Alle mails en adressen zijn weg (Entourage)

:sealed: Ben radeloos Heb de database van Entourage gekopieerd naar een andere harde schijf en vervolgens de database wegegooid vanwege een vermeend virus Entourage weer opnieuw opgestart kreeg melding welkom bij Microsoft Entourage Heb toen de gekopieerde database op de oude plek teruggezet en weer entourage opnieuw opgestart de database ook nog eens gerebuild maar wat ik ktrijg geen mailtjes Dus al mijn mail en adressen lijken spoorloos verdwenen de database is echter wel 990 Mb groot dus er moet wat in staan maar na een nacht eindeloos proberen geef ik de moed op wie weet er raad

Met vriendelijek radeloze groet Frans Paalman

Is die teruggezette folder [i:f321e57bd7]zero[/i:f321e57bd7] Mb dus?

Nee de teruggeplaatste Database is 990 MB groot Met vriendelijke groet

Frans Paalman

Vaak geeft men als tip de [i:b365cc8f1b]verloren gegane[/i:b365cc8f1b] permissies van de HD te herstellen met de Disc Utility.

Je kunt ook proberen de database van entourage opnieuw opbouwen. Ik meen door Entourage met alt op te starten

Beste Josh Begrijp niet wat je hier mee bedoeld want volgens mij gaat het niet over het gaat niet over permissies Met vriendelijke groet Frans Paalman

Beste Defender Ik begrijp wat je bedoeld dan wordt de database gerebuild en krijg ik de melding dat de oude database Old database genoemd wordt maar in de inbox verschijnt nog steeds maar een mail Ik heb zelfs al de complete Microsoft user data map vervangen maar ook dit helpt niet Met vriendelijke groet Frans Paalman

als je de database verplaatst zodat entourage hem niet meer ziet dan zal entourage opstarten alsof het 'nieuw' is, je krijgt dan weer vragen over je account, naam etc. uiteindelijk krijg je ook de vraag of je gegevens wilt importeren zoals mailboxen van eerdere accounts of oudere versies. Als het goed is kun je je adressen en mailboxen dan weer importeren, het enige dat je dan hoeft te doen is de juiste map aan te wijzen....

ik zal wel even screendumps proberen te maken… momentje ben zo terug…

update: sorry geen screendumps, de optie die ik net aanhaal werkt alleen met oudere versies of andere mail apps. de optie over rebuild die hierboven al werd beschreven zou uitkomst kunnen bieden. Je kunt altijd voor de zekerheid een copie van je database etc. op je desktop bewaren. hieronder een stukje uit de help van entourage, over de rebuild functie

[quote:e59b8463a2][b:e59b8463a2]9.1 Starting Entourage and Accessing the Database[/b:e59b8463a2]
If you have trouble starting Entourage or difficulty opening and viewing Entourage items, you might need to rebuild the database.

To rebuild the database, hold down OPTION/ALT while you start Microsoft Entourage. When the message appears that asks you what type of rebuild you want to perform, choose Typical Rebuild, which corrects most database problems. If you still have trouble following a typical rebuild, try an advanced rebuild.

Note Advanced Rebuild is a serious tool to be used only if all other data recovery methods have failed. When you perform an advanced rebuild, Entourage removes all IMAP, Hotmail, and news messages from the local cache. Therefore, you will have to do the following:

Re-create links between items, if you previously linked items to one other.

Re-download the messages from your IMAP, Hotmail, and news accounts.

Reset column preferences in message folders for IMAP, Hotmail, and news accounts.

Reenter settings for schedules that send or receive messages from IMAP, Hotmail, or news accounts.

Reenter settings for rules that copy or move messages to folders on an IMAP or Hotmail server.

Also, during an advanced rebuild, pictures are removed from contacts in the Address Book. To restore a picture to a contact, locate and drag it to the contact again.[/quote:e59b8463a2]

[img:e59b8463a2]http://home.wanadoo.nl/franzle/macosx/rebuild.jpg[/img:e59b8463a2]

Misschien helpt het om je identity eens van naam te veranderen in de finder, deze identity smijt je dan in de map Office X identities. Normaal heb je er dan 2: de "Main identity" en diegene die je juist een naam hebt gegeven. Dan Entourage opstarten en in het menu Entourage kiezen voor "Switch Identity". Dan staat hopelijk je nieuwe identity naam ertussen! :wink:

Mischien dat dit helpt??? :?