alles terug in kooptoestand

hey, ik start deze morgen mijn PB op en alles staat terug in kooptoestand!!!!! mijn bureaublad met alles erop, dock met programma's, safari met mappen met heel veel sites in!!!! alles dat ik ingesteld had was verdwenen!

gelukkig had ik mijn programma’s nog anders had ik deze mac de ruit uitgegooid!!!
een programma vind ik echt nergens meer en dat is mijn ‘popcorn dvd copy ding’ (kan niet op de naam komen)

hoe kan dat nu?
heeft iemand dat ook al voorgehad?

Heb je misschien de naam van je thuismap gewijzigd?

En als je hem het raam uitgooit, bel me dan op, dan ga ik eronder staan :lol:

Ik heb het ook een aantal keren gehad... ik weet zelf ook nog niet wat de oorzaak zou kunnen zijn... maar zitten hier een hoop profs... iemand???

Zal druk worden in je tuin…

Hebt ge misschien als iemand anders ingelogged?

AHA! ja die heb ik gisteren inderdaad een andere naam gegeven :innocent:

wist niet dat het alles zou veranderen

als ik hem nu zijn originele naam terug geef, zijn al mijn instellingen dan terug? :?

heb net gekeken en mijn thuismap heeft ook weer zijn originele naam dus het zal niet daaraan liggen :frowning:

Dat kan er niet af zijn. Kijk eens bij je inloggegevens en in je thuismap. :)

[mod-mode]

waarrroooommmmmm leren mensen niet om fatsoenlijke topictitels te maken zodat anderen met het zelfde probleem in de toekomst het topic beter kunnen vinden!!!

PaulusDeBouter, verander a.u.b. je topictitel in een titel die duidelijk je probleem omschrijft.

[/mod-mode]

Ik vind het heel rot voor je, maar als je systeemmappen gaat hernoemen vraag je om problemen natuurlijk.

Ik hoop wel van ganzerharte dat je snel een oplossing vindt.

[quote:a063e94d21="PaulusDeBouter"]heb net gekeken en mijn thuismap heeft ook weer zijn originele naam dus het zal niet daaraan liggen :([/quote:a063e94d21] Of OSX heeft een nieuwe thuismap met alle fabrieksinstellingen erin voor je aangemaakt...

Kijk nog maar eens goed of die map die je een andere naam hebt gegeven er niet ook nog staat. De inhoud van die map naar je ‘nieuwe’ thuismap kopiëren en opnieuw inloggen kon wel eens genoeg zijn om weer helemaal terug te zijn…

[quote:7567f70e5d="MacBjorn"][mod-mode]

waarrroooommmmmm leren mensen niet om fatsoenlijke topictitels te maken zodat anderen met het zelfde probleem in de toekomst het topic beter kunnen vinden!!!

PaulusDeBouter, verander a.u.b. je topictitel in een titel die duidelijk je probleem omschrijft.

[/mod-mode][/quote:7567f70e5d]

dit beter? sorry :innocent:

[quote:a74465f9d8="PaulusDeBouter"]AHA! ja die heb ik gisteren inderdaad een andere naam gegeven :innocent: :([/quote:a74465f9d8]

Omdat je niet moet lopen klooien met je systeem als je niet weet wat je doet. En dan je Mac de schuld geven… sping je nu zelf uit het raam?

[quote:a151b97031="fistkikker"][quote:a151b97031="PaulusDeBouter"]heb net gekeken en mijn thuismap heeft ook weer zijn originele naam dus het zal niet daaraan liggen :([/quote:a151b97031] Of OSX heeft een nieuwe thuismap met alle fabrieksinstellingen erin voor je aangemaakt...

Kijk nog maar eens goed of die map die je een andere naam hebt gegeven er niet ook nog staat. De inhoud van die map naar je ‘nieuwe’ thuismap kopiëren en opnieuw inloggen kon wel eens genoeg zijn om weer helemaal terug te zijn…[/quote:a151b97031]

alles is terug in orde heb alles gecopy-past in alles staat terug waar het moet

bedankt voor de raad
heb veel bijgeleerd!!! niet klooien met het systeem! :apple:

ik hou toch zoveel van mijn macje

Apple zou het gewoon niet mogelijk moeten maken dat je je thuismap hernoemt, OF het moet gewoon werken. Dit leidt tot zoveel problemen bij heel veel gebruikers. Het is een beetje Microsoft om te zeggen dat je niet in je systeem moet klooien. Als het niet mag, sta het dan ook niet doe.

Daarbij komt dat in Guidelines van Apple staat dat je applicatie niet zonder duidelijke waarschuwing onomkeerbare acties mag uitvoeren. Dus Apple moet dit gewoon aanpassen in de Finder.

Zodra je je home folder een andere naam geeft zal ja Mac bij het opstarten een nieuwe gebruiker aanmaken met de oude naam...

Om de oude situatie weer terug te krijgen:

1. plaats de gehele inhoud (dus niet de map zelf) van je oude gebruikersmap (die je hebt hernoemd!) in die nieuwe gebruikersmap (met de oude originele gebruikersnaam!)

2. indien het verzoek om vervang/replace volgt: sta dit toe

3. log uit en log in onder je oude gebruikersnaam

4. bingo

TIP maak eerst een backup van je oude (hernoemde) gebruikersmap voor het geval je bovenstaande instructies in de verkeerde volgorde gaat uitvoeren en dus een deel van de inhoud van je oude gebruikersmap kwijt kan raken…

1. gebruikersmap nooit meer van naam veranderen in de Finder.