alternatief voor PROSHOW

Vroeger op de PC gebruikte ik PROSHOW om audiovisuele fotoreeksen te maken. Proshow is echter alleen voor PC te krijgen. Ook kan ik op de Mac mijn exe bestanden van vroeger niet meer bekijken.
Is er ergens een alternatief om toch weer deze reeksen te kunnen maken? Of ben ik verplicht een 2de computer aan te schaffen waar ik enkel deze software op kan draaien?

Je kan overwegen om op je Mac Windows te installeren. Heb je geen 2e computer voor nodig....

Als je nog een Windows installatie DVD/CD hebt, dan kan je via de gratis Virtual Box software Windows installeren. Met behulp van de 'Unity'-functie kan je dan Windows en Mac programma's naast elkaar draaien.
Als je meer snelheid wil kan je altijd nog VMWare Fusion of Parallels Desktop kopen.
[img]http://basshead.files.wordpress.com/2008/02/virtualbox_osx_beta_3.png[/img]
Je kan natuurlijk ook Bootcamp gebruiken, maar dan moet je wel elke keer herstarten.

[b]Running ProShow on a Mac[/b]
Photodex is regularly asked the question, "When will I be able to run ProShow on a Mac?" The answer might surprise some; you already can. If you've purchased a new Mac sometime within the last three years, then all that's standing between you and enjoying ProShow is a copy of Windows.
http://www.photodex.com/support/resources/howto/mac

Fotobestanden (dia/slideshow) in .exe bestanden? Dat wil je toch helemaal niet!
Daar kun je buiten Windows helemaal NIKS mee!

Dus ik zou er nooit meer mee werken, en de bestaande fotoreeksen omzetten naar een gangbaarder format.

Toch heerlijk, Oppie, om je vrienden een .EXE te kunnen sturen met de mededeling "Bekijk mijn foto's!". :lol:

Mijn probleem is dat ik in de fotoclub waar ik lid van ben, praktisch iedereen met PC (windows) werkt, en dat bij een projectie op een tentoonstelling er een éénduidige standaard is overeengekomen. n.l. bestanden in exe formaat.
Ik wil gerust met een ander programma werken, als ik het maar op een of andere manier kan omzetten naar exe bestand, zodat we in de club niet nog eens een andere standaard moeten hanteren.

Een .EXE bestand is een beetje een ongelukkige keuze. Veel malware (voor Windows) wordt (oa via email) verspreid in de vorm van .EXE bestanden. Je doet er daarom goed aan om enige terughoudendheid in acht te nemen als je dit soort bestanden ontvangt. Ook al staat er bij vermeld dat het om foto's gaat.

Jullie fotoclub gaat op een tentoonstelling foto's (slideshows) van de leden laten zien op een beamer. De slideshow wordt afgespeeld op een computer (Windows PC) die op de beamer is aangesloten. Daar moeten vast nog meer mogelijkheden voor zijn.

Welke is jullie ervaring met FINAL CUT EXPRESS 4 als (duurder) alternatief voor ProShow?
Die €199 welk dit kost is niet onoverkomelijk.
IMovie (standaard op Mac) deugd voor mij helemaal niet.
+ ik heb eigenlijk niet veel zin om een virtuele windows, waar ik dan wel ProShow op kan draaien, op mijn Mac te zetten.
Reeds bedankt op voorhand.
Marc

Ik weet niet of FCE het meest geschikte programma is om een foto slideshow te maken.

Je zou eens naar het programma [url=http://www.boinx.com/download/#fotomagico]Fotomagico[/url] kunnen kijken. Je kunt een trialversie downloaden om het uit te testen (gedurende 5 dagen) om te zien of het bevalt.