Alternatief Entourage (Outlook) gezocht

Hier op de zaak hebben we momenteel OS9. Daar draait Outlook op. Met Outlook wordt de mail opgehaald, maar de agenda functie wordt ook gebruikt. Die werkt samen met een Exchange Server.

Nu gaan we over op OSX per augustus, maar zoeken we een alternatief voor Entorage (Outlook voor OSX). Want eigenlijk willen we alleen maar Entourage aanschaffen, maar dat kan niet meer bij Mi$$#$%oft. Je moet nu het complete Office pakket kopen. Beetje stom, dus daarom zoeken we een alternatief voor Entourage.

Mail gaan we gewoon ophalen met Mail.app, maar volgens mij werkt iCal.app niet met Exchange.

Suggesties?

ik kwam met wat googlewerk op de site van Snerdware :mrgreen:

Voor iCal hebben ze dit en voor Addressbook hebben ze dit.

Werkt niet helemaal met Tiger, nog. Dat moet er wel bij gezegd :cry: Als je niet op Tiger overgaat (puur hypothetisch heb je al een half jaar Panther liggen), kan het een optie zijn.

[edit]

Nu ga ik even met een knuppel in het hoenderhok aan de gang hoor…

Strikt genomen zou dmv een WebDAV server (evt maak je van een apache-server met een Open-source apache-plugin je eigen WebDAV-server) en iCal of Mozilla Calendar (Thunderbird-Plugin) of Mozilla Sunbird (stand-alone) ook agendabusniess gedeeld kunnen worden.
Ik weet niet hoe groot het bedrijf is (hoeveel gebruikers?) en wat de wensen zijn, maar het borrelde even door m’n hoofd…

Als je Exchance draait op een windows 2003 server, dan staat op de bijgeleverde CD Entourage!

Ik ben ook benieuwd. Ik heb Entourage uitgeprobeerd en het is helemaal niets voor mij - de applicatie is een slappe aftreksel van Outlook voor XP met Windows en Mac interfacedingen door elkaar. Voor mij gaat het vooral om de toegang tot de Exchange Public Folders, Mail en Calendar zijn stuk minder relevant want daar heb ik wel een (procedurele) oplossing voor. Alvast bedankt!

De standaard mail in os x heeft geen ondersteuning voor agenda's, en voor zo ver ik weet kan ical niet overweg met agenda's in openbare mappen. Veel andere alternatieven zijn er niet, nouja de webmail van exchange natuurlijk....

As far as I know is iCal wel in staat om met openbare agenda's om te gaan... eens kijken op google...

Je kunt iCal exporteren naar .mac, maar ook naar een andere WebDAV-dienst als bijvoorbeeld hier, of iets duurder hier of een eigen server.