alle foto's kwijt?

Vanmorgen mijn MacBook Air opgestart en vervolgens naar Iphoto….ipv het gebruikelijke programma waar alle gebeurtenissen ,albums en mappen met foto's in zitten krijg ik nu de vraag om een nieuwe bibliotheek aan te maken of een andere te openen. een nieuwe aanmaken wil ik liever niet en een " andere bibliotheek openen" laat mij de finder openen waar ik echter geen enkele map , album of foto kan vinden…
Door omstandigheden time machine nog niet ingericht.

weet iemand raad?

het bestand dat je moet hebben heet "iPhoto Library". Normaal gesproken staat die in de map afbeeldingen in je gebruikersmap. als je dingen hebt lopen verplaatsen, zoals mappen in je gebruikersmap, is het vragen om problemen.

kun je het bestand "iPhoto Library" vinden?

Ik kan IPhoto library niet vinden.. Ik heb ook GEEN map of iets dergelijks verplaatst.. Het was juist de bedoeling om de foto's op een externe schijf te zetten maar voor ik de schijf aanhing was het probleem er al.

Verplaatst naar juiste forum

Dank voor het verplaatsen …nu nog een oplossing...

Heb je iPhoto al geopend met de [b]alt[/b] toets ingedrukt, Als het goed is vind je daar 1 of meer IPhoto library's

[img]/uploads/community/156ceb1207d9b9766c0a318bfc4b71ca7d83ea8c_0.png[/img]

Of probeer het volgende eens: hou : [b]ctrl alt cmd[/b] ingedrukt terwijl je iPhoto opent kies de optie "open"
dan zal het volgende venster openen:

[img]/uploads/community/93aaf45a669af2a82cbcdddf91f5cb10ac2600f0_0.jpg[/img]

Dank voor uw reactie,
Helaas… beide opties geprobeerd... dus opstarten met alt en opstarten met clt alt cmd. Beide keren met hetzelfde resultaat nl. de vraag op een nieuwe fotobibliotheek te starten of een oude te openen(die ik niet kan vinden)

Probeer dit eens in Finder: Ga -> Ga naar map en tik:
[code]
~/Afbeeldingen
[/code]

Dank voor uw reactie,
Dan zie ik een map " Photo Booth" …en die is leeg.

Dan is er dus geen iPhoto Library op de normale plek... Als je in Spotlight (of een Finder-venster) het woord iPhoto intikt, verschijnt er onder Documenten dan iets wat met iPhoto te maken heeft? Of helemaal niks?

Ik heb net wat foto's van mijn toestel overgezet, en een nieuwe fotolibrary aangemaakt wel nummer 2 toegevoegd deze foto's zijn wel geplaatst maar van de 1e library niets gevonden.

Naar aanleiding van uw vraag ben ik verder gaan zoeken ik vindt een map iPhoto wanneer ik hem wil openen wordt mij gezegd dat " de alias iphoto niet kan worden geopend omdat het origineel niet kan worden gevonden. met de volgende vraag alias verwijderen of herstellen..
Ik heb geen idee wat ik hier mee moet verwijderen of herstellen …mijn idee zou zijn herstellen..

Herstellen lukt niet …krijg foutcode 8058 ?

[url=http://www.addmy5.info]911asian[/url]

Should the article hurt every hope? The grandfather farms over a chorus. The temperature graduates inside the biologist! When will the wild cope in the military coast?

Als ik spotlight gebruik dan vind ik mijn eigen iPhoto Library ook niet. Als je niets hebt weggegooid en het voorheen wel gewoon werkte dan moet dat bestand gewoon ergens staan... alleen niet op de juiste plek.

wellicht kun je het vinden met een programma als DiskWave/GrandPerspective/Disk Inventory X (allen gratis op www.macupdate.com). Daarmee kun je makkelijker grote bestanden vinden op je harde schijf en wellicht dus ook je iPhoto Library. Bij mij is het namelijk een bestand van ruim 22GB. Hangt natuurlijk van de hoeveelheid van je foto's (en de grootte ervan) af, maar het is een kansje.

Helaas …weerom niets gevonden..

Heb je toevallig MacKeeper gebruikt?

neen