Albino Metal Safari

Yay voor Albino Metal (aka unified toolbar) Safari!

linkje:
klik hier

Voor de mensen met interface builder: Safari.app -> Show Package Contents -> jouw taal.lproj -> Browser.nib.

main browserwindow aan klikken, brushed metal uitvinken in het info palette, en unified toolbar look aanvinken in het info palette

Ik weet, t is een ding van drie keer niets, maar het ziet er naar mijn mening leuk uit :slight_smile:

Mwah is nee hoop ik héhé ... :evil: . Srr.. i love the normal metal

safari ziet er bij mij ook zo uit :)

alleen gebruik ik milk :stuck_out_tongue:

Ziet er leuk uit, alleen het actieve tabvenster is wat lelijk..

Het heeft wel wat. Maar wat een enorm dock :P

Even wat anders/tussendoor.

Ik dacht (na het laden van het plaatje) dat ik naar mijn eigen Dock, zat te kijken, maar er gebeurde niets…
Blijkbaar maken wij gebruik van (bijna) dezelfde iconen en op (bijna) dezelfde positie.
Grappig

[quote:ef79eb288f="Kattukaz"]Even wat anders/tussendoor.

Ik dacht (na het laden van het plaatje) dat ik naar mijn eigen Dock, zat te kijken, maar er gebeurde niets…
Blijkbaar maken wij gebruik van (bijna) dezelfde iconen en op (bijna) dezelfde positie.
Grappig[/quote:ef79eb288f]

Post je dock eens :wink: nu wil ik het zien ook!

[quote:8b4fbfd681="Reflex"]

Post je dock eens :wink: nu wil ik het zien ook![/quote:8b4fbfd681]

klik gewoon ff die link naar de png in de openingspost aan.
Ik vind de unified toolbar wel netjes overigens. Zit hier nog op 10.3, ik wacht nog heel even met 10.4…

Toen ik ontdekte dat ik met TinkerTool (geloof ik, of zo'n ander tooltje) dat brushed metal uit Safari kon slopen, heb ik dat meteen gedaan. Tabs en Bookmarks Bar worden veel leesbaarder zo ... vind ik. Althans, bij mij want in mijn variant loopt de kleur van het venster gewoon door in de tabs. Er is dus geen kleurveschil.

Heb het ook wel een met iChat gehad, maar dat ziet er gek genoeg dan weer absoluut niet uit.

Sowieso ontgaat de hele brushed-metal ideologie mij een beetje. Waarom Safari wel brushed, en mail niet? en waarom itunes wel en de iWork suite niet? Wat hoort er nou brushed en waarom?

Precies mijn idee! Ik ben sws geen fan van dat hele brushed idee. Het ziet er in mijn ogen veel te cheesy en goedkoop uit. Al ben ik 1 van de weinige daarin geloof ik.

[quote:d383c21892="rutgerz"][quote:d383c21892="Reflex"]

Post je dock eens :wink: nu wil ik het zien ook![/quote:d383c21892]

klik gewoon ff die link naar de png in de openingspost aan.
Ik vind de unified toolbar wel netjes overigens. Zit hier nog op 10.3, ik wacht nog heel even met 10.4…[/quote:d383c21892]

euh, dat is mijn screenshot :wink: t ging om kattukaz’s dock :wink:

Heb zo toevallig NetNewsWire ook eens ge-unified in Panther: 8)

[img:d2daa66416]http://users.pandora.be/ibox/iBox/nnwunif.jpg[/img:d2daa66416]

[quote:f4f142cdd3="moodjoo"]Heb zo toevallig NetNewsWire ook eens ge-unified in Panther: 8)

[/quote:f4f142cdd3]

oh da’s heel hip :slight_smile: hoe heb je dat gedaan?

De .nib-file (MainMenu.nib) van NetNewsWire texture gegeven. Dus normaal zou dat dan brushed metal moeten zijn, maar blijkbaar wordt dat unified in Panther. NetNewsWire is nu standaard unified in Tiger, misschien dat daardoor komt.. :?

brushed metal voor safari rules

Brushed metal cind ik wel mooi alleen ik snap ook niet helemaal waarom sommige dingen brushed zijn en andere niet. Helemaal niet nu we 3 verschillende looks hebben.

Is er een Apple pagina die uitlegt wanneer je wat dient te gebruiken?

[quote:8b12b30f72="kenmasters"]Brushed metal cind ik wel mooi alleen ik snap ook niet helemaal waarom sommige dingen brushed zijn en andere niet. Helemaal niet nu we 3 verschillende looks hebben.

Is er een Apple pagina die uitlegt wanneer je wat dient te gebruiken?[/quote:8b12b30f72]

Jazeker, daarvoor heeft Apple de HIG: (Human Interface Guidelines)

linkje

of specifiek dit onderwerp:
linkje

Het heeft even geduurt, maar ik probeer het hier te plaatsen

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=7915

Waarom werkt bovenstaand figuur niet getverrrr

werkt niet, omdat het geen kopeling naar een afbeelding is, maar naar een pagina, waarin een afbeelding staat, hier is je plaatje:

[img:7a389f94f0]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7915[/img:7a389f94f0]