Ik heb gister mijn allereerste Imac gekocht en weet dus nog helemaal niet hoe alles werkt of de termen die je moet gebruiken, maar ik ga mijn best doen:
Ik heb een Imac late 2009 gekocht via marktplaats alleen krijg ik de gegevens van de oude gebruiker er maar niet vanaf!
Op advies van Apple geprobeerd om Mountain Llion opnieuw te installeren ( via; opstarten met cmd+r en dan opnieuw instaleren), maar de gegvens van de oude gebruiker blijven er maar opstaan. Als ik bijvoorbeeld in Spotlight iets opzoek komen er nog steeds oude mailtjes van de vorige gebruiker naar boven, terwijl ik wel mijn mail account heb ingesteld. Ook staan de e-mail adressen van de vorige gebruiker standaard ingevult bij bijv. Facetime, Imassage enz. enz.
Als het kan zou ik gewoon helemaal opnieuw willen beginnen en alles van de Imac afhalen zodat ik alles helemaal opnieuw kan instellen maar ik ben bang, misschien omdat ik er niet veel vanaf weet, dat ik dan verkeerde dingen doe en ik mijn Imac niet meer kan gebruiken?
Kan ik hem zo instellen dat het lijkt alsof hij net uit de fabriek komt (heb ergens gelezen dat je dan een instructie filmpje krijgt en alles kan instellen).
Ik heb geprobeerd om op dit forum wat informatie te vinden over hoe ik dit het beste kan aanpakken, maar die informatie gaat vooral over het leegmaken van de HD en het opnieuw instelen van OS X.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zodat ik van 'mijn' Imac kan gaan genieten ;)