Alcatel Speedtouch USB/ISDN

Ik heb een ADSL verbinding via de Alcatel Speedtouch USB/ISDN. Ik heb een datalimitie van 1GB.

Nou vroeg ik me af, hoe lees in de software (Speedtouch Diagnostic PPP) van m’n modem af hoeveel data ik download en wat de snelheid van m’n connectie is?

Voorbeeld: 400000 bytes is hoeveel K?

1.000 Bytes is 1 (K)iloByte in werkelijkheid 1.024 bytes 1.000 K is 1 Mb (Megabyte) in werkelijkheid 1.048.576 bytes 1.000 MB is 1 Gb (Gigabite) in werkelijkheid 1.073.742.000 bytes

Zo hiermee moet je toch alles kunnen vaststellen…lol!!

[quote:68053aaa7e="Hans Flick"]1.000 Bytes is 1 (K)iloByte in werkelijkheid 1.024 bytes 1.000 K is 1 Mb (Megabyte) in werkelijkheid 1.048.576 bytes 1.000 MB is 1 Gb (Gigabite) in werkelijkheid 1.073.742.000 bytes

Zo hiermee moet je toch alles kunnen vaststellen…lol!![/quote:68053aaa7e]

1024 bytes -> 1KiloByts
1024 kb -> 1MegaBytes
1024 mb -> 1GigaBytes

Echter de diskfabrikanten berekenen 1GB dat het 1 miljoen bytes is, wat dus eigenlijk niet klopt. Ze liegen gewoon, dan lijken de disks groter :slight_smile:

Als het voor je Windows bakkie is kun je gebruik maken van DU meter -> http://www.dumeter.com/ best wel handig

<EDIT> In 1998 is er door de IEC organisatie besloten om deze
verwarring uit de wereld te helpen door het maken van een nieuwe standaard voor binaire voorvoegsels. Sindsdien is het niet meer gewenst om de 1024-varianten van de gewone kilo, mega, giga, tera, peta en exa voorvoegsels te gebruiken. Een Megabyte is dus 1.000.000 bytes. Als men een hoeveelheid van 1,048,576 bytes wil benoemen heet dat nu een mebibyte
</EDIT> Maar toen ik dat leerde op school was het nog gewoon eenheden van 1024. Zeker een stropdas die dat bedacht heeft. Overigens gebruiken alle BSD’s en Linuxen gewoon de 1024 standaard.

je bedoelt dat 1 Gb een miljard bytes is!!!

Ja 1 Miljard, mijn nederige excuses :P Tis nog vroeg :P

OK, maar ik raak steeds in de war, ik heb nu dus 4800000 bytes (4,8 miljoen bytes) gedownload, dat is dus hoeveel K of MB?

Heb DU Meter gedownload, wel een goed programma, maar helaas shareware. Er moet een freeware alternatief zijn.

Wel idioot dat de Speedtouch software met bytes werkt. Ik heb trouwens een snelheid van 50k.
Op www.speedtest.nl kan je het ook testen.

4,8 miljoeon is dus 4,8 MB je hebt dus nog 1000 - 4,8 = 995,2 Mb over

Iets wat me zorgen baart is dat ondanks ik m'n ADSL verbinding verbreek, de teller van mijn Speedtouch software gewoon doorgaat. Wat heeft dit nou te betekenen?

Er zou helemaal geen dataverkeer mogelijk moeten zijn. Pas als ik de stekker eruit trek, kapt ie ermee. Ben ik gehackt of wat?

Zit trouwens inmiddels op 22 MB. En heb alleen maar op websites gesurft!!!

Dat is gewoon ARP/Broadcast verkeer, maar zoveel kan dat niet zijn.

Wat is dat ARP/Broadcast verkeer dan? En telt het mee, wat betreft mijn datalimiet? Want het klopt dat het weinig is, maar op den duur tikt het toch aan. Vooral eerder op de dag bleef het maar doorgaan, nu is het minder.

Wel is het zo dat bv ZoneAlarm en DU Meter het verkeer niet aangeven.

Dat is verkeer dat iedereen op het netwerk ontvangt. Btje moeilijk uit te leggen. Denk overigens niet dat dat meetelt....

Ik weet niet welke provider je hebt maar de Nederlandse ISP doen voorlopig niet met het datalimiet, dus maak je maar niet druk.

Mochten ze er wel iets mee doen dan betaal je gewoon extra per MB.

Ik zou het eerlijk gezegd ook raar vinden als ze zich echt houden aan 1GB, want ik zit na 2 dagen al op 80MB en dat zonder Kazaa, dus alleen maar websites.

Toch vind ik het raar dat ik al op 80 MB zit, deed met dialup precies dezelfde dingen als nu met ADSL.

Ik zou het eerlijk gezegd ook raar vinden als ze zich echt houden aan 1GB, want ik zit na 2 dagen al op 80MB en dat zonder Kazaa, dus alleen maar websites.

Toch vind ik het raar dat ik al op 80 MB zit, deed met dialup precies dezelfde dingen als nu met ADSL.