Alles herstellen

Is er een manier om alles weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen zonder je dvd erin te doen en het hele systeem opnieuw te installeren? Het volgende is het geval:

Ik heb een iMac G5 maar krijg van Apple zeer snel een nieuwe.
Deze ‘oude’ moet terug naar de Apple store en alles wat hier op die ‘oude’ staat zet ik op een externe harde schijf.
Graag doe ik die ‘oude’ weer in de doos en retourneer ik 'm zoals ik 'm kreeg.
Hoe kan ik alles wat erop stond van mezelf eraf halen en 'm weer schoon met alleen het systeem erop teruggeven?
Groeten Chander

formateren in gesecuriseerde modus...

Ik denk dat een format van de HD en een nieuw systeem erop zetten het beste is. Dan kun je meteen je HD helemaal schoon maken (8 of meer maal overschrijven met data).

nieuwsgierig:

waarom retour, wat is er mis?

die dvd moet er in ieder geval in, je kunt anders de schijf niet wissen

Dank, ik ruil deze om voor de intelversie. Dat is de reden.

Chander

Even nieuwsgierig: wanneer heb je je iMac gekocht en hoeveel kost deze omruilactie je??

[quote:57406981ec="benj1989"]formateren in gesecuriseerde modus...[/quote:57406981ec] Het is handig als je wat meer informatie geeft over hoe hij/zij dat voor elkaar kan krijgen, deze informatie helpt totaal niet zo. :roll:

Zonder DVD is het niet mogelijk. Je moet opstarten vanaf de DVD en dan voor Schijfhulpprogramma kiezen en bij Wissen kiezen voor de Opties en zorg er dan voor dat je kiest voor 7 keer overschrijven, niemand krijgt je informatie nog terug, ook Peter R de Vries niet (anders kun je altijd nog kiezen voor 35 keer, dat is de Gutmann Methode. :smiley: ), maar lijkt me voor jou overbodig. Zie ook dit artikel: Zet jij je Mac binnenkort bij het grof vuil? 8)
Daarna installeer je Mac OS X zo uitgebreid mogelijk, dus met alle printerdrivers e.d. Succes! :smiley:

Start daarna je Mac niet opnieuw op, want je komt dan in het proces van het invullen van je naam e.d. terecht. :stuck_out_tongue: En dan kun je weer opnieuw beginnen. :wink:

Thanks Jeepee, duidelijk!

Graag gedaan. :D