Alle programma's geven : "Unexpectedly quit" :(

Hoi daar allemaal,

Sinds gisteren kan ik geen enkel programma meer normaal afsluiten.
Als ik een programma probeer af te sluiten met “QUIT” (of appeltje Q), krijg ik de melding “Application… unexpectedly quit”

Weet iemand een oploassing hiervoor ??

Bedankt alvast.

Rob
G4, Dual 1.4, 1.5 GIG, OSX 10.2.6.

hey vanhaze, Heb je al een schijfhulpprogramma laten draaien om te checken? :| DriveX of Diskwarrior ofzo? Wat heb je gedaan voor het moment van errors? iets geinstalleerd? :|

Heb je de laatste security update er op staan? Ik heb sindsdien ook wat gekke dingen met 10.2.6... Onverwachts uit- en weer inloggen, bijv.

Verder kunnen de tips van tony montana helpen.

[quote:c5615625f0="JeePee"]Heb je de laatste security update er op staan? Ik heb sindsdien ook wat gekke dingen met 10.2.6... Onverwachts uit- en weer inloggen, bijv.

Verder kunnen de tips van tony montana helpen.[/quote:c5615625f0]

Ja jemig, denk je dat je er goed aan doet om Apple’s update te installeren en dan krijg je ellende?

Zie mijn post ‘Toast quit steeds’
http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=8591
Ik krijg dus Toast helemaal niet meer aan de praat… :frowning:

Doet alles nu weer bij jou? Zo ja hoe heb je dat opgelost?

De 10.2.6 update staat imho los van zulke moeilijkheden. Sinds 14 augustus draait mijn iMacje nog even vlot als voordien.

Ik heb met CronniX de uitvoeringstijdstippen van de dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse scripts verplaatst naar een uur dat mij beter uitkomt.
Verder draai ik een maal per week Herstel volumebevoegdheden.
Wis ik regelmatig de internetcaches.
Herstart ik af en toe in single user met fsck -y tot het volume OK is.
Zorg ervoor dat mijn 13 GB schijfje steeds ± 2,5 GB vrije ruimte heeft.

Als een zonnetje schijnt mijn iMacje.

(En nu afkloppen).

[quote:aa18016fcc="bassbug"]Doet alles nu weer bij jou? Zo ja hoe heb je dat opgelost?[/quote:aa18016fcc]

Ik heb geen problemen meer gehad, blijkbaar heeft DiskWarrior het opgelost.

Probeer anders eerst de dingen die michelvdb voorstel, inclusief fsck -y, net zolang totdat wordt aangegeven dat het volume OK is, ben benieuwde of dat je problemen oplost en probeer anders DiskWarrior eens… :expressionless:

[quote:8931247418]Wis ik regelmatig de internetcaches. [/quote:8931247418]

Daarmee verlies je toch niet de history en favorites van een client?