Alcatel USB Modem en Mac OS 10.2.2

Is er nou eindelijk een software programma waarmee je gewoon met je Alcatel USB Modem op internet kan komen? Zonder dat je allerlei ingewikkelde dingen moet doen, en opnieuw moet opstarten? Zo ja, waar kan ik het dan downloaden? Alvast Bedankt!

Ja, er is eindelijk zo'n driver voor 10.2.x ik heb hem zelf niet getest. Met dank aan xs4all , op hun site staan ook instructies of het instellen onder 10.2.x

http://dl.xs4all.nl/adsl/SpeedTouchUSB_10.2.sit.hqx[/url] :smiley: :lol:

Na vele nutteloze uren te hebben verspild, heb ik nu eindelijk de goeie versie. Errug bedankt! Het loopt als een trein. :D

Deze drivers geinstalleerd op 10.2, en verdomd, het werkt! Toen de updates naar binnen gehaald, waaronder 10.2.2. En wat denk je? Niets meer. Lampjes branden goed. Onduidelijk wat er fout gaat.

Vraag: Moet ik iets anders instellen bij de 10.2.2-versie?

Koop een mooie eMac, tracteer mezelf op adsl van planet, eindelijk jaguar 10.2, en daarna spijt, spijt en nog eens spijt. Ik heb planet al meerdere keren gemaild, maar die mensen hebben het volgens mij te druk met geld verdienen, ze reageren brutaalweg niet. Als ik mn oude driver weggooi, en daarna die nieuwste installeer, en daarna hoopvol op systeem 10.2.2 opstart, blijft hij maar naar verbinding zoeken. De twee lampjes staan op groen, maar de verbinding komt niet tot stand. Volgens mij moeten er nu toch al heel wat mac-gebruikers zijn die allemaal met hetzelfde euvel zitten toch? Maar goed, als iemand mij de gouden tip zou willen geven....

Hoi, dus als het goed begrijp dan werkt die modem alleen onder 10.2 en niet meer onder 10.2.2? Ik heb n.l. al 10.2.2 en mijn modem werkt dus niet. Alles (contr lampjes e.d.) doet het, hij doet zelfs een poging om verbinding te maken maar wil dan weer verbreken en blijft dan hangen. Ik moet zelfs een herstart maken om het z.g. 'verbreken' af te breken omdat zelfs een 'geforceerde stop' niet eens meer werkt. Nou kan ik niet zomaar terug van 10.2.2 naar 10.2 dus weet iemand een andere oplossing. En dan bedoel ik niet: neem een ethernetmodem, want dan kan ik ook nog wel bedenken. Die optie is altijd nog mogelijk want de USB-modem van MXstream was toch gratis. Dus wie weet een simpele oplossing of moeten we wchten op een nieuwe driver van Alcatel voor 10.2.2? Groeten Z :D diack

Hoi hoi allemaal

Ik heb jaguar 2.2 en speedtouch usb het werkt!
Maar ben er niet tevreden mee, het systeem loopt er slomer mee!!
Nog niemand opgevallen??
Als ik b.v. m,n muis beweeg dan springt hij van links naar rechts slaat dus stukken over, doe ik SpeedtouchusbUninstalle dan is alles weer snel :?
Alleen heb ik dan natuurlijk geen internet meer :roll:
Wie heeft dit ook??

Peter

[quote:457fa7a6fb="Peng10"]Hoi hoi allemaal

Ik heb jaguar 2.2 en speedtouch usb het werkt!
Maar ben er niet tevreden mee, het systeem loopt er slomer mee!!
Nog niemand opgevallen??
Als ik b.v. m,n muis beweeg dan springt hij van links naar rechts slaat dus stukken over, doe ik SpeedtouchusbUninstalle dan is alles weer snel :?
Alleen heb ik dan natuurlijk geen internet meer :roll:
Wie heeft dit ook??

Peter[/quote:457fa7a6fb]

Het is mij ook opgevallen dat als je je muis snel van plaats beweegt dat hij dan stukken overslaat :? Verder is die modem software errug vaag. Je moet meteen na het opstarten zo snel mogelijk verbinding maken :(

[quote:3114834f9e="frank.bhp"]Deze drivers geinstalleerd op 10.2, en verdomd, het werkt! Toen de updates naar binnen gehaald, waaronder 10.2.2. En wat denk je? Niets meer. Lampjes branden goed. Onduidelijk wat er fout gaat.

Vraag: Moet ik iets anders instellen bij de 10.2.2-versie?[/quote:3114834f9e]

Nee, gewoon opnieuw installeren. Dom, maar het is niet anders. :cry:

Lourens

[quote:36d3c8ee80="hfurnee"] Maar goed, als iemand mij de gouden tip zou willen geven....[/quote:36d3c8ee80]

OK, komtie: ga naar Schijfhulpprogramma/Schijf-EHBO, selcteer je opstartschijf en klik op Herstel volumebevoegdheden. Als ie klaar is: herstarten en alles doet 't weer.

Nog een extra tipje: kopieer het verhaal dat in het venster van Schijf-EHBO verschijnt in een tekstdocument, dan weet je wat er allemaal ‘hersteld’ is en kun je een volgende keer wellicht conclusies terkken…

suc6
Lourens

[quote="Zodiack"]"Hoi, dus als het goed begrijp dan werkt die modem alleen onder 10.2 en niet meer onder 10.2.2?"

Nou nee, het modem werkt met de juiste drivers onder alle versies van OS X.

“Dus wie weet een simpele oplossing of moeten we wchten op een nieuwe driver van Alcatel voor 10.2.2?”

Ook niet; zie de gouden tip hierboven; bij mij werkt ie (maar dat hoeft nog nix te zeggen :roll:

Lourens

[quote:6fe7500891]Hoi, Lrnsz, ik ga het vanavond nog proberen, alvast bedankt voor de reactie. Je hoort nog van me. Groeten, Z :) diack[/quote:6fe7500891]

Hoi jesper

Het werkt allemaal vaag inderdaad ik heb me vandaag wijs laten maken door een mederwerker van wanadoo dat in de nieuwe 10.2.2 speciaal drivers zitten die voor asdl zijn gemaakt en in de eerste verzie van 10 niet.
Aleen het werkt in tegen werking :roll: ppffff
Dat hadden we dus al gemerkt , het schijnt dat de software speedtouch daarom dubbel ondersteunt wordt en hierdoor een beetje raar doet .
Volgens hem zijn bijde partijen er mee bezig , het beste is dus afentoe naar een update te zoeken qua mac denk is of daar naar een oplossing te vragen.

Raar dat bij hierboven mede 2.2 user het niet werkt .
Ik heb zelf trouwens een snelheid van 27kb/s top (lach niet) hebben hier er meer last van of ben ik weer de enigste :smiley:

Peter

Hoe krijg je dat dan voor mekaar? En jah, die stomme kikker is een hel voor mac gebruikers :) Ik heb trouwens versie 10.2.2 en ik kan wel gewoon op internet :?

Hallo allemaal

Ik begin nu de weg kwijt te raken :shock:
mijn download snelheid b.v. in explorer is top 27kbit/s
ik heb een wanadoo LITE down 256 kbit/s up64 kbit/s

Kpn zegt mij dat de snelheid klopt kreeg een heel ingewikkeld reken sommetje, waarom geen idee ik wordt gewoon genaait door kpn denk ik wie
weet meer !!
Of hoe snel is ASDL dan eigenlijk 27kbit/s vind ik wel sloom hoor.

Peter

Nou heb ik al 2 keer de modemsoftware opnieuw geinstalleerd, ik heb de tip van Lourens toegepast maar alles blijft het zelfde. 1- Ik heb de laatste software versie( Die van xs4all) 2- De controlelampjes op de modem werken volgens instructies (deden het niet eens met de door Planet bijgeleverde software) 3- Alle instellingen in netwerk e.d. zijn juist ingesteld. 4- Als ik op verbinden klik dan begint het werkelijk verbinding te zoeken, dit is zichtbaar in het schermpje van Diagnotics. Er worden z.g. kbs verzonden, dit loopt langzaam op naar ±530kb en dan volgt de melding: verbreken en dat blijft hangen tot ik mijn Mac herstart. DUS, Wie O Wie weet er nog een oplossing?????????

Groeten 

van een nog net niet radeloze maar wel pisnijdige Z :evil: diack

[quote:11173173ee="Zodiack"]Nou heb ik al 2 keer de modemsoftware opnieuw geinstalleerd, ik heb de tip van Lourens toegepast maar alles blijft het zelfde. (...) DUS, Wie O Wie weet er nog een oplossing?????????

Groeten 

van een nog net niet radeloze maar wel pisnijdige Z :evil: diack[/quote:11173173ee]

Ik durf het bijna net meer, maar heb je hulp van AppleCare al ingeroepen? In dit nuttige doc http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106749 vind je wellicht nog enige troost en :idea:
En verders: volhouden, logisch nadenken, je provider en Alcatel blijven herinneren aan hun verantwoordelijkheid goeie spullen & software te leveren. Desnoods de hele boel opnieuw installeren; een stap die ik op een gegeven moment ook gezet heb, zonder me te herinneren of dat nou de doorslag gaf – het gevolg van frustratie en andere emoties:twisted:
Feit is wel dat alles nu behoorlijk werkt met 10.2.2, 640 MB op een iMac G4 700, driver van Planet en de update van http://www.speedtouchdsl.com/support.htm – ik heb overigens geen verschil kunnen ontdekken met de driver van XS4all behalve een aanmaakdatum van maand later en 233 bytes groter :wink:

sterkte
Lourens

Ik heb zelf ook problemen gehad met de modem!!

soms weet je gewoon niet waar het aan leg het zijn zoveel dingen die fout kunnen zijn , ik had het zelfde de os 10.2.2 geinsalleerd de modem daarop was alles groen, bellen en pats vast.

Bij mij was de fout dat ik had na de spliter 2 telefoons via een simpel Tstuk had verdubbeld dat kan dus niet! 1 tel en 1 modem anders werkt het ook niet of weer een speciaale splitter dan kan het wel.

Peter

[quote:d291ffefb2="Peng10"] mijn download snelheid b.v. in explorer is top 27kbit/s ik heb een wanadoo LITE down 256 kbit/s up64 kbit/s

Kpn zegt mij dat de snelheid klopt kreeg een heel ingewikkeld reken sommetje, waarom geen idee ik wordt gewoon genaait door kpn denk ik wie
weet meer !!
Of hoe snel is ASDL dan eigenlijk 27kbit/s vind ik wel sloom hoor.

Peter[/quote:d291ffefb2]

De snelheid klopt. ADSL geeft eigenlijk valse info. De snelheiden zijn in Kbits per seconden en aangezien 8 bits 1 byte is moet de snelheden die je vind op internet door 8 delen! 256:8=32!