Alles overzetten naar een mini

Hallo allen, zeer binnenkort word ik eigenaar van een macmini. Op dit moment ben ik in het bezit van een iMac G3 Blue Indigo en ik wil al mijn programma's en dergelijke overzetten naar mijn macmini. Nu draai ik regelmatig een backup (exacte kopie van de HD) op een externe hard-drive.

Weet iemand misschien wat de juiste plan van aanpak is om alles van systeem 10.3.9 op de G3 over te zetten naar het systeem van 10.4 op de Mini?

Bedankt alvast,
Michael

Als je iMac FireWire poorten heeft, kan je via de Target Disk Mode je bestanden én instellingen overzetten naar je nieuwe Mac. Dat geeft 'ie aan tijdens de installatie van je Mac mini als je die voor het eerst aanzet. Het enige wat je dan nodig hebt, is een firewire kabel en een paar minuten geduld :wink:

Dank voor je reactie. Blijft het systeem 10.4 dan wel het systeem dat wordt geïnstalleerd, of installeert dan het 10.3-systeem?

Michael

Het blijft uiteraard wel 10.4 ja. 8) Zou natuurlijk ook niet kunnen dat 'ie het oude systeem installeert. Stel; je hebt een Mac met OSX 10.2 en je nieuwe systeem ondersteund 10.2 niet meer, dan zou je op die manier je systeem om zeep helpen (of iig een hoop gedoe veroorzaken), dus die Wizard zet alleen je programma's en documenten over e.d.

Geweldig. Deze wijze maakt het een stuk makkelijker. Ik zat al een lijst te maken met stap 1. Nieuw systeem installeren, stap 2. Gebruikers aanmaken, stap 3. Map programma's kopiëren, stap 3. enzovoorts...

Nogmaals dank,
Michael

Zeg het is een Mac hoor :wink:

Dat is:

Stap 1: Zet de nieuwe Mac aan
Stap 2: Klik een paar keer op volgende
Stap 3: Klaar

:lol:

Je hebt helemaal gelijk! Maar ik ben al zo mac-minded dat dat allemaal alweer vanzelf sprekend is... Maar dat van die bestanden en programma's wist ik even niet meer. Sluit ik trouwens mijn iMac aan op de mini of mijn externe (firewire) harddisk?

Dank,
Michael

Je sluit de iMac aan op je mini, maar dat staat allemaal ook nog uitgelegd tijdens de installatie als je op dat punt bent aangekomen.

ik zit een beetje met hetzelfde, maar had op het moment van "installatie" nog geen firewire kabel. Nu wil ik die morgen ff gaan halen, maar begrijp ik dan goed dat mijn PB dan gewoon als schijf wordt gezien op mijn mini ofzo? Of hoe werkt dat?

Jup en in de map Programma's zit ergens het programma Migratie assistent (oid). Dit hetzelfde programma wat gestart wordt direct als je je Mac voor het eerst aanzet.