Als mijn tel. overgaat, gaat mijn ipad ook over.

Hallo allemaal,

Na mijn nieuwe instellingen is er iets fout gegaan, als mijn telefoon over gaat, dan gaat mijn ipad ook over, heel vervelend, maar kan nergens vinden waar ik dit kan veranderen.

Groetjes Ria.

iOS8 zeker?

http://www.imore.com/call-answer-ios-8-and-os-x-yosemite-explained

Dat heet handoff en is een feature in iOS 8, je kunt dit uitzetten in instellingen. Echter, dan zijn alle andere continuity features (zoals doorgaan met safari, mail etc op een ander device) ook uitgeschakeld.

Dank je wel voor het antwoord, maar waar in instellingen kan ik dit uitzetten ? Sorry ik ben een leek.

Ik heb het gevonden, dank je wel.

Groetjes Ria

Hoe zet je het aan en uit snap er zelf niks van. Wil even testen hoe het werk maar hoe wifi of Bluetooth
Wie help

Ik krijg het niet eens werkend, terwijl op mijn iPhone 5S en iPad Mini beide actief zijn met Handsoff.

hier het zelde wie kan helpen

Ik heb inmiddels Handsoff aan de praat. Het werkt met Bluetooth, eenmaal actief werkt het direct.

Moet je ze dan verbinden met elkaar
En hoe zit het met sms werk dat het zelfde

Het enige wat vereist is, is Bluetooth. Heb Wifi uitgeschakeld met Bluetooth aan en dan werkt het. Ik heb mijn iPhone en iPad niet verbonden via Bluetooth, ze zoeken elkaar automatisch op denk ik.

Ik maak bijvoorbeeld een sms op mijn telefoon, en vrijwel direct zie ik in het lock scherm van de iPad een sms icoon.

Weet niet wat ik fout doe Bluetooth aan beide app 4g op iPhone en wifi ipad maar geen sms op op ipad

En op al die filmpje werkt het zo mooi met mail en sms en safari

Zojuist even getest, met sms en iMessage lukt het ook niet, wel met alle andere apps zoals mail, pages, contacten om maar eens wat te noemen.

Hier nog niks mail niet safari niet

Ik vind het echt moeilijk irritant. Mijn vriendin en ik werken op dezelfde apple ID… haar telefoon gaat over wanneer ik gebeld wordt. handout staat overal uit, maar toch gaat het nog over.

Zou graag op functiebasis handout willen instellen. nu moet ik denk ik een andere appleID aanmaken.

Het is dan ook niet slim om met eenzelfde Apple ID te werken. Daar gaat ook steeds meer aanhangen.

Wie kan nu vertellen hoe het precies werkt. Krijg maar niet aan de praat Bluetooth wifi wat aan wat uit. Wil het graag werkend hebben. Wie weet de oplossing moet ik nog dingen aanzetten. handsoff staat aan is dat alles.

Voor wat betreft telefoongesprekken is het in ieder geval een kwestie van op hetzelfde WiFi netwerk zitten.
Bluetooth heb je daar niet voor nodig.

Dat is mij ook duidelijk. En ik vind het bloedirritant. Ik heb een hekel aan programma’s die voor mij gaan bedenken wat ik misschien handig vind en het dat ook gewoon meteen doen. iMessage dat berichten vanaf mijn iPhone aan m’n vriendin naar mijn laptop stuurt en niet naar mijn vriendin d’r iPhone (alledrie dezelfde apple-id). Of facetime dat als mijn vriendin iemand “belt” met haar iPhone ook zomaar overschakelt op mijn laptop. Er zit vast logica achter, maar wat is er mis mee mij eerst even te vragen of dat ook allemaal de bedoeling is?

Ik ben te oud voor dit soort gedoe… :-x