Alcatel tweak via Telnet

Hoi,

Ik ben van plan mijn modem te tweaken…Ik wil dit doen omdat ik anders geen verbinding tot stand kan brengen via mijn airport extreme basisstation (blijft hangen op “…looking for PPPoE host…etc”)
Heb tot op heden PPTP-gui gebruikt.

Ik wil de tweak uitvoeren volgens de instructies “Alcatel Fun”.
Stap 1 heb ik gedaan, maar hoe log ik in naar mijn modem (speedtouch home) met telnet.
Ik heb een soort telnetprogramma genaamd jellyfiSSH 3.1.1 maar ik heb geen idee hoe ik naar mijn modem inlog zodat ik stap 2 van de tweak kan uitvoeren.
(ik werk met een ppc G5 en OS x 10.3.3)

bij voorbaat hartelijke dank

lila

Open een termninal en type 'telnet 10.0.0.138' :)

En doe het 'offline', dus dat modem geen internetverbinding heeft op het moment van tweaken.

ik heb dus niet 'offline' getweaked. Wat nu... ik zit nu weer op mijn telefoonlijntje,

wat ik tot nu toe gedaan heb…
Wat heb ik gedaan:
via de terminal ingetyped:
telnet 10.0.0.138
verder de handleiding gevolgd volgens ‘sateh’
Op een gegeven moment na het tweaken brak de pptp-gui verbinding af.

Ik heb nooit een asdl verbinding met internet kunnen krijgen via internet-connect.
Ik heb eerst via netwerk uit regelpanelen de build in ethernet settings aangepast.
Hier heb ik bij de ‘tab’ TCP/IP using PPP gekozen, bij de tab PPPoE connect using PPPoE
Dit heb ik toegepast.
vervolgens:
geprobeert een verbinding te maken via internet connect build in ethernet.
gebeurt niets…
Terug naar regelpanelen:
gekeken bij netwerk status.
bij build in ethernet staat: build-n ethernet is set up to use PPPoE. The cable for build in therenet is not plugged in. maar…die zit er wel in …en heeft tot voor een uurtje gewoon gewerkt.
dus…

ik zit er al dagen mee te knokken, en dat alles om draadloos met airport te gaan…lichtelijjk ontmoedigend…

kijk anders hier even http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php weliswaar voor windoos maar dat moet jou lukken 8)[url][/url]

Kun je ook niet even modem resetten en opnieuw instellen en helemaal overnieuw instellen zoals je dat na aankoop van modem hebt gedaan. (ZONDER dat airport basestation ertussenin zit). En dan pas tweaken. Goed doornemen en rustig aan doen. Bovenstaand website heb ik ook gebruikt, opslaan als html of printen. Hier zijn al vaker zulke vragen over geweest. Ik hoop dat het jou lukt, want bij mij is het ook 1x fout gegaan doordat ik verbinding had terwijl ik het wou tweaken.

Succes

allereerst bedankt Suzanne, je bent een KEI....dat resetten heeft me weer terug op snelheid gebracht de modem werkt weer..... De verbinding werkt beter en direkter dan ooit, maar nog wel via pptp-gui. Volgens de handleiding ben ik vervolgens weer aan de slag gegaan. Ik kom tot het intypen van EXPERT, bij de volgende stap: invullen van het 'password': blijft de prompt staan en verschijnen de cijfers van het wachtwoord niet...Misschien is er een oplossing voor. ....?

ook tomaat en DomP nog bedankt...natuurlijk

kheb geen verstand van de hele terminal scene maar ik weet wel dat als je soms een password moet intypen dat dan de sterretje niet komen. Je moet dan gewoon het wachtwoord typen en op enter drukken.

in de terminal zie je geen sterretjes, gewoon enteren en hopen dat je het goede nummer hebt. Het is mij in ongeveer 4 uur gelukt (dislectiese user, terminal dat lijkt wel dos :x :wink: ) Sucses

M