ALDI camera any good?

Hi,

Bij de aldi kon je vandaag een medion camera halen.
Leuke specs, maar ik ben dan toch altijd een beetje sceptish (hoe schrijf je dat eigenlijk?).

Ik heb vorig jaar een fuji finepix gekocht met 2.1 MP voor E500, nu ligt er dan een 4.1 MP medion voor E250. Iets zegt mij dat t niet goed kan zijn, weet iemand hier iets meer over?

Zie www.aldi.nl

Om te beginnen zie ik bij de systeemvereisten geen Mac staan. Op de site van Medion (http://www.medionshop.de/) kan ik de kamera niet vinden, alleen een van 3.3 megapixel. Uitloopmodel? Medion geeft niet aan of de kamera voor Mac geschikt is. Typisch PC huis.

Ik heb collega's die spullen (pc's/notebooks/flatpannels) van medion hebben gekocht... ze zijn er erg tevreden over.

Persoonlijk… koop ik liever een canon.

Zo en zo een PC huis, maar dat doet er in mijn vraagstelling niet zo veel toe.

Ik vraag me alleen af hoe een 4.1MP camera 250 goedkoper kan zijn dan een 2.1MP camera.

Natuurlijk heeft mijn camera 6* optisch i.p.v. 3* optisch, maar daar kan het verschil niet in zitten.

[quote:394e7fd579="rbroen"]Ik heb collega's die spullen (pc's/notebooks/flatpannels) van medion hebben gekocht... ze zijn er erg tevreden over.

Persoonlijk… koop ik liever een canon.[/quote:394e7fd579]

Persoonlijk rij ik ook liever in een jaguar dan op de fiets. En persoonlijk heb ik liever een tv van phillips dan van daewoo enz. Maar je moet het wel kunnen betalen. Ik heb ook naar die camera zitten kijken, een canon met die spefs is namelijk twee keer zo duur, en tja das nogal lastig.

In de camera zit een flash card dus zou het normaal geen probleem moeten zijn om hem aan te sluiten op je mac (via de usb)

Heb hem verleden keer gekocht, hij was toen ?382,- en ook met 4,1 megapixels. Ik ben er zeer tevreden mee, uiteraard gebruik ik een kaartlezer voor de compactflash kaarten. Werkt ook prima moet ik zeggen. Enigste waar ik van baal is dat de PRIJS zo enorm is gezakt dat ik misschien beter had kunnen wachten. Maar ja, dat heb je eigenlijk altijd. De camera's van Medion zijn trouwens opgekocht door hun en zetten daarna hun eigen naam erop.

Mijn tante heeft er een, ik weet niet of het juist de zelfde is, maar hij is ook van medeon! en hij is niet mac compatibel! hebm een tijdje terug geleed, maar kon er helemaal niks mee aanvangen!

We hebben thuis wel een paar PC's , printers en scanners van den ALDI en we zijn er toch heel tevreden over. nadeel van den aldi is wel als je er niets van weet dan kunnen ze je ook niets zeggen. Maar hebben ne keer een kapotte video-kaart gehad en was direct opgelost. Geen problemen gehad met garantie enzo....

[quote:f2b5beb825="meneer de koekepeer"]Hi,

Bij de aldi kon je vandaag een medion camera halen.
Leuke specs, maar ik ben dan toch altijd een beetje sceptish (hoe schrijf je dat eigenlijk?).

Ik heb vorig jaar een fuji finepix gekocht met 2.1 MP voor E500, nu ligt er dan een 4.1 MP medion voor E250. Iets zegt mij dat t niet goed kan zijn, weet iemand hier iets meer over?

Zie www.aldi.nl[/quote:f2b5beb825]

Ik heb er 1! Zie spiegelportretten en alle prive foto’s/ ook van de kat die ik er mee geschoten heb… Alles incl. Fijn ding. Wel ff een Multicard reader er bij kopen. Niet compatible met iPhoto. Maar voor de prijs onwijs. Eprom heeft er ook 1. :stuck_out_tongue:
289 ? eurries. Heb ik er voor betaald. gelijk extra card erbij van 125 MB =+ 59 eurries.

En dat gedoe met Megapixels: 4.1 MP is niet altijd 4.1 MP!

Sommige fabrikanten gebruiken interpolatie om het aantal megapixels op te hogen (zo kan je bijvoorbeeld door wat bewerkingen de MP’s verdubbelen), maar dat komt je kwaliteit niet altijd ten goede…

Hou toch op man!!!! Het zijn geen versterkers.... Het is een huis tuin en Camera. Geen proffie. Ik denk ook niet dat dat kan voor die prijs. :)

[b:e1e0f860f1][size=24:e1e0f860f1][color=orange:e1e0f860f1]MOGGUH!!![/color:e1e0f860f1][/size:e1e0f860f1][/b:e1e0f860f1]

[img:e1e0f860f1]http://www.urbin.demon.nl/spit4.jpg[/img:e1e0f860f1]

ik koop bij de aldi alleen maar witte wijn [doet bij de konmar 2x zo veel, zelfde wijn].

De rode is ook goed te pruimen. hehehe :P

ja, je hebt gelijk, maar de rode laat te veel pixels na op mijn tanden de laatste tijd, heb jij dat ook ?

Ja, maar dat is een flaw in the matrix

Nee! ik heb gelezen dat alleen de Aldi van Noordereiland rode pixelwijn heeft verkocht. :wink:

Van de Vlaardingse Aldi wijnen krijg je een dikke piXel… :stuck_out_tongue:

In elk geval ben ik dan nu te laat om hem nog uit de graaiende handen van een ander weg te kapen. Grr.

Ze hebben ook lekkere chocoladekoekjes daar.

Els groete kans dat ze zowel dedikke piXel wijn hebben als de camera. FF bij de lege flessen informeren. LOL :wink:

[quote:eb366976a1="Urbin"]Els groete kans dat ze zowel dedikke piXel wijn hebben als de camera. FF bij de lege flessen informeren. LOL :wink:[/quote:eb366976a1]

LOL
En als ze geen camera’s meer hebben, heb ik die dikke piXelwijn nog harder nodig.
Lege flessen??

ja dat is het hoofd kwartie hier in Vlaardingen als ze niet meer in de bakken liggen heb je grote kans dat ze achter bij de lege flessen staan. :D