alternatief 3d studio Max

Ik studeer CMD (Multimedia). Bij mij op de opleiding gebruiken ze 3d Studio Max deze is naar mijn weten niet beschikbaar voor de :finderoud: .

Welk programma is het beste altenatief voor de mac is dat Lightwave, Maya, Cinema 4D of iets heel anders en kunnen deze programma’s bestande uitwisselen met 3D studio MAX

:smiley: Al vast heel erg bedankt voor jullie hulp :smiley:

Cinema 4D lijkt me de beste oplossing en is ook nog redelijk betaalbaar

Hoi,

Inderdaad 4D Cinema zonder twijfel. Nadeel, relatief stijle leercurve, wel betaalbaar. Of ArtLantis zeer snel onder de knie te krijgen maar wat hogere aanschafprijs en vergeet Blender niet. Dit is helemaal geweldig MITS je uiteindelijk de interface onder de knie krijgt, ik persoonlijk vond het niet door te komen. Wat kan dat proggie veel zeg. Zeer mooie renderkwaliteiten…en best of all…GRATIS!!!

gr.

AppleMies

En hoe zit het met Apple's eigen 3d prog. Hoe heette dat ook alweer? Luxor?

ik gebruik zelf Cinema 4D ik ben er erg blij mee heel uitgebreid paket je kan er namelijk al heel veel mee zonder ook maar een plug in het is goed te betaalen en makelijk te leren en je kan naar een hoop andere bestands namen expoteren

volgens mij heeft apple geen eigen 3d paket
ik denk dat je renderman van Pixar bedoelt
maar daar kan ik ook weinig info over vinden

Ik ben ook voor plan met 3D aan de slag te gaan. En ik heb inmiddels wat met Maya en 3D Studio Max gedaan. Maar nu ik ook dingen hoor over Lightwave, en Blender. Ben ik ook wel benieuwd, wat je het beste kunt gebruiken voor modellen en animeren van dingen in 3D. Wat werkt snel op een Mac? Wat geeft de beste render kwaliteit? Wat werkt het makkelijkst? Wat is het makkelijkst om te leren? En waarin zijn de verschillende pakketten uniek in? Als ik Blender zo ziet, lijkt het me een leuk progje, alleen de interface vind ik vaag, en ik vraag me af wat je hier mee kunt. Bedoel een 3D programma leer je niet zomaar. Dus dan kun je maar meteen weten met welke je wilt werken.

Precies. Ik gebruik 3ds max al sinds 1996 en ik kan er mee lezen en schrijven. Het is de enige reden dat ik een PC in huis heb staan. Maar om die zelfde 3d programma-kennis bij een ander programma te kunnen behalen ben ik een jaar verder. Ik moet er gewoon aan beginnen....maarja....

@marchel:
IK heb het nog ff opgezocht. Het heet Modo van Luxology en ziet er veel belovend uit.
Het werd o.a. gepresenteerd op de Laatste Keynote in Parijs. (Zie QT 00:21:55)

Ik ben blij dat jullie zo massaal reageren maar is het ook mogelijk om met deze programma's bestanden van 3Ds max te lezen en/of weg te schrijven

een vriend van mij draaid 3dmax en daar kan ik met cinema 4D naar expoteren het gaat niet altijd goed maar dat zijn maar klijne problemen die goed optelossen zijn bv even een nieuwe jpg inladen

ok., bedankt dan gan ik vanaf nu cinema 4d gebruiken :evil: :evil:

waar studeer je cmd? Dat wil ik namelijk ook heel misschien gaan doen..

Ik studeer CMD op de NHL in Leeuwarden(Ljouwert) :D

das een beetje veel te ver weg voor mij! (ik woon in de buurt van den bosch). Ik wou misschien grafisch doen op t st. joost. Kan ik later art-director worden en technische jongens als jij in dienst nemen... :D

Ciname 4D !! Ik gebruik het zelf en vind dit een zeer goed programma !