Als Negerzoen niet meer mag, wat mag dan nog meer niet......

Een aanzet:

Zigeunerschnitzel

Blanke vla.. Bruine bonen..

Franse frieten? Duits bier? Vrouwengevangenis? :P

:roll: :? Wat is juist de bedoeling van dit topic? Ben even niet mee :-)

[color=deeppink:7290d640fd]Afrikaantjes en Jodekoeken. :? [/color:7290d640fd]

Bosche Bollen, Moorkoppen

[quote:c1905eb4b1="klaus"]:roll: :? Wat is juist de bedoeling van dit topic? Ben even niet mee :-)[/quote:c1905eb4b1]

Dat komt door het bericht vandaag in de media over de in Nederland wereldberoemde negerzoen.
Na veel gezeur van een organisatie met een duidelijk minderwaardigheidscomplex heeft fabrikant Buys besloten het 86 jaar oude lekkernij een andere naam te geven.
Deze organisatie die opkomt voor de belangen van nazaten van voormalige slaven uit o.a. Suriname vindt namelijk dat het woord negerzoen discriminerend is.
Vandaar de naam van dit draadje.

Zaken als zwart op wit poeder, bleekmiddel, pindakaas, zwarte piet, witte kerst zullen dus allemaal in het kader van het Nederlnadse eenheidsworstbehandelingdenken aangepast moet worden.

Wentel teefjes

[quote:70d9ed7d8c="klaus"]:roll: :? Wat is juist de bedoeling van dit topic? Ben even niet mee :-)[/quote:70d9ed7d8c]

Waarschijnlijk is het tegenwoordig politiek incorrect om ‘negerzoen’ te zeggen in Nederland,
ze zijn namelijk zo progressief en open-minded :?

Ik vind het echt onzin.. het woord "zoen" maakt het toch eigenlijk weer positief ;) :P?

Vlaamse Frites :? :wink:

Typisch geval van Amerikaanse invloed. Nigger is een scheldwoord, vergelijkbaar met het Nederlandse Nikker. Dat laatste wordt gelukkig nooit meer gebruikt. Nigger lijkt echter op neger. Gevolg is dat een neutraal woord als neger een negatieve klank krijgt. Is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt en gegarandeerd ook niet de laatste keer. Nu moeten alleen de mensen nog volgen in het gebruik, want ik denk dat het gros van de mensen gewoon negerzoenen blijft zeggen.

Het zal allemaal wel, maar ik heb net op mijn boodschappenlijstje een pak negerzoenen gezet. Heerlijk :)

Vroeger in het dorp kwam een vereniging er mee langs de deur, één keer per jaar. Dat was de enige keer dat ik ze kreeg. Gevolg is dat ze voor mij nog steeds een ontzettend exclusieve uitstraling hebben. Ik eet zo een heel pak op. En vroeger stopte die vereniging in sommige negerzoenen een kaartje met een nummer, kon je een prijs winnen. Zo heb ik ooit een ontzettend lelijke schalenset gewonnen.

Dat doet met er aan denken dat ik wat moorkopjes (chocolade gevuld met slagroom) uit de diepvries moet halen. Dit zijn trouwens Belgen en ze zijn in de aanbieding bij Albert Hein.

Dat wordt dus straks weer lekker moorkopjes sabbelen en zuigen voor jong en oud.
:stuck_out_tongue:

Ok, Speedy krijg jij een exclusieve negerzoen van me. Gratis!!! [URL=http://imageshack.us][img:6f042f758c]http://img117.imageshack.us/img117/2821/negerzoen2qv.jpg[/img:6f042f758c][/URL] :)

Het lijkt wel weer een hele reclamestunt. Die negerzoenen verkochten natuurlijk wat slecht, ze hebben nu in alle kranten gestaan, krijgen wellicht een andere naam en ze worden weer supergoed verkocht.

Slimme marketingtruc!

Walgelijke politieke correctheid. :x

Ik heb mijn laatste pak negerzoenen gekocht,van mijn leven zal ik een fabrikant die zich zo opstelt aan mij geen stuiver meer laten verdienen.

Voortaan maar jodenkoeken. :stuck_out_tongue:

[quote:8220c1fcc5="Merkava"]Deze organisatie die opkomt voor de belangen van nazaten van voormalige slaven uit o.a. Suriname vindt namelijk dat het woord negerzoen discriminerend is.[/quote:8220c1fcc5] Wat een gezeik zeg. Worden die mensen op grond van afkomst anders behandeld? Nee het is verdomme alleen maar een naamsproduct. :x :x Laat me raden, Groenlinks steunde deze naamsverandering volmondig. :x

Spaanse peper, Japanse mix, Amerikaanse pizza, Zweedse gehaktballetjes, Noren (die schaatsen), Engelse drop, afhaalchinees. Weer zo'n typisch Nederlandse manier van politiek correct doen, gatverdamme! Ik vond negerzoenen trouwens nooit lekker en vind ze nog steeds niet te vreten, maar om nou te denken dat het een racistische term is, sjeeez...

[quote:445130f623="Peett-"]Bruine bonen..[/quote:445130f623]

Sja, die dingen zijn nou eenmaal bruin…
Je kan ze moeilijk ‘licht mediteraans gekleurde bonen’ noemen :stuck_out_tongue: