Alle iWork-bestanden in ’09 laten openen in plaats van in 5.x

Weet iemand een manier om de computer aan z’n verstand te krijgen dat een dubbelklik op een willekeurig Pages-, Numbers- of Keynote-bestand bestand betekent dat ik het bestand wil openen in de ’09-versie in plaats van in de nieuwe?

Ik heb allebei de versies op m’n computer staan, maar geef sterk de voorkeur aan iWork ’09 — de reden dat ik die andere ook heb is zodat ik ze kán gebruiken, mocht ik dat nodig hebben, niet omdat ik ze alle dagen wil gebruiken. Het probleem is alleen dat als ik in de Finder opgeef dat bijvoorbeeld alle Pages-documenten met Pages 4.3 geopend moeten worden, een dubbelklik erop toch doodleuk Pages 5.x zal openen.

Kijk maar: Ik open een infovenster voor een Pages-document en verander daarin „Open met” in „Pages (4.3)”:

Ik klik dan op „Wijzig alles” en krijg natuurlijk de vraag: "Weet u zeker dat u alle soortgelijke documenten wilt openen met het programma Pages?” waarop ik „Ga door” antwoord. Het resultaat is niet wat je verwacht:

Inderdaad, het icoon is van Pages 5.x, en het pop-upmenu ziet er dan ook zo uit:

in plaats van dat er een vinkje voor 4.3 staat, staat het bij 5.2, dat nog altijd als „standaard” aangemerkt is.

Het is per document te veranderen door níet op „Wijzig alles” te klikken, maar dan blijf ik bezig :frowning: