Als ik mijn cube aanzet, komt het grijze scherm met het :apple: , en het rondje dat draait. Dit scherm blijft een minuut of vijf staan, en dan komt er een blauw scherm, en mn muis is dan zichtbaar en kan bewogen worden. Dit blauwe scherm blijft staan, hoe lang ik ook wacht, en op een gegeven moment valt de computer gewoon in de sluimer... Na het opwekken staat het blauwe scherm er nog steeds. Wat is er aan de hand? :?
Iemand? :?
Ik heb nu geprobeerd op te starten in de veilige modus, maar toen het wieltje was geweest, werd het scherm zwart, en viel mn computer uit... Ik moet nu weg, maar ga dadelijk controleren of er niet ergens een draadje los zit bij dat ding (letterlijk en figuurlijk).Toch zou het fijn zijn dat wanneer ik terug kom er enkele reacties staan. Alvast bedankt
Probeer eens vanaf je installatie cd/dvd op te starten en controleer de schijf eens. Misschien permissies herstellen. Daarnaast zijn er ook nog bepaalde toetsen combinaties die je ingedrukt kunt houden bij het opstarten, alleen weet ik die zo niet meer uit mijn hoofd.
Mijn dvd speler is kapot... :? Heeft iemand misschien toetsencombinaties...?
Even gezocht: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=994963#994963]*klik*[/url]
Ik heb alles geprobeerd wat er staat, maar hij geeft nog steeds geen kik, iemand een idee?
hij blijft gewoon staan op het draaiende wieltje met het applevenster. Meer gebeurt er niet. Is er een code om de computer op te laten starten in de doelschijfmodus, waarbij ik dan een iBook gebruik als doelschijfmodus? Is er dan een manier om mn computer werkend te krijgen?
Als ik m nu met T opstart gaat ie weer uit na de boing...
fsck -fy levert mij op: ** /dev/rdisk0s3 ** Root File System ** Checking HFS Plus volume Invalid number of allocation blocks (-1,0) ** Volume check failed.
Damn ik wordt er gek van…
[quote:3e3f57afaf="[url=http://www.intuitive.com/blog/ubuntu_linux_yellowdog_linux_and_mac_os_x_all_on_one_powerbook.html]www.intuitive.com[/url]"]The two new partitions verified without a problem, but the older partition had an unsurprising error: Invalid number of allocation blocks. The volume needed to be repaired, but… it couldn’t be repaired using Disk Utility. I tried the “reset” feature of VolumeWorks to see if that’d make the changes necessary (since it’s supposed to recalibrate the basic size parameters of the partition to match the size of the drive space) but to no avail. When queried, Mark Hurlow of SubRosaSoft answered “I suspect we may have problems with FireWire Target mode” and I was stuck having to reformat the partition and do a clean install (read “waste lots of hours”) of Mac OS X Panther. Blech![/quote:3e3f57afaf]
[quote:3e3f57afaf=“darcynorman.net”]I did a Google search, then, on this error and learned that the drive had encountered “bad blocks” — meaning, apparently, that large areas of the physical disk were no longer reliable and couldn’t be used.[/quote:3e3f57afaf]
Ziet er niet goed uit.
Ok, en nu, op mn harde schijf staan allemaal belangrijke bestanden.. Kan ik die nog redden? Of is er een andere oplossing.
Misschien een externe behuizing kopen voor 2 tientjes (computerland oid) en daar je schijf in hangen. Kun je hem aan de ibook hangen en backuppen, mocht hij nog leesbaar zijn.
Ik heb al een behuizing. Dat ga ik dus denk ik nu doen. Backuppen. Wat als ie niet leesbaar is.? Iemand had me ge Pm'd dat je m dan in een boterhamzakje in de vriezer kon stoppen ofzo... Iemand nog softwarematige ideeen.
whoohooe. Ben weer online. Had alle bestanden bij mn vader geback upt. Daarna clean install, en bestanden terugzetten. Nu al die updates ff installeren, maar dat gaat wel vlot :lol:
online? dat was je toen het probleem had ook.. maar zit je nu weer op je cube?