ALARM!!!! Wijn over PowerBook heen gegooid!! Hoe Te DROGEN??

Hi,

Zojuist wijn over het toetsenbord van mijn powerbook heen gegooid.
Gelijk op zijn zijkant gezet.
Er is al redelijk veel wijn uitgelopen, maar ik vraag me af wat ik moet doen.
Nu staat hij nog aan.
Moet ik hem uitzetten?
Openschroeven?
Kortom,. wat te doen???

[b:5d3dba672c]JEZUS !!![/b:5d3dba672c]

Gekkie !!! meteen de stekkert eruit das 1 !!! :o
en dan dit… want… is het moederbord ook nat ?
zo niet… haal je toetsding eruit… en laat dat ff een weekje ofzo drogen :frowning:
zo wel… :cry:

je hebt de spanning erop gelaten waarom in piet zeek ?

euhm, openvijzen, en alles afdrogen, kheb dat ooit met een pint bier gehad, en had dat niet tegoei gedaan, en na zes maanden marcheerde die niet meer, want was beginnen roesten ....

dus ja, oftewel direct naar apple dealer …
maar niet wachten, was mijn fout

Toetsenbord demonteren

ff naar de drogist gedisteleerd water kopen, dan het toestenbord
goed afspoelen laten drogen haarfohn werkt erg goed. en weer in
elkaar schroeven.

Altijd eerst spanning eraf / baterij eruit of bij een usb toesenbord
usb stekker eruit trekken.

Succes 8)

Gedisteleerd water lijkt mijn niet een al te goed idee. Dan komt al die wijn overal tussen, en veroorzaakt dat wellicht kortsluiting. Ik zou iig even naar de Apple dealer.

[quote:60190acfbb="meneer de koekepeer"]Hi,

Zojuist wijn over het toetsenbord van mijn powerbook heen gegooid.
Gelijk op zijn zijkant gezet.
Er is al redelijk veel wijn uitgelopen, maar ik vraag me af wat ik moet doen.
Nu staat hij nog aan.
Moet ik hem uitzetten?
Openschroeven?
Kortom,. wat te doen???[/quote:60190acfbb]

(natuurlijk eerst meteen uitzetten…!)
draai hem meteen om… zodat al het wijn uit een hoek eruit loopt. als het droog is dan moet je hem nog niet opstarten. Toetsenbordstukje eruit halen en kijk even of er nog veel drank zit. Ik dacht trouwens dat er nog een topic was over iemand die er bier over had gegooid… volgens mij liep dat niet echt goed af ;)… maar iig. als dat wijn helemaal weg is… nog met een niet-statisch doekje proberen alles weg te halen…

We vergeten het belanrijkste!!! meteen die accu eruit rukken!!!!

Inmiddels van de schrik bijgekomen. Direct na het posten van dit bericht heb ik inderdaad ook de accu eruit gehaald. Netstroom en alle bij-apparatuur heb ik direct na het incident verwijderd. Daarna powerbookje buiten in de zon, zonder toetsenbord, accu en cd unit, op zijn kant gezet. Verder kom ik er zelf denk ik niet aan, ik breng hem denk ik even naar cardservices, die zitten hier in Utrecht, 5 min bij mij vandaan.

Verzekering lijkt het te dekken, dus wat dat aangaat…

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

Weet iemand ook wat de site is waar je de waarden van macs kan vinden. Is een site met de orginele waarde, alle features en de huidige waarde...

...het droogt nog wat sneller als je een Föhn gebruikt. Als je direct het toetsenbord eruit hebt geklikt valt de schade wel mee. (alleen lukt dat niet bij de laatste Powerbooks.)

Succes.

[quote:fe64df23c5="beammeup"]...het droogt nog wat sneller als je een Föhn gebruikt. Als je direct het toetsenbord eruit hebt geklikt valt de schade wel mee. (alleen lukt dat niet bij de laatste Powerbooks.)

Succes.[/quote:fe64df23c5]

Föhn is dacht ik niet al te goed… maar ik kan er ook mis zitten…

De site die je zoekt is http://macnews.de/index.php?_mcnpage=6731?s=65a64bc94550075a03b1463566705c50.

Ga je hem nu al verkopen? :stuck_out_tongue:

ik heb het ooit gehad met cola, was niet echt veel...maar toch genoeg. het ging allemaal goed voor een paar maand, maar daarna problemen gekregen met moederbord. heb alles moeten vevangen :oops: kostenplaatje 980 euro :( dus het wil niet zeggen als je niet direct problemen ondervind dat je er geen kan/zal krijgen. ik hoop voor jou van niet :lol: ...maar het is dan ook geen cola hé

Mijn vader gooide vanmorgen ook een glas sinas half over z'n laptop. Tot zover geen schade aan overgehouden. Was trouwens toch maar een windhoos laptop. :D :apple: rulez :D

geef mij de naam van de verzekeringsmaatschappij die dit vergoed!

Ik denk ook niet dat het vergoed wordt als je er zelf een glas wijn overkiepert?!

Mijn god, laat alsjeblieft NIETS van computerapparatuur in de ZON liggen, ook niet om te drogen. Om over een fohn nog helemaal niet te spreken!!!!

De apparatuur wordt véél te heet, en zal daardoor kromtrekken, de spoortjes zullen verbranden, enz.!

Laat het gewoon bij kamertemperatuur drogen!

[quote:a8c701f667="bob"]geef mij de naam van de verzekeringsmaatschappij die dit vergoed![/quote:a8c701f667]

de familiale verzekering van iemand aanspreken :stuck_out_tongue:

Rode wijn en andere dranken laten een plaklaag achter, de computer/laptop kun je het beste eerst afspoelen met (gedestilleerd) water. Laat het vervolgens een aantal weken drogen in een droogkast of op kamertemperatuur. Een fohn of zonlicht is af te raden.

Schade valt onder inboedel / electronica verzekering. Heb vandaag al met verzekeraar gebeld en van wat ik begreep van meneer is alle electronica in het huis verzekerd voor defecten door vloeistoffen al dan niet zelf veroorzaakt. Ik vind het zelf ook een beetje stug, dus ik hoop nog nergens op.

Heb vandaag de laptop naar Card services hier in Utrecht gebracht. Ding plakte nog helemaal en ik ga er echt niet zelf in zitten neuzen. Nu wordt voor 60 euro gekeken wat er allemaal kapot is en hoeveel het gaat kosten om de laptop evt. te fixen… Ik wacht dus af…