Alcatel Speedtouch Home vervangen?

Hoi allemaal,

ik heb het bovengenoemde ADSL modem. Dit modem zat ongeveer 4 jaar terug bij mijn abonnement bij XS4ALL. De laatste tijd komt het nogal voor dat de verbinding spontaan vastloopt. Kan dit aan het modem liggen en moet ik die vervangen of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
Ik maak verbinding via ethernet en VPN. Het modem is niet gehacked.

Volgens mij kan je voor elk ADSL KPN abbonement een willekeurig ADSL modem kopen, ik had eerst een USB modem en heb een SMC ethernet modem gekocht, waar de KPN instelling al inzat, gebruikersnaam en wachtwoord invullen en gaan! Die oude ethernet modems met VPN heb ik nooit echt lekker gevonden, vooral omdat je met VPN moet verbinden en dat is gewoon lastig, tegenwoordig zijn eigenlijk alle ADSL modems "always on", dat betekend dat als je er stroom opzet hij verbind en je verder niks op je computer hoeft in te stellen. Ik zou dus gewoon een ethernet kopen van bijvoorbeeld SMC of een ander A-merk, ben je van de problemen af.

Ok, bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken naar een ander modem.

Inderdaad. Dus geen Sitecom, Trust, Sweex of ander goedkoop spul. Daarmee krijg je alleen nog maar meer problemen.

Neem bijvoorbeeld weer een Alcatel.

Als je van plan bent binnenkort de overstap te maken naar ADSL2 heb je weer een ander modem nodig wat dan hoogstwaarschijnlijk wel door de provider geleverd zal worden. Dan hoef je zelf dus geen nieuw modem te kopen.

[quote:c17bf7d0c6="Robse"]Hoi allemaal,

ik heb het bovengenoemde ADSL modem. Dit modem zat ongeveer 4 jaar terug bij mijn abonnement bij XS4ALL. De laatste tijd komt het nogal voor dat de verbinding spontaan vastloopt. Kan dit aan het modem liggen en moet ik die vervangen of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
Ik maak verbinding via ethernet en VPN. Het modem is niet gehacked.[/quote:c17bf7d0c6]

Lijkt me niet dat het aan je modem ligt. Heb zelf ook deze modem al jaren en nooit problemen mee. Heb een tijdje gehad dat de modem de lijn kwijt was, maar dat lag aan KPN en haar centrale. Gebruik de modem nog altijd en doet het prima!

@ Logger, alles kan kapot, ook een DSL modem... ;)

[quote:28829d7597="Napsju"]@ Logger, alles kan kapot, ook een DSL modem... ;)[/quote:28829d7597]

Natuurlijk… Maar, meestal staat een modem alleen maar te staan en gebeurt er verder niets mee.

Volgens mij is internetten een "gebeurtenis" voor een modem, en meestal word er met een ADSL abbonement veel ge-internet en heeft het modem dus veel activiteit, daarom worden modems ook warm...

.... Die warmte trekt stof aan, die stof veroorzaakt statische elektriciteit, de statische elektriciteit kan de chip(sets) beschadigen.

Nog nooit mee gemaakt dat een modem kapot gaat daardoor. Klinkt me erg ongeloofwaardig. Werk al 12 jaar met computers, hardware en verkoop ik het geheel. Nooit problemen gehad. Maar goed... dan heb je wellicht net pech gehad met je modem?!

Moet ik je toch helaas teleurstellen Logger, werk zelf ook al een jaar of 20 met compie's en vooral met apple en heb nu al tot 4 maal toe mijn adsl modem van alcatel moeten vervangen doordat die dus spontaan kapot gaat en allemaal binnen het jaar. Dus het kan wel.

Geen teleurstelling, maar alleen extra kennis voor mij. :-) Dat je er al vier hebt weten te verslijten zeg. Erg jammer...

Ik ben echt een leek op het gebied van Modems, maar zou het ook zo kunnen zijn dat een ander modem, dan degene die ik nu heb, sneller is?

Ik ben echt een leek op het gebied van Modems, maar zou het ook zo kunnen zijn dat een ander modem, dan degene die ik nu heb, sneller is?

[quote:0b327de780="Robse"]Hoi allemaal,

Ik maak verbinding via ethernet en VPN. Het modem is niet gehacked.[/quote:0b327de780]

Zeer grote kans dat het aan je modem ligt. KPN heeft langzaam maar zeker de snelheden van ADSL verhoogt (je hebt waarschijnlijk een basic adsl) en ‘slechte’ modems zijn gevoeliger voor hogere snelheden. Ik heb zelf een draytek modem en heb na de laatste snelheids verhoging dezelfde problemen. Na wat zoek werk op internet ben ik er achter gekomen dat ik niet de enige ben (verschillende modems). Als je een nieuwe modem koopt, doe dat dan bij KPN. Dan kunnen ze nooit gaan zeuren als je verbinding het slecht blijft doen.

[quote:19585e1457="mcdaddy"]Als je een nieuwe modem koopt, doe dat dan bij KPN. Dan kunnen ze nooit gaan zeuren als je verbinding het slecht blijft doen.[/quote:19585e1457] Tsja, dan betaal je wel dubbel zo veel als dat je het zelfde product opzoekt in de [url=http://www.tweakers.net/pricewatch]Pricewatch[/url].

Ok, stel dat ik een nieuw modem ga kopen, welke raden jullie dan aan? Ik heb inderdaad een basic abonnement.

Neem in iedergeval een Alcatel, zou ik zeggen en dan ook één die geschikt is voor ADSL 2.

Alcatel SpeedTouch 546 ADSL2 Gateway, 4prt,Analoog is wel een goede…

Blijf je op ADSL:

Speedtouch 510 als je een analoge (PSTN) lijn gebruikt.
Speedtouch 510i als je een digitale (ISDN) lijn gebruikt.

Die levert KPN zelf, en dat is gewoon een goed, degelijk ding.

Ben je van plan binnenkort te gaan upgraden naar ADSL2, dan kun deze ook gebruiken op je huidige lijn maar hoef je voor de upgrade geen nieuwe te kopen:

[quote:cbedaa0173=“Lifelogger”]Neem in iedergeval een Alcatel, zou ik zeggen en dan ook één die geschikt is voor ADSL 2.

Alcatel SpeedTouch 546 ADSL2 Gateway, 4prt,Analoog is wel een goede…[/quote:cbedaa0173]

interessante discussie. Blijkbaar alcatel fan aanwezig. maar goed, ik heb dat ding ook destijds bij mijn xs4all abonnement gekregen.

Doet het nog steeds. Maar mijn router lijkt er mee gestopt te zijn en nu weer via vpn verbinding.

Wat is een goede router? heb nu asante
Doel ervan is om ook met mijn PB tegelijk internet op te kunnen.

wordt het sneller als je nieuwste modem hebt zoals wordt aangegeven de 510i?