Alweer Prullemand

Beste mensen, ik hoop dat iemand me hier kan helpen! Ik heb dus ook problemen met mijn trash/prullemand/prullebak! ik draai onder 10.2.6

ik kan soms hele bestanden, mappen of andere rotzooi niet in mijn prullebak krijgen. krijg dan de melding:
Het onderdeel , blablabla wordt gebruikt door een andere taak ( zoals verplaatsen, kopieeren en legen van de prullemand) probeer het opnieuw als de andere taak voltooid is.

zelfs opnieuw opstarten, geforceerd legen, option indrukken, noem maar op het lukt me niet!
het zijn bestandjes met uitgang .rm ( verkeerd gedownload !) en er is een map die uit forty-two komt! krijg hem er ook niet uit!

maar die bovenstaande bestandjes krijg ik er niet eens IN!!!

wat oh wat doe ik toch verkeerd. Ik ben toch al zo’n oen op het gebied van dit soort dingen! dus hulp is zeeeeeeeeer welkom!

Eugenie

Ik weet niet, maar zijn die dingetjes soms eigendom van de root of zo? In dat geval selecteer je het bestandje, druk je appeltje-i en ga je daar naar 'eigenaar en bevoegdheden'. Even op veiligheidsslot klikken en dan bij eigenaar jezelf selecteren.

Er zijn allerlei programma'tjes voorhanden om dat voor je te regelen. Een [url=http://www.versiontracker.com/mp/new_search.m?productDB=mac&mode=Quick&OS_Filter=MacOSX&search=trash&x=0&y=0]overzicht op Versiontracker[/url] moet genoeg mogelijkheden geven om uit te kiezen.