Albums in iphoto 5

Ik heb al een paar keer een poging ondernomen om een fotoalbum te maken met iphoto. :( Helaas strandt elke poging ergens met een crash. Ik kan nog een type album kiezen en dan een paar foto's toevoegen en vervolgens klapt 'ie er uit!

Zijn er meer die hier last van hebben? en heeft iemand enig idee of er wat aan te doen is?

Hans

ik heb ook veel problemen ondervonden Nog even wachten denk ik. Groetjes

Nooit problemen ermee gehad.

Hallo Hans,

Ik heb dit probleem onlangs ook gehad. Werd er gek van!
Wat jij zegt, na een paar foto’s, of alleen er op klikken was al voldoende voor een crash.
Gisteren heb ik alles wat iPhoto heette weggegooid, mijn iPhoto library op een andere locatie gezet en opnieuw geïnstalleerd.
Daarna handmatig alle foto’s opnieuw terugzetten.

NU WERKT HET!

Kost wat moeite maar het loont. Ik denk dat met het bijwerken van de library iets mis is gegaan.

Succes!

ik vind het wel duur zo'n album hoor :S

ik plan de aankoop van een imac+minolta scanner voor 35mm

uitsluitend voor fotowerk en internet

graag had ik jullie idee

of blijf ik toch beter op pc :slight_smile: ???

neej nooit op pc blijfen :D

Gewoon overstappen…

nooit op pc blijven schrijf je

wel overdag op kantoor zal het pc blijven of ik het nu wil of niet

ik heb géééén enkele macervaring

is het niet vervelend om alledagen…de overstap te moeten maken pc-mac

als ik s’avonds voor de fun wil scannen,of internetten

lees eens ervaringen van anderen die geschwtiched zijn op het forum in de schwitsers afdeling. verder een imac g5 lijkt me een goede keuze om te beginnen vooral dat met scannen op goede resolutie een snelle computer wel fijn is. heb je een goede monitor kan je ook de mini overwegen, kost je ongeveer 1/3de van de imac als het je niet bevalt is niet een grote uitgave geweest.

daan.

ik heb nog geen monitor dus verkies ik de imac boven de mini

verder heb ik niks ervaring met mac
gisteren nog was ik in een applestore in brussel
de verkoper zei me dat ik ook een muis (met linker en rechterknop én scroll) kan gebruiken zoals in windows

klopt dat ??

johan

ja dat klopt, gebruik zelf een logitech mx500 op m'n ibook

dat wil dus zeggen dat ik eigenlijk op m'n toekomstige mac kan werken (muizen) zoals op mn pc waar ik de hele dag op kantoor mee werk

johan

Ja, je steekt gewoon je muis in de usb poort en het werkt, ik gebruik deze op dit moment http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=3&CONTENTID=4998&countryid=19&languageid=1 werkt zonder drivers te installeren e.d.

ik heb daarnaast ook nog een systeemvoorkeuren dingetje gedownload van de logitech website waardoor ik alle knoppen op de muis kan aanpassen naar eigen wens (dubbelklikken met 1 muisklik e.d.)

leuk

alvast bedankt voor alle info

ik weet dat ik dom klink (misschien is dat wel helemaal zo…maar dat is dan het begin van de wijsheid volgens anderen…)

ik wil van dit forum gebruik maken om een 100% tevereden mac klant te worden

[quote:3ec117f69f="Nappie"]Hallo Hans,

Ik heb dit probleem onlangs ook gehad. Werd er gek van!
Wat jij zegt, na een paar foto’s, of alleen er op klikken was al voldoende voor een crash.
Gisteren heb ik alles wat iPhoto heette weggegooid, mijn iPhoto library op een andere locatie gezet en opnieuw geïnstalleerd.
Daarna handmatig alle foto’s opnieuw terugzetten.

NU WERKT HET!

Kost wat moeite maar het loont. Ik denk dat met het bijwerken van de library iets mis is gegaan.

Succes![/quote:3ec117f69f]
Misschien moet ik dat ook maar proberen.
Ik heb ongeveer 900 foto’s, dus kost wat tijd, maar als het dan werkt…

Joh, is een uurtje. Ik heb er 3000, en dat kostte me 2 uurtjes. Succes!

Het werkt! :D Ik heb de fotobibliotheek verplaatst en daarna alle thumbnails, xml en dubbele bestanden verwijderd. Daarna de hele directorie in 1x weer geimporteerd en de problemen zijn weg.

Nog een bijeffect: slimme albums doen het nu ook.

Hans

Heb je dat met de hand gedaan? :?

Ja, met 1000 foto's is het nog wel te doen, maar ik moet er inderdaad niet aan denken dit met 10000 foto's te doen.

Hans

Iemand iPhoto voor mij? In ruil voor iets anders?

d.pieper@planet.nl