...werkt Autotrace dus alleen in CS2? Of is er inmiddels een handige jongen (of dame uiteraard) die deze functie ook aan CS1 heeft weten toe te voegen? Het lijkt me sterk, maargoed... *schuift onrustig op zijn stoel*
plugin ook goed? http://www.silhouetteonline.com/ :)
die plugin kan helaas niet tippen aan Trace, maar voor sommige dingen werkt ie prima :) Ik vrees dat je toch over moet op CS2, op zich geen straf toch? ;)
heb er (nog) niet mee gewerkt...is-ie dan echt zo fantastisch? dan ga ik maar eens om een upgrade vragen hier ;-)
Ja en de nieuwe Illustrator interface is ook een stuk duidelijker, en de live-paint functie is ook erg leuk.
Ik weet niet of het aan m'n instellingen in CS1 lag, maar in CS2 heb ik ineens geen last meer van rare lijnen in PDF-jes met transparante vlakken enzo.. Werkt een stuk rustiger voor me...
[quote:15fbd375ba="BBB"]Ik weet niet of het aan m'n instellingen in CS1 lag, maar in CS2 heb ik ineens geen last meer van rare lijnen in PDF-jes met transparante vlakken enzo.. Werkt een stuk rustiger voor me...[/quote:15fbd375ba]
Dat zal ergens anders aan gelegen hebben, want ik had het laatst weer wel.(met CS2)
het maakt wel uit of je de pdf in voorvertoning bekijkt (wél witte/verspringende lijnen) of in Acobat professional (geen witte lijnen)
[quote:64f4b626de="EagerB0bNerd"][quote:64f4b626de="BBB"]Ik weet niet of het aan m'n instellingen in CS1 lag, maar in CS2 heb ik ineens geen last meer van rare lijnen in PDF-jes met transparante vlakken enzo.. Werkt een stuk rustiger voor me...[/quote:64f4b626de]
Dat zal ergens anders aan gelegen hebben, want ik had het laatst weer wel.(met CS2)
het maakt wel uit of je de pdf in voorvertoning bekijkt (wél witte/verspringende lijnen) of in Acobat professional (geen witte lijnen)[/quote:64f4b626de]
Je moet in de voorkeuren ‘gladde lijnen’ uitschakelen, dan zie je geen witte lijnen. Het is puur een weergave probleem.
[quote:bc0f9e5792="Xenophon"] Je moet in de voorkeuren 'gladde lijnen' uitschakelen, dan zie je geen witte lijnen. Het is puur een weergave probleem.[/quote:bc0f9e5792]
OK,
ik had die tip al vaker gehoord, maar vergeet dat elke keer.
Bedoel je de voorkeuren van Acrobat ?
Wat doet autotrace als ik vragen mag :innocent:
Autotrace trekt een bitmap-plaatje over in een vector-bestand.
Vroeger was er speciale software voor. Adobe had Streamline, maar dat is nooit voor OSX uitgebracht. Je kunt er mooi gescande logo’s weer meer omzetten naar een vectorbestand, bijvoorbeeld.
Nadat er al een tijd geruchten waren dat Streamline weer opgefrist zou worden heeft Adobe in zijn oneindige wijsheid besloten de functies van Streamline als LiveTrace in illustrator CS2 in te bouwen.
Er was altijd al in Illustrator een trace-functie maar die was nogal ondermaats en zelden goed bruikbaar.
[quote:284797c6b5="EagerB0bNerd"][quote:284797c6b5="Xenophon"] Je moet in de voorkeuren 'gladde lijnen' uitschakelen, dan zie je geen witte lijnen. Het is puur een weergave probleem.[/quote:284797c6b5]
OK,
ik had die tip al vaker gehoord, maar vergeet dat elke keer.
Bedoel je de voorkeuren van Acrobat ?[/quote:284797c6b5]
ja dat zijn de voorkeuren die in acrobat zitten, acrobat gaat je afbeeldingen etc. ook wat mooier maken net zoals dat voorvertoning dat doet. (antialias) Het nadeel is dat er dus gedoezeld wordt als je een document hebt met een ingewikkelde afvlakking dan ga je op alle naden een witte lijn zien. Alle snijpunten worden een beetje vaag gemaakt. Ik heb zelf alleen gladde tekst altijd aanstaan, voor afbeeldingen en illustraties staan ze uit. Ik krijg nog steeds eens in de zoveel tijd een drukker aan de lijn die belt en zegt dat mijn document niet goed is omdat er witte lijnen in zitten. Tot nu toe blijkt het telkens zo te zijn dat ze de standaard voorkeuren aan hebben staan van acrobat. Het vreemde vind ik wel telkens dat de drukker zelf vraagt om een cPDF, maar vervolgens het probleem van de voorvertoning niet kent
[quote:f1b78b795c="marloez"]die plugin kan helaas niet tippen aan Trace, maar voor sommige dingen werkt ie prima :) Ik vrees dat je toch over moet op CS2, op zich geen straf toch? ;)[/quote:f1b78b795c]
Wel een straf als je alweer ,veel geld moet betalen voor een half af pakket.
Ik heb het idee dat Adobe dingen net niet afmaakt, zodat je bij de volgende versie dit wel kunt, maar dan moet je die wel eerst weer betalen.
[quote:6f1eb827b5="petje1"]Wel een straf als je alweer ,veel geld moet betalen voor een half af pakket. Ik heb het idee dat Adobe dingen net niet afmaakt, zodat je bij de volgende versie dit wel kunt, maar dan moet je die wel eerst weer betalen.[/quote:6f1eb827b5]
Wat bedoel je met ‘half af’? Er is weinig mis met de Adobe CS1 en bij CS2 zijn er alleen weer wensen in vervulling gegaan. Adobe is een van de bedrijven die de minste repair-kit-updates uitgeeft. Als het op de markt komt doet het wat het moet doen.
Uiteraard blijven er onvervulde wensen liggen. Had Adobe dan moeten wachten met de upgrade van InDesign 1 totdat in Illustrator ook autotrace was ingebouwd?
Een van de grote klaagzangen was dat Adobe gestopt was met Streamline. Dat hebben ze nu weer goed gemaakt.
Voor wat je er voor krijgt is CS2 niet duur te noemen.