alle foto's weg in Iphoto

Mijn zus heeft sinds kort een ibook en mijn andere zus een nano nu zij ze bij elkaar gaan zitten om plaatjes op de Nano te zetten maar alles wat er gebeurde was dat mijn zus met de ibook nu al haar foto's kwijt is in Iphoto

ik ga vanmiddag naar haar toe

iemand bekend hiermee ???

de vraag is staan ze nog wel op de nano :)

Prullemand van iPhoto?

als het goed is staan alle fotos nog in de afbeeldingen map van de ene zus op de ibook en heeft de andere zus met haar nano toen ze die aan de ibook hing alleen maar de iphoto library aangepast of leeggemaakt maar dat is natuurlijk moeilijk te zeggen dat moet je zelf maar bekijken als je daar bent vind je trouwens niet dat het ontzettend moeilijk leest als je niet de moeite neemt om volledige zinnen te maken met leestekens?

iPhoto opstarten met alt ingedrukt, dan (als het er nog staat) moet je de iPhoto bibliotheek in de map afbeeldingen selecteren.

alt ingedrukt houden en de option toets helpt niet .

als ik iphoto open zie ik in de biblio alleen witte thumbnails staan, als ik de foto(aan klikken) wil zien gebeurt er niets.

Met appeltje-I zie ik wel dat bestand 2.3 mb is en alle andere info over de foto.

waar worden de foto’s opgeslagen???[img:2c4963543b]http://home.wanadoo.nl/r.jblommert/ds/Afbeelding%201.png[/img:2c4963543b]

de fotobibliotheek heeft 900 onderdelen en de prullenmand 1992 onderdelen

in beide zijnde foto’s niet te zien

Om dit probleem nog meer onder de aandacht te brengen, zeg ik dat ik het zelfde probleem ook heb met de volgende toevoeging, als ik in mijn bibliotheek met page-up of met page-down scroll, zie ik even een glimp van de foto's/thumbnails, maar daarna heb ik hetzelfde beeld als bovenstaande.

HELP!

Voor de zekerheid nog maar een keer: Help!

kan je dan wel in afbeeldingen>iphotolibrary>2005 etc de foto's vinden?

nee niets helemaal niets ook niet in de mappen

alleen deze witte thumbnails :cry:

Ik denk dat alle foto's verwijderd zijn van de harde schijf. Je zou kunnen zoeken met spotlight naar een bestands naam of naar alle foto's. Dat je nog wel alle namen zie in iPhoto komt doordat er nog verwijzigingen zinn in je xml file van je libary. Je ook trouwens in je xml file kunnen kijken waar de bestanden staan opgeslagen. Misschien verwijst hij wel naar ene externe harde schijf die niet aanstaat......

een bestandsnaam is dat ...... dsc016... als ik dat intyp in spotlight is dat genoeg????

[quote:52966c26ec="robertmacdoedel"]een bestandsnaam is dat ...... dsc016... als ik dat intyp in spotlight is dat genoeg????[/quote:52966c26ec]

ja, vind je dan wat met spotlight???

met spotlight is de foto weer te zien JOEPIE alleen een voor een

alleen weet mijn zus dan nog niet hoe je de foto’s dan weer in Iphoto Krijgt

ze zijn dus niet van de laptop gelukkig

robert

als je één foto gevonden hebt, kijk je toch gewoon in welke map ze staan en daar zullen er dan nog wel een aantal te vinden zijn, denk je niet?

ja, ze moeten dan daar ergens in die map staan. zo niet allemaal of in een map een niveau hoger. vervolgens kun je ze op die manier natuurlijk weer gemakkelijk in iPhoto krijgen :)

Vergelijkbaar probleem heb ik [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=45016]hier[/url]. Alleen gaat het in mijn geval om een iPhoto library waar ik niet meer bij kan.

Iemand een idee?

Ik heb de foto's gevonden op mijn harde schijf, maar iPhoto wil ze niet importeren, omdat de bestanden zogezegd beschadigt zijn of onleesbaar. Echter Voorvertoning kan ze wel openen en dan zie ik ze ook gewoon.

?help?

qua nog een keer maar onder de aandacht:

[quote:f993e5e849=“iMaclown”]Ik heb de foto’s gevonden op mijn harde schijf, maar iPhoto wil ze niet importeren, omdat de bestanden zogezegd beschadigt zijn of onleesbaar. Echter Voorvertoning kan ze wel openen en dan zie ik ze ook gewoon.

?help?[/quote:f993e5e849]