Alwéér gelazer met mail.app... - "...mbox locked by... on host localhost"

Ik ben er ff een nieuwe post voor begonnen: een spelfout in de naam van de post staat zo slordig. Bovendien is het niet helemaal hetzelfde. (zie post "POP en IMAP in mail.apnp"). Wel krijg ik dezelfde melding: [img:post_uid0]http://www.markdorlas.nu/macosxplaatjes/Mailerror.jpg[/img:post_uid0]

En ik baal hiervan  :(

Wie weet wat dit nou toch is? Sinds al dat gelazer vorige keer heb ik beslist geen instellingen veranderd. Vorige keer heb ik de bestaande (toen IMAP) account gewist en een nieuwe POP account aangemaakt. Opnieuw de boel wissen, prefs weggooien en wéér een nieuwe account aanmaken wil ik vermijden. Ik wil graag weten wat het probleem is.

Ik weet niet of dit helpt maar vorige keer (met het IMAP account) was de error message iets anders: locked by (null) on host. Ben ook reuze benieuwd wie die null nou is. Een soort administrator of zo?

Ik heb trouwens geen andere user op mijn Mac. Ik ben de enige en dus ook administrator.

Wie helpt mij alsjeblieft?

Het bovenstaande verhaal komt mij bekent voor, heb deze melding ook al een aantal keren gehad. Het enige waarmee ik het bij mij thuis in verband kan brengen, is dat het gebeurt nadat ik mijn mac een herstart heb moeten geven, omdat 1 of andere applicatie bleef hangen die ik zelfs met een geforceerde stop niet kon beeindigen. Zo gauw als ik na de herstart mijn mail open, krijg ik deze melding. Zover als ik kan nagaan heeft het verder geen invloed op het ontvangen of versturen van mail. Ik hoop ook dat iemand kan vertellen wat nu de werkelijke oorzaak is.

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem dit gebeurt bij alle mensen die .mac niet willen betalen

we kunnen elkaar allemaal de hand schudden, ik krijg deze melding regelmatig, maar heb er nog een probleem bij (zie mijn discussie, mail van apple) mijn mail verdwijnt spontaan, wie weet wat ik daar aan kan doen??

alvast bedankt mijn appelte

[quote:post_uid0="ringenoldus"]Ik heb op dit moment hetzelfde probleem dit gebeurt bij alle mensen die .mac niet willen betalen[/quote:post_uid0] ik vraag me zo langzamerhand af, of apple of de mac bij jou uberhaupt iets goeds kan doen ringenoldus, ik lees niet anders dan negatieve berichten, onzin, wat nergens op slaat, sorry, maar het gaat echt helemaal nergens over, de reacties die je vermeldt.

Ben zelf een net mac gebruiker, heb dus zelf weinig ervaring, daarom ben ik zo blij dat ik hier wel geholpen wordt, maar blijkbaar herken je dit niet, dan vraag ik me af, wat je eigenlijk op een forum als hier zoekt, sorry maar moest het ff kwijt, ik zou het jammer vinden als deze trend zich door zou zetten, hie rin het forum, terwijl het hier gezellig , goed en leerzaam is, zou zonden zijn, als dat door dergelijke negatieviteit van jou ten gronden zou gaan.

mijn appeltje

PS ik kan op jou ook zat aanmerken, let eens op je eigen taal en schrijfwijzen!!!!! niet dat ik perfect bent, maar het verschil tussen jou en mij is, ik loop niet op andere zo te zeuren en af te zeiken, wat ik bij jou allemaal zie, helaas

wauw Anja , Wat kan je duidelijk zijn.Ik heb sinds een half jaar entourage en ken het probleem niet maar misschien dat ik wat in andere forums ken. Je kan misschien tijdelijk als vervanger de mail-funktie van netscape gebruiken ook al gebruikt niemand in dit forum de browser.Misschien is dat tot X.2 even een nood oplossing?? Ik vind het Forum wel positief en tja als een gebruiker wat bitter is laat ik me niet door leiden.Apple is toch altijd veel leuker en beter dan windows en de gebruikers zijn in de meeste gevallen ook veel behulpzamer. Maar dat wist je al.En iok ook. Aljo  ;)

Hoi Jamba,

Ja sorry dat ik me zo liet gaan, maar helaas, het schiet ff verkeerd en als ik goed gelezen hebt, ben ik niet de enige die me er een beetje aan irriteer, het gedrag en de negatieve uitlatingen.

Maar ik zal eens ff kijken naar wat je als noodoplossing aan geeft, misschien dat het beter is, als wat ik nu hebt.

Over dat entourage een vraagje, ik hoor daar best wel veel over, is dat wat??? zo ja is dit ook los te koop, heb me laten vertellen dat je dit in het office pakket van Microsoft kan kopen, maar ik wil eventueel alleen dat mail gaan gebruiken, is dat mogelijk, zo ja waar kan ik dat kopen??

alvast bedankt mijn appeltje

ringenoldus,beschouw dit als een eerste waarschuwing. zinloos,negatief,demotiverend gebral van je.

[quote:post_uid0="ringenoldus"]Ik heb op dit moment hetzelfde probleem dit gebeurt bij alle mensen die .mac niet willen betalen[/quote:post_uid0] Wellicht heb jij niet betaald maar ik heb een dag na de keynote .mac besteld en betaald. Zie ook mijn reactie in de topic over dat .mac nu geld kost. Ik meen een van de weinigen te zijn die de vijftig piek zonder mokken betaalt.

Ik sluit me bij appeltje aan als het gaat om de constructieve kritiek. Ik ga er nu niets meer over zeggen. Ik heb je vanavond al in een andere topic toegesproken…

[quote:post_uid0="jamba"]Je kan misschien tijdelijk als vervanger de mail-funktie van netscape gebruiken ook al gebruikt niemand in dit forum de browser.Misschien is dat tot X.2 even een nood oplossing??[/quote:post_uid0] Bedankt voor je reactie. Er zit in Netscape inderdaad een mailfunctie. In OS 9 gebruikte in Eudora. Die is er ook voor OS X. Als het echt niet meer gaat, kan ik altijd nog tijdelijk overstappen. Maar ik was blij eindelijk een Mac programma te hebben waarmee ik kon mailen. Ik zal nog ff doorzoeken naar het onstaan van de melding...

Mac is zeker leuker dan andere computers. De Mac gebruikers zijn over het algemeen ook leuker dan gebruikers van inferieure systemen. Mede daarom geef ik mijn opinie over de toon van een reactie wanneer ik vind dat deze niet in de Mac stijl is…

[quote:post_uid0="mijn appeltje"]Over dat entourage een vraagje, ik hoor daar best wel veel over, is dat wat??? zo ja is dit ook los te koop, heb me laten vertellen dat je dit in het office pakket van Microsoft kan kopen, maar ik wil eventueel alleen dat mail gaan gebruiken, is dat mogelijk, zo ja waar kan ik dat kopen??[/quote:post_uid0] Hey appeltje,

Ik heb ff snel gekeken maar volgens mij kan je entourage niet los kopen. Check voor de zekerheid ff bij MacHouse.

Als je de andere delen van Office wilt gaan gebruiken, is kopen wellicht verstandig maar als het je alleen om het mailprogramma te doen is, zijn er voldoende alternatieven:

Eudora;
Netscape communicator;
Outlook Express (voor als je echt Microsoft op je Mac wilt).

Denk goed na voordat je beslist want de mails overzeten naar een ander pogramma is niet altijd makkelijk.

Het is wel heel flauw om je bericht te veranderne hoor

[quote:post_uid0="ringenoldus"]5{inste iets criticer te kijken dan de meeste mensen op deze site, ik vind dat de mensen op deze site een beetje bang zijn voor hun imago en niet om wat ze werkelijk denken, je kan wel eeuwig apple in de hemel prijzen maar het enige wat daar van komt is rommel van apple zoals de performa serie die zeer slecht was. critiek moet tgegeven worden aan apple omdat ze dan anders alleen maar troep op de markt zetten die ik niet nodig heb en andere apple gebruiker ook niet nodig hebben in the full picture[/quote:post_uid0] Ik ben blij dat je nu eindelijk probeert iets uit te leggen. Dit is de beste poging die ik van je gezien heb om iets uit te leggen. Ik ben het alleen weer niet met je eens.

Ik baal ervan dat je durft te zeggen dat ik alles kosten wat het kost de hemel in prijs. Dit bestrijd ik. Het muisje dat ik bij mijn eerste G4 kreeg (zelfde als bij de eerste iMacs) is een designblunder van Apple. Een bijzonder slecht stukje design. De Cube was te duur voor het consumentensegment en te weinig uitbreidbaar en dus bruikbaar voor het professionele segment. Qua marketing dus ook een blunder. Ook zijn er inhet begin een aantal geleverd waarvan de power knop iets teveel tip in zijn toets had. Als er iets slecht is, zeg ik het wel. Alleen, ik ben gewoon een Mac freak :slight_smile:

Ik ben ook iemand die kritisch kijkt. Zeer kritisch zelfs. Daarom gebruik ik tenslotte alleen de Mac. Bovendien ben ik zeker niet bang mijn bek open te trekken. Het feit dat ik je nu voor de zoveelste keer toespreek geeft hier blijk van. Ik ben helemaal met je eens dat kritiek ge-uit moet worden. Alleen je moet het onderbouwen (daar vind ik nu van jou de tweede halve poging toe) en je moet het een beetje in de sfeer doen van de omgeving waar je je in bevindt. De Mac herhaaldelijk afzeiken (ik heb je echt nog heel weinig positiefs horen zeggen) in een forum dat nota bene gaat over de Mac is daarom ook ongepast. Gewone heldere, eerlijke kritiek is alleen maar wenselijk. Zo kan ik jouw woorden alleen niet noemen.

Ook vind ik dat kritiek op een constructieve manier gegeven moet worden. Mensen moeten er wat mee kunnen. Ik had jou al veel eerder kunnen aanspreken op jouw gebruik van de Nederlandse taal. Ik vind dat je heel slecht en onsamenhangend Nederlands schrijft. Eerder heb ik je daar nooit op aangesproken maar nu ben ik pissig  
:angry:

Wegens de 'flood control' zet ik mijn betoog hieronder voort…

[quote:post_uid0="ringenoldus"]5{inste iets criticer te kijken dan de meeste mensen op deze site, ik vind dat de mensen op deze site een beetje bang zijn voor hun imago en niet om wat ze werkelijk denken, je kan wel eeuwig apple in de hemel prijzen maar het enige wat daar van komt is rommel van apple zoals de performa serie die zeer slecht was. critiek moet tgegeven worden aan apple omdat ze dan anders alleen maar troep op de markt zetten die ik niet nodig heb en andere apple gebruiker ook niet nodig hebben in the full picture[/quote:post_uid0] (vervolg betoog...)

Ik denk niet dat het veel zin heeft om Apple systematisch af te zeiken. Ik denk niet dat jouw negatieve kritiek in dit forum Apple ertoe zal brengen betere producten te maken. Ik zal je maar uit de droom helpen. Het feit dat jij blijkbaar alleen maar negatief kan doen, zegt wel iets over jou. Ik denk dat jij een probleem hebt. Wandel eens binnen bij een zieleknijper of zo maar houd die zinloze woorden buiten dit forum. Aan de reacties van enkele andere forumleden te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt…

Mijn eigen bescheiden mening is dat je de grens van wat gepast is en niet aan het overschrijden bent. Zeg ook eens wat positiefs en probeer zo helder en neutraal mogelijk uit te leggen wa je nou precies op je hart hebt. Het feit dat jouw uitdrukkingsvaardigheid te wensen over laat, zal ik na deze post niet weer tegen je gebruiken.

Wel ben ik benieuwd wat Adriaan en andere forumleden hier van vinden. Ik heb vandaag mijn gal niet langer kunnen inhouden en heb het er allemaal uit gegooid. Wellicht vinden anderen dit ook ongepast. Wellicht vinden ze mijn reactie helemaal op zijn plaats.

Ik ga maar eens een nieuwe topic openen in de Mac OS X afdeling. Naam: 'forumethiek'.  Dit hoort niet onder deze topic thuis (ik heb nog steeds geen antwoord op mijn mail vraag). Reacties op dit stuk zie ik dan ook graag in dat onderwerp tegemoet…

Hoi Tiny,

Ik zal dan eerst maar is naar nestscape mail gaan kijken wat je aangeeft, thx, want het is niet mijn bedoeling mijn macje vol te zetten met microsoft.
De reden dat ik eventueel alleen dat entourage wilde gaan gebruiken is, het schijnt volgens aardig wat macgebruikers, goed te funtioneren, en best wel uitgebreid te zijn. Daar komt nog bij dat ik nu gewoon mail kwijt bent, wat ik minder aangenaam vindt hahaha.

Maar ik vestig mijn hoop nu op de nieuwe 10.2. en hoop dat het daarin beter gaat, overigens een noodoplossing had ik al bedacht, ik doe het volgende:

Stuur mijn mail tijdens openen door aan mezelf, (deze open ik dus niet) dan blijft er altijd 1 in mijn mailbox in staan. Het is wat omslachtig, maar wat moet je anders.

groetjes mijn appeltje

[quote:post_uid0="tiny"][quote:post_uid0="ringenoldus"]Ik heb op dit moment hetzelfde probleem dit gebeurt bij alle mensen die .mac niet willen betalen[/quote:post_uid0] Wellicht heb jij niet betaald maar ik heb een dag na de keynote .mac besteld en betaald. Zie ook mijn reactie in de topic over dat .mac nu geld kost. Ik meen een van de weinigen te zijn die de vijftig piek zonder mokken betaalt.

Ik sluit me bij appeltje aan als het gaat om de constructieve kritiek. Ik ga er nu niets meer over zeggen. Ik heb je vanavond al in een andere topic toegesproken…[/quote:post_uid0]
Je kan hier beter niet serieus op in gaan! :slight_smile:

Bedankt voor je reactie, Appeltje,

Je kunt Mail opnieuw installeren met de installatie cd die bij je iBook zat…

Ik hoor ook goede dingen over Entourage. De mensen bij mijn Macdealer (MacSupport in Uitgeest) werken er ook mee. Ik geloof alleen niet dat je het los kunt krijgen.

Sterkte…

[quote:post_uid0="tiny"][img:post_uid0]http://www.markdorlas.nu/macosxplaatjes/Mailerror.jpg[/img:post_uid0][/quote:post_uid0] Lijkt wel een beetje op een permissie fout, wat je kan proberen is [url=http://www.macchampion.com:16080/arbysoft/]BatChmod[/url] downloaden en kijken of de permissies op "~/.../.../Mailboxes/INBOX.mbox" goed staan, en verander ze eventueel.

Heb je Apple Knowledge Base ook al geprobeert?

[quote:post_uid14="tiny"]Bedankt voor je reactie, Appeltje,

Je kunt Mail opnieuw installeren met de installatie cd die bij je iBook zat…

Ik hoor ook goede dingen over Entourage. De mensen bij mijn Macdealer (MacSupport in Uitgeest) werken er ook mee. Ik geloof alleen niet dat je het los kunt krijgen.

Sterkte…[/quote:post_uid14]
hoi Tiny

Graag gedaan.

ja vandaar dat ik wel intresse hebt in entourage, maar als je dan verplicht wordt het hele microsoft pakket te kopen, wat ik overigens niet wil gaan gebruiken, lijkt me erg overbodig. (ben niet te beroerd wat te kopen, maar niet een pakket, waar 4 of 5 programma's in zitten, waar ik er eventueel 1 van wil gaan gebruiken)

Ik zal is kijken als ik mijn mail opnieuw installeer, hoe het dan gaat.
Teven is denk ik de opmerking/oplossing die adriaan aandraagt ook voor mij van toepassing, want de melding over openen van je postbus, krijg ik ook af en toe.

Mocht ik dit alles verkeerd zien, of begrijpen verneem ik dit graag.

Dank je wel mijn appeltje

[quote:post_uid0="Adriaan Mol"][quote:post_uid0="tiny"][quote:post_uid0="ringenoldus"]Ik heb op dit moment hetzelfde probleem dit gebeurt bij alle mensen die .mac niet willen betalen[/quote:post_uid0] Wellicht heb jij niet betaald maar ik heb een dag na de keynote .mac besteld en betaald. Zie ook mijn reactie in de topic over dat .mac nu geld kost. Ik meen een van de weinigen te zijn die de vijftig piek zonder mokken betaalt.

Ik sluit me bij appeltje aan als het gaat om de constructieve kritiek. Ik ga er nu niets meer over zeggen. Ik heb je vanavond al in een andere topic toegesproken…[/quote:post_uid0]
Je kan hier beter niet serieus op in gaan! :slight_smile:

Hoi adriaan,

misschien is dit nog wel het beste, NIET op ingaan, dergelijke onzin.

mijn appeltje[/quote:post_uid0]
hoi Adriaan

misschien is dat wel het beste NIET in te gaan op dergelijke onzin uitlatingen.

mijn appeltje