alle instellingen goed en toch geen adsl verbinding!!!

Hallo,

na een paar dagen zwoegen, deels te danken aan de klungels van euronet, heb ik nu alle instellingen voor de verbinding met internet (via adsl onder isdn) in mijn e-tech modem router voor elkaar. De router geeft zelfs IP adressen en tont ook een verbinding. Maar ik kan maar geen verbinding krijgen met het internet. Heb ik iets fout gedaan in mijn Apple instellingen? ( ik heb een i-mac met jaguar) Ik heb in internetverbinding het interne ethernet modem aangevinkt en instellingen via DHCP. Maar waarom doet ie het dan niet??
Ik heb mijn usb modem nog aangesloten om dit bericht te versturen maar dat kan toch geen belemmering zijn of wel.
Help! Meestal snap ik wel wat ik verkeerd doe maar nu zie ik het (even) niet.
alvast dank,
olav

Misschien helpt het om even op de site van xs4all te kijken. Hebben een prima beschrijving van de opbouw van adsl verbindingen.

iedereen roept dat over XS4ALL maar voor OSX.2 hebben ze weinig info. olav

OSX of OSX.2 dat maakt weinig uit!

Lees de onderstaande link:

http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/basic/macosx/pptp.html

en vervolgens

http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/basic/macosx/configureren.html

jaaah daar ben ik weer......... Ik heb ook de overstap gemaakt van een usb-modem naar een e-tech modem/router (alleen dan analoog). Wat je moet doen (denk ik) is een nieuwe netwerk-locatie aanmaken (of op automatisch zetten en je usb-modem er even uithalen voor de zekerheid). Toon: ingebouwd ethernet, en configureer via DHCP.

Succes

Nog steeds geen adsl! Ik weet niet meer wat te doen. Even nog een paar dingen doorlopen: adriaan mol: volgens de helpdesk van e-tech heb ik geen pptp gui nodig bij deze gecombineerde modem-router!? Is dat zo en zo ja waarom heeft XS$All dan geen aparte pagina voor X.2? Ik heb overigens PPtP wel geprobeerd maar heb het geheel niet aan de praat gekregen.

appie3600: ik wil graag horen wat jou instellingen zijn en hoe je de e-tech aan je splitter hebt zitten. misschien off-list(?)

Mijn probleem ligt denk ik niet meer in de modem-router, alle instellingen zijn goed en de apple maakt contact met de router, ik kan via een browser de instellingen bekijken en aanpassen. Ik denk nu dat het probleem in de lijn zit. (ik heb bovendien een notebook aangesloten en die geeft identieke resultaten!!)
Want zoals gezegd ik kan het internet niet op. Nu heb ik van de KPN alleen een splitter gekregen en heb van het ISra-punt (waar de lijn binnen komt) zelf een kabeltje gemaakt (RJ11) naar de splitter. Ik dacht dat het daar misschien in zat maar aankoop van een officiele kpn-kabel geeft hetzelfde resultaat.
Kan het zijn dat KPN een foutje heeft gemaakt? Mijn telefoon, over isdn doet het wel!!
Kan de splitter defect zijn?
Heeft het zin een monteur uit te nodigen om de hele boel te testen?
Kan iemand van dit forum hulp bieden? Ik ben graag bereid er voor te betalen.
Alvast dank voor alle tips.

Hallo Olav,

Probeer deze webpagina eens :
http://www.xs4all.nl/~macpower/macpptp.html
of een Duitse link:
http://www.internet-hilfe.at/MacOSX/Jaguar%20PPTP/jaguar.htm
gaat specifiek over het configureren van adsl ethernet via pptp met MacOs 10.2
Bij mij werkt het ook nog niet , maar wie weet :wink:
Heb zelf een Speedtouch 510 v4 ethernet modem, aangesloten via een analoge telefoonlijn, splitter, enz… verbinding tussen computer en modem is in orde. Heb het bijgeleverde configuratie bestandje kpnadsl nat.ini ge-upload via de browser, alle instellingen lijken correct. De helpdesk van Tiscali kwam ook niet verder dan de service pagina’s van xs4all… :slight_smile: en gaven vervolgens de suggestie om KPN eens te bellen…
Ben nu zelf ook lichtelijk de kluts kwijt, maar we blijven het proberen !
Ik hou me aanbevolen voor verdere suggesties !

Martin, hartelijk dank. Ik heb je link gevolgd en opeens doet ie het. Ik ben helemaal gelukkig. Nu nog een kleine Carracho-server maken en. Iedereen op dit forum dank voor alle adviezen en steun. Het was even een zware bevalling maar het resultaat is er. En dank aan de firma Ahlers die mijn e-tech router-modem zonder problemen hebben omgeruild. Hiep-hiep... hoera. :lol: :D :lol: olav

Niets mooiers dan anderen gelukkig te maken, alleen vraag ik me nu af waarom het mij niet lukt om verbinding te maken, ook niet met de info van de links die ik zelf heb aangedragen ... :( ! Olav, zou je mij je instellingen even kunnen mailen ? (misschien zie ik toch iets over het hoofd) wat me is opgevallen, is , dat vanaf het moment dat ik de adsl ini-file upload via de browser, het verbindings lampje van groen naar oranje springt... Communicatie tussen computer en modem is verder in orde... Alle instellingen doorgelopen met de helpdesk van Tiscali (twee keer), met als advies om KPN te bellen. Volgens mij ligt het niet aan de kabel, omdat voor het uploaden van de ini-file alle lampjes groen zijn, hetgeen volgens mij duidt op een aanwezig adsl signaal... Voor alle duidelijkheid : Imac 400 DV , 320mb, 80gb, 10.2 Ik zit nu al zo'n twee weken te emmeren , maar ik weet het even niet meer...help !

martin

Martin,

de eerste poging van mij lukte ook niet ondanks al mijn pogingen en alle hulp.
Toen heb ik ten einde raad maar de modem/router geruild en heb alle instellingen uit netwerk verwijderd.
Daarna heb ik alles gedaan zoals op de door jou aangegeven nederlandse link staat.
Nu staat er in netwerk hetvolgende:
een nieuwe lokatie aangemaakt die ik naar mijn provider heb vernoemd, wat dat doet weet ik niet maar het staat in ‘jouw’ link.
interne modem met instelling via ppp en verder niets ingevuld.
ingebouwd ethernet via dchp, waarna de gegevens automatisch worden ingevoerd. bij mij staat er IP adres: 192.168.1.100 subnet 255.255.255.0 router 192.168.1.254
verder niets invullen.
Bij mij kwam er ergens, ik weet niet meer precies hoe en ben een beetje bang om het nog een keer opnieuw te proberen, een venster dat een vpn wilde installeren. Uiteindelijk is dat volgens mij niet nodig maar ik heb ook een router erbij en ik weet niet wat dat doet.
Uiteindelijk heb je vast niets aan mijn instellingen.
Mij heeft het meeste geholpen dat ik een vriend heb met een adsl modem zodat ik in ieder geval kon testen of de lijn en het account ok waren.
Daarna heb ik alles opnieuw gedaan. Nieuwe kabel vanaf de splitter naar de modem en teon alle instellingen uit netwerk en internetverbinding gehaald. En daarna alles voor elkaar ook al ben ik er zeker van dat nog niet alles 100% is, beter gezegd er staan nog instellingen in die volgens mij :slight_smile: overbodig zijn.
Succes,
olav
ps ik hoop dat je iemand in de buurt hebt die een werkend modem heeft en daarmee naar jouw huis wil komen dat zou kunnen helpen.

Olav,

Bedankt voor je hulp, ik ga het vanavond weer even rustig bekijken en uitproberen. Sprak zojuist KPN ADSL helpdesk, die vermoedde dat mijn login en/of password niet klopte. Het oranje lampje met het apenstaartje erop zou dat aangeven. Moet ik Tiscali weer over bellen…!
Ik maak gebruik van een speedtouch 510 v4 ethernet modem (heeft router ingebouwd) en MacOs 10.2, is er iemand die er wel in geslaagd is met deze combinatie een verbinding te maken ?

martin

Gisteravond ben ik (in tweede instantie) gebeld door een Planet Internet Mac expert. Tenminste zo werd hij aangekondigt. Ik had nog steeds geen ADSL verbinding via 10.2 en onlangs was daarover zowel bij Mac als bij Planet te weinig know-how. Kennelijk zijn ze, tenminste bij Planet, nu behoorlijk bijgespijkerd, want dit bericht komt tot jullie via MacOS Jaguar! Mijn probleem was dat ik bij het wijzigen van m'n instellingen, het router en subnet masker adres niet meer kon wijzigen. Daardoor bleef ik maar internetten in OS9, wat een beetje van de gekke was natuurlijk.

Gefeliciteerd, da's mooi ! Ik ben inmiddels na vele telefoontjes met KPN en Tiscali erachter gekomen, dat ik wel signaal heb, dat alle instellingen kloppen, maar dat er waarschijnlijk een fout zit in de registratie van mijn inloggegevens op de server van Tiscali. ze konden namelijk met mijn login en wachtwoord ook niet inloggen. ( Waarom hebben ze dat twee weken geleden niet gelijk geprobeerd...oh ja, de fout ligt natuurlijk altijd bij de gebruiker... :) ! ) "Maar dat is een andere afdeling, die bellen u terug !" Dat had ik al eerder meegemaakt...Niet dus... Dus zelf maar weer gebeld vandaag ... "Ik kan een nieuwe terugbel afspraak voor u maken"...Natuurlijk....we wachten af... Ik bereid me inmiddels mentaal voor op een nieuwe reeks telefoontjes over de terugbetaling van teveel abonnementsgeld voor niet geleverde diensten...

martin

dat stoorde mij ook bij mijn problemen, geen enkele helpdesk medewerker, uitzondering voor de helpdesk van E-Tech, begon het gesprek met de instelling: wat kan IK voor U doen. Nee iedereen schuift af, roept dat het een kpn probleem is en U wordt teruggebeld. Niet om echt vrolijk van te worden. Kalntvriendelijkheid is in Nederland nog steeds een onbekend begrip. Maar kop op Martin, het is afzien maar als je eenmaal adsl hebt... olav

Zou vandaag tussen 2 en 3 teruggebeld worden....niet dus....! Het is nu kwart over 3 en ik hang al weer aan de lijn (nou ja, de telefoon staat op luidspreker stand, dus ik werk ook nog een beetje... :wink: Waarschijnlijk krijg ik te horen dat ze , met excuses, toch maar weer een nieuwe terugbel afspraak voor me zullen boeken...! Geduld Mart, geduld ! Ik zal deze thread verder niet meer lastigvallen met mijn helpdesk ervaringen voordat mijn adsl verbinding werkt , tenzij er nieuwe technische info komt !