alleen wit scherm bij opstarten iBook

Hallo allemaal,

ik zat onder het genot van een bak koffie op school met office te werken (met mn iBook G4). Ik heb de iBook afgesloten en een half uur geleden opnieuw opgestart. Maar het wil niet opstarten! Als ik op het aan-knopje druk krijg ik een wit scherm en daar blijft het bij. Ik kom niet meer in OSX. Wat moet ik doen??

Een student in paniek.

p.s. ik heb het normaal afgesloten. Het laatste programma dat ik heb gebruikt is Office 2004

Kijk of je met firewire mode je bestanden kunt back uppen. En dan verder kijken.

Ik had bijna hetzelfde probleem 2 weken terug. Had hem gewoon afgesloten, wil hem de volgende ochtend weer aanzetten, zodra hij eigenlijk mac osx zou moeten gaan laden kreeg ik een blauw scherm en verder deed hij niks meer, hij wou soms nog wel is het laadbalkje geven maar daar liep hij dan ook mee vast. Ik dacht mac osx opnieuw installeren probleem opgelost, nadat hij cd1 had geinstalleerd en opnieuw ging opstarten had ik nog steeds hetzelfde probleem, via trucjes et geprobeerd in single mode etc. etc. etc. niks werkte. Toen Card Services in Zwolle opgebeld (ibook g4 was nog maar 3 maandjes jong) en ze dachten eerst dat het aan de HD lag, nieuwe HD besteld etc. etc. hij vertoonde toen nog steeds hetzelfde probleem zeiden ze. Toen hadden ze nieuw Logic Board besteld. Nou belde ze mij afgelopen maandag dat ik hem kon ophalen, zit nu in het westen dus haal hem morgen ff op en dan is kijke wat et beestje doet.

Wens je veel succes er verder mee!