Alles-in-een-dingetje...

Ik ben momenteel in het bezit van een G4 DUAL processor, twee monitors, een Roland E-15 Synthesizer. Programma's: Traktor, Garageband. Twee draaitafels 'Soundlabs DLP1R' , 3 Kanaals mixer 'JCB' Wat is de beste oplossing om deze apparatuur allemaal op mijn G4 te kunnen aansluiten. Zodat ik dus wanneer ik met Vinyl draai dit kan opnemen op mijn mac. En wanneer ik met traktor mp3 mixed dit via mijn mixer / versterker kan laten lopen. En natuurlijk mijn Synthesizer kan gebruiken met Garageband.

vriendelijke groet,

DJ Nivel

http://www.digidesign.com/index.cfm?body=/products/mbox

zoiets?

[quote:675d465a8b="nillio"]http://www.digidesign.com/index.cfm?body=/products/mbox

zoiets?[/quote:675d465a8b]

Die had ik inderdaad gezien, maar als ik de achterkant bekeek dan zagen de midi aansluitingen er anders uit als op mijn Roland E-15. Of heb je daar weer speciale verloop kabels voor??

Voor de rest is dit wel een mooi dingetje volgens mij inderdaad.

Ik heb een M-Audio FW410, perfect met audio in, uit (natuurlijk) en ingebouwde Standaard MIDI interface.

[quote:09bdfce2f8="fnk"]Ik heb een M-Audio FW410, perfect met audio in, uit (natuurlijk) en ingebouwde Standaard MIDI interface.[/quote:09bdfce2f8]

Deze ziet er inderdaad heel goed uit! Ga eens informeren wat hij hier in nederland moet gaan kosten. Want ik zie op de americaanse site dat hij 399 dollar kost. Nette prijs als je het mij vraagt.

De MBox is in dit geval een slechte keus (en dat van een ProToolsfan..); De driver is niet multithreaded, dus heeft maar een programma tegelijk toegang tot de kaart, en om de kaart "vrij te maken" moet je het lopende programma stoppen. Je moet dus programma's opstarten en stoppen. Bovendien zit er geen midi-interface in. De Mbox is een goede "kaart", maar komt toch het beste tot z'n recht als Protools het middelpunt van je setup is.

[quote:e628c39fe2="fnk"]Ik heb een M-Audio FW410, perfect met audio in, uit (natuurlijk) en ingebouwde Standaard MIDI interface.[/quote:e628c39fe2] AMEN!

[quote:6df7cc77e4="bart"]De MBox is in dit geval een slechte keus (en dat van een ProToolsfan..); De driver is niet multithreaded, dus heeft maar een programma tegelijk toegang tot de kaart, en om de kaart "vrij te maken" moet je het lopende programma stoppen. Je moet dus programma's opstarten en stoppen. Bovendien zit er geen midi-interface in. De Mbox is een goede "kaart", maar komt toch het beste tot z'n recht als Protools het middelpunt van je setup is.[/quote:6df7cc77e4]

Meestal werk je toch maar met één programma. In mijn geval denk ik wel.
of ik gebruik Garagaband (met de midi Synthesizer), of Traktor om te kunnen mixen en mijn draaitafels samen de 3 kanaals mixer om op mijn computer op te kunnen nemen.
Wanneer zou je dan meerdere programma’s moeten gebruiken…

[quote:518655b3bb="xtroy"] Meestal werk je toch maar met één programma. In mijn geval denk ik wel. of ik gebruik Garagaband (met de midi Synthesizer), of Traktor om te kunnen mixen en mijn draaitafels samen de 3 kanaals mixer om op mijn computer op te kunnen nemen. Wanneer zou je dan meerdere programma's moeten gebruiken..[/quote:518655b3bb]

Het wordt knap irritant als je lekker zit te computeren, b.v in GB en je wilt tussendoor even iets in Itunes beluisteren of even surfen naar een site met geluid…dan moet je GB quitten. Wil je weer terug naar GB dan moet je ITunes weer quitten en BG opnieuw opstarten.
Bovendien lukt het mij nog niet 1-2-3 GB via mijn digidesignkaart te klaten lopen.

[quote:ba4db78925="bart"][quote:ba4db78925="xtroy"] Meestal werk je toch maar met één programma. In mijn geval denk ik wel. of ik gebruik Garagaband (met de midi Synthesizer), of Traktor om te kunnen mixen en mijn draaitafels samen de 3 kanaals mixer om op mijn computer op te kunnen nemen. Wanneer zou je dan meerdere programma's moeten gebruiken..[/quote:ba4db78925]

Het wordt knap irritant als je lekker zit te computeren, b.v in GB en je wilt tussendoor even iets in Itunes beluisteren of even surfen naar een site met geluid…dan moet je GB quitten. Wil je weer terug naar GB dan moet je ITunes weer quitten en BG opnieuw opstarten.
Bovendien lukt het mij nog niet 1-2-3 GB via mijn digidesignkaart te klaten lopen.[/quote:ba4db78925]

Ja dat is inderdaad irritant dan… als je nog niet eens itunes ernaast kunt laten lopen!!! Dus met andere woorden… ik ben weer terug bij af!
Wat zou dan een goed alternatief zijn…