Alle venster worden geminimaliseerd....

... maar ik vraag niets. Ik klikte nergens op en ik kom aan geen enkele toets, toch wordt plotseling alles geminimaliseerd... Ik dacht de eerste keer dat het mijn fout was, maar ik zit nu 3u op m'n macbook en het is de 3e keer dat ik dit nu voor heb. Wat kan hier gaande zijn?

Misschien zijn de interactieve hoeken ingeschakeld? Ik zit nu op een pc maar probeer het even uit mijn hoofd. Ga naar systeemvoorkeuren en dan naar 'Exposé en Dashboard'. Daar kan je normaal instellen wat er moet gebeuren als je naar welke hoek gaat met je muis. Misschien ga je steeds naar een hoek die ingesteld staat als 'bureaublad weergeven' ofzo.

Nope, die heb ik afgezet, enkel links onder dashboard en rechtsboven screensaver...

Met Exposé kan je ook geen schermen minimaliseren!

Ja, ok, weet ik ook wel maar ik kan er wel inkomen dat iemand de optie 'bureaublad weergeven' omschrijft als 'minimaliseren'. Jij niet? Het is toch vaak zo dat mensen met een minder grote kennis van computers problemen anders omschrijven dan een persoon met een grote kennis van computers dat zou doen. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat Faan er niets van kent... !

Lol, het kon inderdaad dat mensen het daarmee verwarren. Gelukkig heb ik iets meer kennis (8 jaar intensief Windhoos, nu enkele maanden Mac en ondertussen voor fun Kubuntu)...

geminimaliseerd als in alles staat nu in de dock ?

Nee, dat is er zo vreemd aan. Ik zie geen preview rechts in de dock. Ik zie wel nog de pijltjes onder de app's die geopend waren. Dus dacht ik dat ze plots allemaal gesloten waren via het rode bolletje (heeft dat en naam?) en niet met command-q, wat het pijltje eronder maar geen venster zou verklaren. Maar wanneer ik dan op zo'n app klik in de dock, krijg ik mijn venster te zien, met nog alles hoe het was van ton het plots weg was (bvb een geopende php in Smultron waarvan de wijzigingen nog niet gesaved waren maar wel terug te zien waren)...

het lijkt erop dat verberg op een of andere manier is geactiveerd.

[img:096704f026]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=18359[/img:096704f026]

ik weet niet of het plaatje er staat anders de link volgen.

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=18359

Zie je dan dat ze geminimaliseerd worden? Of zijn ze gewoon allemaal tegelijk weg? Als het tweede het geval is, dan zou ik eerder zeggen dat de programma's worden verborgen en niet worden geminimaliseerd.

idd zal verbergen zijn, maar ik heb niet [command] -H getypt toen het gebeurde.

Welke apps zijn actief die dit eventueel 'triggeren' ?

Firefox, Thunderbird, Skype, iChat, Adium, Smultron, Transmit, Finder