"Alle contacten" bevat alle namen dubbel

Hoi,

Iets dat me nooit echt dwars heeft gezeten maar nu na twee jaar maar eens moet worden opgelost. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik synchroniseer mijn contacten tussen mijn Mac en mijn iPhone via MobileMe. Gaat prima. Echter, ik heb twee aparte groepen op mijn iPhone, alle Me-contacten en daarnaast de groep "Alle op mijn iPhone". De laatste groep is grotendeels hetzelfde als "alle Me contacten", maar niet helemaal. Als ik nu op het "verzamel"-adresboek "Alle contacten" klik, staat alles er dus bijna dubbel. Dat is niet zo super erg, maar vervelend als je er steeds meer hebt en bijvoorbeeld je auto verbinding legt met de map "Alle contacten". Hoe zouden we dat kunnen oplossen? Dank voor de hulp alvast

NB Ik synchroniseer mijn contacten bewust niet in het synchronisatieproces in iTunes

- Staat in iTunes "Synchroniseer Adresboek-contacten" uitgevinkt?

- Open Adresboek (op je Mac), heb je meerdere groepen in de 1e kolom staan dan alleen "Alle contacten"?

Je kunt je dubbele contacten ook bundelen. Dan zie je maar een contact staan.

Bij de synchronisatie geef ik aan dat hij de contacten niet mag synchroniseren. Dan krijg ik er dadelijk nog een groep bij!? Hoe kan ik de groepen samenvoegen, want dat zou het probleem wel oplossen denk ik.

Nou, ik ben iets verder. Ik heb toch "Synchroniseer met Adresboek-contacten" aangevinkt. En nu werd "Alle op mijn iPhone" veranderd in "Alle op mijn Mac". Nog steeds met dezelfde inhoud. Logisch. Vervolgens vink weg, bevestigd dat de contacten van mijn iPhone mochten worden verwijderd, gesychroniseerd. En nu is de groep "Alle op mijn iPhone" verschenen. Gelukkig leeg, zodat ik geen dubbele vermeldingen meer in "Alle contacten" heb. "Alle Me" is immers nog netjes gevuld. Snappen jullie het nog, haha. Nu de schoonheidsvraag, hoe kan ik die groep verwijderen? Dan is er alleen nog "Alle Me" en de contactpersonen van mijn werk via de Exchange server. Groeten en bedankt!

Sorry, dat ik niet reageerde, maar ik kriig geen e-mailnotificatie. Heel vervelend.
Het bundelen deed ik via de iPhone. Ik ga dan naar een adres in je adresboek en klik op wijzig. Dan scroll je helemaal naar onderen en daar zie je een kopje gekoppelde kaarten. Je kunt dan klikken op Koppel contact. De rest wijst zich vanzelf.

Heel oud bericht inmiddels maar door IOS5 is het probleem bij mij ook gaan spelen. Heb het nu ook voor elkaar dat ik geen dubbele contacten meer heb, maar nog wel de groep 'Alle op mijn Iphone'. Was hier inmiddels al een oplossing voor om te verwijderen?

@ ackten: hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je geen dubbele contacten meer hebt?