alcatell modem firmware 4.2.3.0

Hallo allemaal

ik heb het volgende probleem overal op het internet kun je geweldige hacks vinden voor een alcatel modem van (kpn)wanadoo. hierbij is het na de modem gehackt te hebben mogelijk om de modem(router) te delen met andere computers, wat blijkt nu echter ik heb 1 nieuwere versie van dit modem en wel firmware 4.2.3.0.0!? iek!
nu lukt het me dus maar om met meerdere computers verbinding te krijgen?
zelfs wanneer ik mijn switch er tussn uit haalt lukt het me niet om met andere computers verbinding te krijgen met dit modem? …staat dat ding ingesteld om maar 1 mac adres toegang te verschaffen ofzo??? en hoe kan ik dit dan omzeilen? ik wil graag dat de modem alle pc`s in het netwerkje een ip adresje geeft :slight_smile: zodat ik met meerdere compies kan internetten.
Zijn er mensen die hier ook al eerder problemen mee hebben gehad? en zijn deze al opgelost?
:innocent: 8)

Kan je geen statisch ip adres toewijzen aan een van je computers, om zo instellingen te wijzigen in het modem. Het kan namelijk zijn dat de DHCP server nog staat uitgeschakeld en dan kan je lang wachten op een ip. Het ip adres moet dan wel in de range 10.0.0.* zijn met als subnet 255.255.255.0

Als je de DHCP server niet aan de praat krijgt kan je misschien proberen om alle computers statische ip adressen te geven om ermee op internet te komen. Je moet dan nog wel op elke computer 10.0.0.138 als gateway invullen en de DNS van je provider invullen.

mja in zovere het lukt me maar om met 1 computer een verbinding te krijgen met de modem. En kun je zelf een adres invullen? werkt je modem dan standaard als gateway? want ik kan met andere computers wel naar http://10.0.0.138 maar ieder w8woord wat ik dan opgeef blijkt dan foutief te zijn? ik ga iig ff proberen om de computers een willekeurig ip te geven met de gateway? ...moeten DNS eigenlijk ook?? thx in advance

Standaard staat er geen wachtwoord ingesteld, maar als je er een insteld en er wordt om een wachtwoord gevraagt als je je modem benadert, moet je alleen dat wachtwoord invullen en géén gebruikersnaam.

Als je DHCP server niet geactiveerd is, kan je het beste DHCP server selecteren ipv auto DHCP. Vergeet dan niet op apply te klikken en op save all te klikken.

Als je de DHCP server aan praat heb, wordt de gateway ook automatisch ingevult.

Wannneer je op internet wilt moet je de DNS invullen, tenzij je de mogelijkheid heb om een DNS server te activeren in je modem. Als je de DNS server niet kan activeren moet je de DNS van je provider invullen.

oke, nu ben ik echt ff de weg kwijt want, wat moet ik allemaal invullen en waar? op de modem mijn dhcp instellingen veranderen.....maar wat moet ik daar dan allemaal invullen? ik heb nog steeds maar met 1 computer 1 internet-verbinding ...helaas :-(

het rare is echter dat ik de modem wel kan zien met al de verschillende computers, wanneer ik de mx stream cd erin gooi om het netwerk te configureren wordt er om 1 gebruikersnaam en w8woord gevraagd, maar wanneer ik deze invul, krijg ik terug dat het niet goed is. :frowning:

welk wachtwoord moet je invullen? Je gebruikersnaam en wachtwoord van je provider of je gebruikersnaam en wachtwoord van je modem?

waarschijnlijk staat er nadat je de tweak heb uitgevoerd geen wachtwoord in het modem. Bij het benaderen van je modem moet je GEEN gebruikersnaam invullen.

Kijk nu eerst eens of je via je browser het modem kan benaderen. Dit doe je door het ip adres van je modem in te tikken in de adresbalk. Het ip adres van je modem is zeer waarschijnlijk 10.0.0.138.

Wanneer je via alle computers in de webinterface van je modem kan komen met een dynamisch ip, kijk je of de gateway ook automatisch wordt ingevult. (dit moet 10.0.0.138 zijn). wanneer dit zo is vul je bij de DNS 194.134.5.55 (primaire DNS) en 194.134.5.5 (secundaire DNS) voor wanadoo.

Je kan ook alles vast invullen. Je moet dan het volgende invullen:

Ip adres: 10.0.0.* (* = getal van 1 tot 254 138 kan je niet gebruiken want het modem gebruikt deze al)
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138 (ip adres van je modem)
Primaire DNS: 194.134.5.55
Secundaire DNS: 194.134.5.5

hallo, ik heb dus nog niets getweaked? althans tweaken is toch het omschakelen naar expert? Dit kon ik niet doen doordat ik niet in de expert modus kon werken, alle handleidingen op het internet geven allemaal voorbeelden voor een lagere firmware versie?

ik kan met 1 computer via mijn browser de modem bereiken de andere zien hem niet?
bedankt voor alle hulp

Oke, na lang zoeken ben ik er nu uiteindelijk achter gekomen dat het gewoon aan mijn kabels ligt!! :evil: Misschien gewoon stom dat ik dit niet eerder ondekt heb.... :sealed: maaruh waar ik nu mee zit, ik kan de kabels niet doormeten? En als ik naar de pinen in mn RJ45 connectoren kijk zie ik dat ze wel goed zijn aangesloten? Nu heb ik wel eens sprookjes gehoord over vette knikken in kabels en kabels die langs dikke electriciteitskabels liggen dat dit dan invloed zou kunnen hebben op mijn UTP kabeltje. Heeft er iemand misschien nare ervaringen met dit soort problemen? Ik weet dat ik 1 aantal hoeken maak van 90 graden en dat deze niet al te ruim genomen zijn..... zou dit daadwerkelijk de bron van mijn probleem kunnen zijn? :?