Altijd te kort geheugen in 9.2.2

Mijn vader werkt op een 2x450 G4 met OS 9.2.2. Eerst lag daar 256 MB geheugen in. Daarnaast liep Virtueel geheugen met ongeveer het zelfde. Als mijn vader dan Photoshop 6 en Freehand 9 open had staan kon er niets meer bij (weet niet wat die programma's was toegewezen). Vooral Acrobat Reader en Outlook Express wilden eigenlijk nooit opstarten. Elke keer een melding "Er is te weinig geheugen beschikbaar" of iets dergelijks. Nu is er wat ram bij gepriekt tot 1024 MB. Ten eerste kan het virtueel geheugen niet meer aan (maar heb net in een andere post gelezen dat dat normaal is.). Photoshop en freehand zijn allebei ongeveer 256mb toegewezen. En nog steeds krijgt mijn vader meldingen van te kort geheugen bij Acrobat en Outlook (niet altijd trouwens) andere programma's hebben deze meldingen niet (zover ik weet). Volgens mij vader wordt er niet te veel geheugen toegewezen aan Acrobat en Outlook.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.

256mb voor Photoshop lijkt me veelste veel. Laat staan voor Freehand. Ik werk op mijn werk op een G4 400mhz en heb onlangs wat meer geheugen gekregen van mijn baas. Totaal iets van 448mb of zoiets. Ik kan nu PS7, Illustrator 10, Xpress 4.1.1, Outlook en Netscape 7.x te gelijk open hebben staan. Illustrator vraagt het meest; iets van 100mb. kijk vaak onder appleltje en dan over deze computer, dan kan je precies zien wat elk prog nodig heeft.

Het is misschien wat veel voor photoshop maar het lijkt me sterk dat je te veel RAM kan toewijzen. Daarnaast is er genoeg geheugen over voor outlook en acrobat, terwijl die het probleem hebben..

Ik zal eens vragen of ie even een screenshot van “Over deze computer” kan maken