Albumart iOS Apple Muziek door de war

Al jaren gebruik ik af en toe de ‘native’ muziek app op mijn telefoon.
Aangezien ik géén Apple Music abonnement heb, wordt deze app enkel gevuld met albums die ik daadwerkelijk naar mijn telefoon gesynchroniseerd heb.

Het rare is dat de albumart niet klopt met de nummers die ik afspeel.
Nadat ik net reclame weg heb moeten klikken in die iOS-app zie ik bijvoorbeeld staan:

Ten Black Roses
The Rasmus

met de albumart van:

Spider-Man 2: Music from and inspired by

Laatst heb ik mijn telefoon een herstart gegeven, dus daar kan het in ieder geval niet aan liggen.
Hoe kom ik hier aan?
Hoe kom ik er van af?

Oh nee, het probleem is nog veel erger dan ik al dacht. Zelfs als ik géén muziek afspeel en gewoon de lijst met albums op zoek, dan klopt de albumart niet. Hoe kan dit?

Edit: Ik heb een iPhone SE 2e generatie met iOS 14.6

Weet iemand hoe dit zit?
Hoe moet ik ervoor zorgen dat mijn muziek app op mijn telefoon de liedjes / albumart weer correct weergeeft?

Zo te horen heb je problemen met de metadata. Heb je die al eens nader bekeken, bv in iTunes of Music?

Nee, als in: daar bestaat het probleem niet. Ik luister zelden muziek op mijn telefoon en juist vaak terwijl ik achter mijn computer zit (met mijn nuraphone op).

Ik heb het problemen in de handen van ‘The Apple Engineers’ weten te krijgen.
Blijkbaar komt het probleem niet veel voor.

Momenteel ben ik al mijn muziek van mijn telefoon af aan het gooien en alles er opnieuw op aan het zetten. Stiekem gaan daar wel minuten in zitten. Kijken of dat helpt.

Edit3: Dat hielp. Hoezee!