Ik ben al een paar weken aan het tobben (heb alles nagelezen maar kan geen oplossing vinden) vandaar deze post. Ik heb een timecapsule in de gangkast, een airport express in de woonkamer en daarop een Imac 27" en een MBP op aangesloten. Airportconfiguratieprogramma geeft groen licht bij TC en AE en toch plopt mijn internet eruit na een uurtje. (Ik gebruik de livebox btw) Diagnostische netwerkinfo geeft ook alles groen. (airport, airportinstellingen etc) Nadat mijn internetverbinding is onderbroken start ik met diagnostische netwerkinfo mijn livebox opnieuw en is het weer voor een uur ok en vervolgens plopt mijn internet er weer uit!? Energiestand staat op schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang. Ik heb gelezen dat het tobben is met de livebox maar kan in de draadjes geen oplossing vinden. Het is vreemd dat alle instellingen groen licht hebben en het probleem zich toch voor blijft doen. Gaarne advies...
[quote:62df23a1dd="RandomJohnny"]Nadat mijn internetverbinding is onderbroken start ik met diagnostische netwerkinfo mijn livebox opnieuw...[/quote:62df23a1dd] Het lijkt me onmogelijk om vanuit dat programma die Livebox te herstarten. Je het een AE en een TC; hoe zitten deze in het netwerk; welke is bv de router?
Goedemiddag,
Het echt fijne weet ik er niet van maar het schijnt te kunnen liggen aan Snow Leopard.
Mogelijke oplossing: http://www.technipages.com/snow-leopard-internet-not-working-after-upgrade-fix.html
Hoop dat dit je op gang helpt.
Maarten
De livebox start ik handmatig wanneer diagnostische enz erom vraagt, daarna werkt alles weer.. Volgens mij is de TC de router; deze staat ingesteld op breidt draadloos netwerk uit en is via een kabel verbonden met de livebox, de AE gebruik ik alleen voor airtunes. Nogmaals alle instellingen zijn goed, alles staat op groen...
Als de verbinding er uit vliegt, zoals hier ook regelmatig op mijn Linksys modem gebeurt, dan kun je eens contact opnemen met de provider. Zij kunnen je vertellen of je verbinding er uit knalt of dat de verbinding simpelweg niet goed is ingesteld.
Die van mij laat op het moment van een uitgevallen verbinding ook alle lampjes groep branden terwijl ze bij de provider (Online) kunnen zien dat de verbinding er regelmatig uitvliegt. Het ligt niet aan het signaal wat de provider levert dus het zal wel het modem zijn, of mijn MacBook.
Je kan met http://192.168.1.1/ in je Livebox configuratiescherm komen, wist je dat? Je kan via dat venster bijvoorbeeld kijken hoe lang je internetverbinding actief is en ook daarvandaan de modem weer opstarten. Ben je al eens in die schermen geweest?
Bedankt voor de reacties! Ik hoop er voor 2010 uit te komen... De snowleopardlink levert niets op; ik heb eerder een nieuwe locatie aangemaakt en het probleem bleef zich voordoen. Ook de liveboxconfiguratie was me bekend en geeft geen oplossing. Status verbonden enz.. Ik heb ook aan de hand van de sticky om een netwerk op te zetten alles opnieuw ingesteld maar ook dat helpt niet...
Wat ook een rol kan spelen: -ingestelde duur van DHCP-lease -staat de verbinding op 'always on', of op 'connect when needed', of gaat de ver- binding uit als er geen netwerkactiviteit is ? (manueel te wijzigen in airport utility)
Probeer ook eens simpelweg zowel
modem als router enkele minuten
van de stroom te halen)
Misschien is dit de oplossing; mijn DHCP lease stond op 1 dag. Ik heb er nu 10 dagen van gemaakt, ben benieuwd! Optie altijd aan kan ik niet ontdekken... Keuzemenu geeft slechts minuten, uren en dagen.
Ok het DHCP verhaal is niet de oorzaak, internet viel nog uit, however, modem zowel als router een aantal minuten uit heeft tot nu toe geholpen, ben 4 uur verder en heb nog steeds verbinding..... Wie weet is 'm dit? (zou het zo eenvoudig zijn?) Ik laat nog van me horen, bedankt voor de reacties tot nu toe!
Balen... Gisteravond weer geen internet. Pfff.. Running out of options...
Laatste update: mijn verbinding is nog twee keer uitgevallen en sinds drie dagen heb ik constant verbinding?? Ik snap er niets van. Ben in ieder geval blij dat ik weer verbinding heb... Dus niet opgelost maar raadselachtig achtergebleven dit draadje... (..)
Apple kwam vandaag met een softwareupdate voor de 27" imac die problemen met netwerktoegang na sluimerstand zou verhelpen... Na een maand tobben komt de oplossing dus van Apple zelf. :apple: