altijd delen iPhoto (2)

Is er ook een mogelijkheid om mijn foto's in iPhoto (4) ten alle tijde te delen met andere gebruikers op mijn iMac, ook al ben ik niet aanwezig?

Wat bedoel je met 'niet aanwezig' zijn?

Zolang je Mac niet slaapt en iPhoto open is zijn je foto’s te ‘delen’…

Precies zoals ee zegt. Je hoeft er zelf niet bij te zijn. Zolang je Mac maar met iPhoto geopend aan staat en aan een netwerk hangt kunnen anderen je iPhoto's bekijken.

Als je iphoto aan hebt en je zit op het netwerk en delen aan hebt staan... kan iedereen toch alteid bij jouwn foto's kijken ??

JAJA natuurlijk de zelfde procedure als met itunes eigenlijk.... :wink:

Ik denk dat rudi bedoelt dat anderen op zijn iMac bezig zijn en dan zijn foto's (terwijl hijzelf niet is ingelogd en iPhoto bij hem niet open staat) kunnen bekijken.

Eerlijk gezegd ben ik daar ook wel benieuwd naar, net zoals al mijn iTunesnummers met een andere gebruiker te kunnen delen, terwijl ik niet ben ingelogd, iTunes in mijn gedeelte dus ook niet aanstaat, maar ondertussen wel een andere gebruiker van mij muziek draait of in het geval van dit draadje: mijn foto’s bekijkt… Kan dit? :smiley:

precies, Jeepee begrijpt wat ik bedoel. Omdat andere gebruikers ook wel es naar de foto's willen kijken zonder dat ik ingelogd ben. Moet toch kunnen? Anders moet ik de foto's 2 keer op de computer zetten. Dat kost je dubbele schifruimte. Degene die het weet...???

Tja ik weet eigenlijk geen optie meer...

Ik ben bang dat het een rechten-probleem is... :?

De enige manier is denk om je via een alias te verwijzen naar de foto’s op een andere plaats, bijvoorbeeld. Anders zou je je eigen Home-folder deels toegankelijk moeten maken, dus de rechten wijzigen van je Afbeeldingen-map, alleen zorg je er op die manier wel voor dat een ander ook met je foto’s kan knoeien… :frowning:

Precies, zo werkt het. Geef de andere gebruiker toegang tot jouw fotomap. Als je niet wilt dat er iets mee gebeurt, kun je natuurlijk de andere gebruikers alleen lees-bevoegdheid geven, dan zijn je foto's in ieder geval veilig en kunnen ze toch bekeken worden. Ik ga er wel van uit dat je gewoon alle gebruikers dezelfde foto-biblitoheek wilt laten zien. Als ze ook nog hun eigen bibliotheek er op na houden en alleen bij jou mogen meekijken is het wat lastiger, maar ook dat kan. Er is ooit een handleiding voor op een site gezet, maar die weet ik nou niet.

Kijk, inderdaad, natuurlijk moet je de boel op alleen lezen zetten, daar had ik nog even niet aan gedacht, logisch eigenlijk hè Gijs, ik ga ook m'n iTunes-map binnenkort maar eens op die manier delen. :D

Nou, ik weet niet of het er aan ligt dat ikzelf ook ingelogd was, maar dat met iTunes krijg ik niet aan de praat. iTunes geeft steeds aan dat het geen schrijfbevoegdheid heeft, etc. Ik zal het binnenkort nog eens proberen en ook iPhoto, maar op dit moment werkt het bij mij niet. Misschien m'n permissies herstellen? :?