Amac doet moeilijk over afgebroken stekkertje

2 en een halve maandgelden een iPhone 7 gekocht bij Amac Roosendaal. Nu is het stekkertje afgebroken. Ik terug naar Amac voor een nieuw snoertje. Nu moeten ze het snoertje naar Apple opsturen hetgeen 19,50 euro kost. Een nieuw snoertje kost 27,50 en een snoertje van Belkin kost 19,50 euro. Als ik het goed heb moet volgens de wet Amac mij gewoon een nieuw snoertje geven. Amac is de verkoper en niet Apple. Maar zij houden het bij opsturen na dat ik 19,50 euro heb voldaan.Wat nu te doen?

Je bedoelt dus dat Amac gek aan het doen is, niet Apple? Ander bedrijf…

Enfin, contacteer Apple zelf even (telefoonnummer: 0800 0201 581) en zet een reparatie op via Apple. Als het onder garantie valt, kost het je niks.

Dat gezegd hebbende: als het stekkertje is afgebroken, dan valt het onder de noemer accidentele schade (val-, stoot- of waterschade), wat niet onder de garantie valt. Dan kun je beter een nieuw kabeltje kopen.

Hahaha. Sorry, maar 19,50 voor het opsturen alleen? Belachelijk zeg. Uiteraard zou je zo een nieuw kabeltje moeten krijgen. Kom nou. Na 2,5 maand hoort zo’n kabel niet defect te gaan. Ik zou inderdaad gewoon een nieuwe kabel eisen, maar het wordt dan wel meer een principe kwestie. Apple staat er niet om bekend om top kwaliteit kabels te leveren.

Als je in de buurt van een Apple Store bent, zou je het daar nog eens kunnen proberen.

Persoonlijk heb ik de hoop bij Apple al opgegeven en fiets ik naar de lokale kruidvat voor mijn iPhone/iPad kabeltjes: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-lightning-kabel/p/4240559
Voor 7 euro heb je eentje die gecertificeerd is en dus prima mee kan syncen en opladen. Voor een eurootje meer krijg je een meter extra lengte bij en ze zijn er ook nog in het roze of donkergrijs. En dikke kans dat ie het langer volhoudt dan die van Apple. Maar 2,5 maand is zelfs erg kort voor een Apple kabeltje.

Met dank Mac Daddy, hier heb ik wat aan. Ik ga wel naar 't Kruitvat.
Maar intussen heeft Amac/Apple wel weer gewonnen.

Niet als je bij de volgende telefoon ‘met je voeten stemt’.

Voor de duidelijkheid is dit de Amac die vervelend doet. Er is een kans dat er een streng beleid vanuit Apple hierover is, maar Apple doet vaak niet zo moeilijk over de kabeltjes als het op garantie aankomt.

Ik zou proberen om toch ook via hen een nieuw kabeltje proberen te krijgen zonder dat opstuur verhaal. Al is het maar dat je dan een backup kabeltje hebt.

[quote]
…2 en een halve maandgelden…
[/quote]Ja, dat kosten ze tegenwoordig wel zo ongeveer.

Wie koopt er nu bij Amac???

Geen enkel positief argument te bedenken…

[quote=JoopJoopJoop url=https://www.onemorething.nl/community/topic/apple-is-weer-gek-aan-het-doen/#post-3123079 time=1512566787]Wie koopt er nu bij Amac???

Geen enkel positief argument te bedenken…[/quote]
3 jaar consumentenrechtgarantie.

Dit kun je beter direct met Apple regelen via https://getsupport.apple.com. Reparaties worden het eerste jaar na aankoop ook door Apple afgehandeld, gratis per post.

“3 jaar consumentenrechtgarantie.” zona ik ook 3 jaar consumentenrechtgarantie geven.

Ja, als het onder garantie valt. Zie m’n eerste post.

Overigens wordt wel verwacht dat je de oude kabel terugstuurt. Om dat te verzekeren wordt er gevraagd voor een borg ter waarde van de kabel op een credit card. Niet iedereen heeft een credit card, zelfs in 2017.

Dat stekkertje brak zomaar uit zichzelf af? :roll:

Ja niet dus. En iedereen maar verwachten dat het onder garantie valt :-?

Q-collectieve stop snel met die conclusie van lekmijn vestje.

Mij beschuldigen van iets waar jij totaal geen weet van hebt. Hoe durf je!

@Q-Collective,

Hopelijk, heb je het niet nodig, droeveige verhalen als het zover is, wat een uitvluchten en smoesjes ze dan kunnen bedenken… om te huilen!

Bovendien is het Nederlandse wettelijke consumentenrecht, dat je tenminste garantie hebt gedurende de verwachten levensduur van het apparaat.

Die 3 jaar heb je dus minimaal overal.

Apple zelf doet dat zelf het beste, zonder smoesjes… en voor dezefde prijs.

Dus waarom risico nemen, met een dealertje?

@ Jan jansen. Stop eens even met dat grove taalgebruik. We hebben hier huisregels en kennen fatsoen. We hoeven dus niet direct te gaan schelden.

Wat een gedoe allemaal over zo’n kabeltje (van AMAC). Niets meer kopen bij zulke Marketing-klungels.
@jan jansen: als je even je gegevens emailt, dan stuur ik je gratis een nieuw kabeltje (nnsa@mac_com) Underscore even in pun tje veranderen.

@nnasa,

Wel origineel Apple of MFI en Apple licentie logo dan hè

Het kan voor 1,50 euro, maar dat moet je niet willen…

Uiteraard een origineel Apple (lightning) kabeltje.