alternatief 3d studio Max

Ik studeer CMD (Multimedia). Bij mij op de opleiding gebruiken ze 3d Studio Max deze is naar mijn weten niet beschikbaar voor de :finderoud: .

Welk programma is het beste altenatief voor de mac is dat Lightwave, Maya, Cinema 4D of iets heel anders en kunnen deze programma’s bestande uitwisselen met 3D studio MAX

:smiley: Al vast heel erg bedankt voor jullie hulp :smiley:

Cinema 4D lijkt me de beste oplossing en is ook nog redelijk betaalbaar

Hoi,

Inderdaad 4D Cinema zonder twijfel. Nadeel, relatief stijle leercurve, wel betaalbaar. Of ArtLantis zeer snel onder de knie te krijgen maar wat hogere aanschafprijs en vergeet Blender niet. Dit is helemaal geweldig MITS je uiteindelijk de interface onder de knie krijgt, ik persoonlijk vond het niet door te komen. Wat kan dat proggie veel zeg. Zeer mooie renderkwaliteiten…en best of all…GRATIS!!!

gr.

AppleMies

En hoe zit het met Apple's eigen 3d prog. Hoe heette dat ook alweer? Luxor?

ik gebruik zelf Cinema 4D ik ben er erg blij mee heel uitgebreid paket je kan er namelijk al heel veel mee zonder ook maar een plug in het is goed te betaalen en makelijk te leren en je kan naar een hoop andere bestands namen expoteren

volgens mij heeft apple geen eigen 3d paket
ik denk dat je renderman van Pixar bedoelt
maar daar kan ik ook weinig info over vinden