur"]Heb toevallig vanmiddag photoshoptv gekeken en Scott Kelby verwacht dat er pas compatible software komt in CS3. Geen update maar wachten tot de volgende versie! (als je hem tenminste snel wil laten lopen) Je kan hem al gebruiken maar dan alleen met een emulator (Rosetta)

B.t.w. @ Masuran, slechte zin…? Post dan gewoon niet![/quote:db3d590c6d]

En…CS3 laat waarschijnlijk nog wel een jaartje op zich wachten?

gr & tks

Jeffo :)[/quote:db3d590c6d]

Zit er dik in ja… Misschien nog wel langer… :x

Goed toch maar overwegen al te kopen dan.

Tks voor de hulp!

:smiley:

Ik heb gisteren een MacBook pro besteld, gaat photoshop veel trager onder rosetta of valt dat nog mee?

31 Januari komt hij toe ben benieuwd.

Ze zullen vást wel sneller zijn dan te wachten tot CS3 hoor ;) Ik denk dat ze tussen maart en juni/juli wel met een CS-intel komen. Of een update of iets dergelijks.

Maar wachten tot CS3 lijkt me niet iets voor Adobe… dat zou
nog makkelijk een jaar kunnen duren, terwijl een hoop bedrijven
in maart al met de eerste UB-versie komt

Ik heb persoonlijk nog geen draadje voorbij zien komen met deze vraag specifiek op pro software als de Creative Suite toegespitst, Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of iemand al meer informatie heeft daarover. Vind de benchmarks van de MacBook er heel goed uitzien, zeker de render en video specs, maar het feit dat alle pro software via Rosetta moet houd me tegen. Ben benieuwd naar CS maar ook naar het volledige pakket met Flash / Dreamweaver erbij. Ik ben tegen een slotje! Kunnen de pro-users hier een beetje bijhouden hoe de zaken ervoor staan.

dit draadje gaat nu dus helemaal off-topic worden. het zij zo.we moeten ons er maar bij neer leggen dat zulke vragen tot -pak'm beet-maart of april- gesteld blijven worden.niet iedereen is even handig in zoekfuncties, archieven en googel. straks durft niemand meer wat te posten omdat er overal wel ergens een draadje loopt. laten we het op slot zetten maar aan de moderators overlaten (hoor ik hier al het gerammel van de sleutelbos?) ach ja, weetikveel.

[quote:2f2acf072f="bieker"]Masuran: overdrijven is ook een vak. Maar goed je hebt wel een beetje gelijk. Iets minder grof stellen zou wel aardiger zijn.[/quote:2f2acf072f]

Sorry als mijn post grof overkwam, dit was zeker niet de bedoeling.
En zoals gezegd, het was niet mijn bedoeling om de topic starter persoonlijk aan te vallen. :slight_smile:

[quote:b2474c991c="joram"]Ze zullen vást wel sneller zijn dan te wachten tot CS3 hoor ;) Ik denk dat ze tussen maart en juni/juli wel met een CS-intel komen. Of een update of iets dergelijks.

in maart al met de eerste UB-versie komt[/quote:b2474c991c]

Zoals eerder gezegd: Scott Kelby (Ceo van NAPP (National Association Photoshop Professionals)
zegt dat hij waarschijnlijk pas komt bij de nieuwe versie. En als ik iemand moet geloven dan geloof ik Scott toch als eerste!

hier: http://arstechnica.com/reviews/hardware/imac-coreduo.ars/1

hebben ze op pagina 4 het even over Photoshop filters die langzamer zijn dan op een iMac G5.
hoeveel langzamer staat er niet…

beter kon ik even niet vinden… :slight_smile:

Marcel

[quote:a730ca2792="mollie319"]hebben ze op pagina 4 het even over Photoshop filters die langzamer zijn dan op een iMac G5. hoeveel langzamer staat er niet...[/quote:a730ca2792] Jawel hoor: even verder kijken dan je neus lang is. :wink: http://arstechnica.com/reviews/hardware/imac-coreduo.ars/6

Aanzienlijk langzamer dus.

[quote:112f50bc98="joram"]Ze zullen vást wel sneller zijn dan te wachten tot CS3 hoor ;) Ik denk dat ze tussen maart en juni/juli wel met een CS-intel komen. Of een update of iets dergelijks.

in maart al met de eerste UB-versie komt[/quote:112f50bc98]

Dit las ik gisteren op de Adobe Forums:

"[b:112f50bc98]To be accurate, Photoshop CS2 will run ok on a MacIntel. The interfaces is rather quick, But…processor instensive activities DO show the speed hit of Rosetta because the Mac Photoshop CS2 code is optimized for PPC and Rosetta must decode the PPC calls and try to send them to the Intel chip-which CS2 for Mac is not optimized for.

None of the current MacIntel CPUs will run Photoshop CS2 particularly fast. Adobe (Bruce Chizen) has stated that the “next major version” of Creative Suite will be universal binary…if one were to go on the 18 month average of major Adobe app updates, you do the math. [/b:112f50bc98]