Al mijn Iphoto foto's naar een externe schijf

Hallo allen,
ik heb er al meerdere keren op los gegoogled, maar mijn vraag is de volgende. Ik heb een Macbook Pro met daarop Iphoto waarmee ik al mijn foto’s bewaar. Als backup draait bij ons thuis een Timecapsule van 1TB. Mijn simpele vraag, hoe kan ik de mapjes met foto’s, zoals aangemaakt in Iphoto, los downloaden naar een tweede externe schijf? Ik ben bang dat mijn Timecapsule op een gegeven moment vol raakt en begint met overschrijven waarbij ik dan mijn foto’s kwijt zal raken. Tevens wil ik graag een extra backup als veiligheid met daarin alleen maar mapjes met foto’s. Iemand een idee? Alvast dank!

Hoi,

Wat ik niet begrijp is dat je bang bent je foto’s kwijt te raken als je timecapsule gaat overschrijven, de foto’s staan toch ook op je macbook?

De simpelste en snelste manier: Ga naar de map afbeeldingen en kopieer de map iPhoto Library naar een externe harde schijf.
Daarna zou je een back up programma kunnen gebruiken (Carbon Copy Cloner, Superduper etc.) die je zo instelt dat het programma alleen de map iPhoto Library synchroniseert, op vaste tijden of handmatig.

[quote=Drainalize url=http://www.onemorething.nl/community/topic/al-mijn-iphoto-fotos-naar-een-externe-schijf/ time=1373457866] hoe kan ik de mapjes met foto’s, zoals aangemaakt in Iphoto, los downloaden naar een tweede externe schijf? [/quote] selecteer de Map/Album > Ga naar archief in de menu balk > kies exporteer en vervolgens waar je hem wenst

Dat is niet persé een handige methode.

Gewoon op gezette tijden je hele library kopiëren (zie tip van nookie).
Is verreweg het simpels en veiligst.

Ter info: Als je alleen de foto’s los gaat kopieren naar mapjes en je harde schijf in je computer crasht een keer, dan kan je overnieuw beginnen met het indelen van iPhoto. Als je de gehele iPhoto Library kopieert heb je dat niet. Alle instellingen, mapjes etc, wordt dan namelijk meegekopieerd.

TimeMachine gaat inderdaad oude backups weggooien, maar niet van gegevens die nog op jouw Macbook staan.
dus door TM ga je geen foto’s kwijt raken.

Nookie, het belangrijkste (m.i) zal bewaard blijven als je doet zoals 1984 voorstelt: de gebeurtenissen! Je sleept die mappen weer op een (lege) iPhoto, en je hebt precies de gebeurtenissen die je eerder ook had.

@1984: de Soort moet zijn Origineel of Huidige. Dan heb je geen verlies, maar precies zoals het was. JPEG is dan een mindere keus.
En in een ‘moderne versie’ van iPhoto heet een Map/Album een Gebeurtenis en Soort heet dan Type…

Ik probeer het bestand iPhoto Library te kopiëren naar een externe schijf. Ik kopieer het bestand. Nadat het plakken is begonnen krijg ik na 32 MB de volgende melding: De bewerking kan niet worden voltooid, omdat een onderdeel gewijzigd wordt. Nadat ik op OK heb gedrukt stopt het plakken en is het resultaat nul.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Is iPhoto geopend tijdens dat je het probeert te kopiëren?

Dat was het dus. Had ik zelf kunnen bedenken! Dank.