Amac doet moeilijk over afgebroken stekkertje

Hoe bedoel je 3 jaar consumentengarantie. Heb dezelfde (negatieve) ervaringen met AMAC. Nieuw duur (leren) iPhone hoesje ging binnen een jaar stuk, maar vervangen ho maar! Allerlei trucks om onder de garantieclaim uit te komen. Uiteindelijk de fabrikant in Engeland gecontact en meteen een nieuwe gekregen. Mij zien ze bij AMAC niet meer!

Daarom werd al geadviseerd rechtstreeks met Apple contact op te nemen.

@jan jansen,

niks te danken, Groninger Jan

@nnasa

BTW, Apple en Woerden, lange history…

@jan Jansen: misschien kan je ons even uitleggen waarom jij denkt dat jouw schade onder garantie zou moeten vallen. Want tenzij het om een constructie- of productiefout gaat, is schade eigenlijk altijd een kwestie van verkeerd gebruik.

Pas op, straks wordt ie weer boos…

[quote=JoopJoopJoop url=https://www.onemorething.nl/community/topic/apple-is-weer-gek-aan-het-doen/#post-3123167 time=1512572224]@Q-Collective,

Hopelijk, heb je het niet nodig, droeveige verhalen als het zover is, wat een uitvluchten en smoesjes ze dan kunnen bedenken… om te huilen!

Bovendien is het Nederlandse wettelijke consumentenrecht, dat je tenminste garantie hebt gedurende de verwachten levensduur van het apparaat.

Die 3 jaar heb je dus minimaal overal.

Apple zelf doet dat zelf het beste, zonder smoesjes… en voor dezefde prijs.

Dus waarom risico nemen, met een dealertje?[/quote]
Ik ben het helemaal met je eens dat Apple veel minder moeilijk doet. Op het coating probleem kun je op je vijf jaar oude macBook Pro Retina nog steeds consumentenrecht claimen, mits het natuurlijk particulier bij Apple zelf is aangeschaft.

Ik heb geen ervaringen met garantieclaims bij Amac. Ik heb er enkel m’n AirPods gehaald en was niet van plan er veel meer te kopen. Voor de prijs hoef je het alvast niet te doen.

Het beste zou zijn dat Apple de Amac gewoon overneemt, dertig van die winkels sluit en nog steeds een goede dekking heeft over het hele land. Hoeveel hebben ze er nu? 45 of zo? Bizar veel in ieder geval. Maar goed, I’ll keep on dreaming.

Oeps, ik heb er net een Iphone 6 gekocht, is de service echt zo slecht of broodje aap

@marcel,

Snel retour die aankoop.

Het is allemaal bloedserieus, Google maar eens rond, Amac NOOOOIT iets kopen…

Je ziet het hier al aan de reacties,

Ze zien klanten alleen maar als wandelende geldzakken, die so snel mogelijk geleegd moeten worden.

Zelf weten ze niet eens het verschil tussen een iPhone en een iPad, op de prijs na dan.

[quote=JoopJoopJoop url=https://www.onemorething.nl/community/topic/apple-is-weer-gek-aan-het-doen/#post-3123322 time=1512584422]@marcel,

Snel retour die aankoop.

Het is allemaal bloedserieus, Google maar eens rond, Amac NOOOOIT iets kopen…

Je ziet het hier al aan de reacties,

Ze zien klanten alleen maar als wandelende geldzakken, die so snel mogelijk geleegd moeten worden.

Zelf weten ze niet eens het verschil tussen een iPhone en een iPad, op de prijs na dan.

[/quote]

Wat is dit voor een bullshit verhaal? TS komt met veel stampij hier maar claimen dat het de schuld van Amac is dat zijn kabeltje kapot is. En vervolgens moet je niets meer bij Amac kopen? Hou op zeg! Doe niet zo zielig.

Ik heb zelf ervaring in APR winkel (niet in Amac winkel overigens), maar als ik €1 opzij had gelegd voor elke klant die het verschil niet snapte tussen garantie en gebruikersschade, dan was ik nu een ton rijker geweest.

APRs hebben één groot probleem en dat is juist de grilligheid van Apple. Soms vergoedt Apple wel, meestal niet. Als je dan als APR alles maar doorstuurt naar Apple, dan kan je binnen de kortste keren je toko sluiten.
En als je een afgebroken kabeltje opstuurt naar Apple, wat denk je dan dat zij gaan doen!? Precies, niets. Kabeltjes breken niet uit zichzelf.

Krijg je het bij Apple vergoed, dan kan je heel goed een zielig verhaal vertellen. Een APR krijgt dat niet namens jou gedaan.

@Joid,

Nogmaals snel terug die iPhone naar Amac, kans op grote ellende als daar binnen de garantieperiode wat fout gaat.

Het begint al met dat ze 3 jaar garantie beloven terwijl dat wettelijk veel langer is, heel typerend.

Goed lezen wat ik schrijf, heb het niet over een kabeltje terugbrengen…

Je bent ook wel een pannenkoek als je in 2017 nog iets bij een lokale reseller koopt.

[quote=JoopJoopJoop url=https://www.onemorething.nl/community/topic/apple-is-weer-gek-aan-het-doen/#post-3123476 time=1512652357]@Joid,

Nogmaals snel terug die iPhone naar Amac, kans op grote ellende als daar binnen de garantieperiode wat fout gaat.

Het begint al met dat ze 3 jaar garantie beloven terwijl dat wettelijk veel langer is, heel typerend.

Goed lezen wat ik schrijf, heb het niet over een kabeltje terugbrengen…[/quote]

Wettelijke garantie is absoluut niet langer dan drie jaar, je haalt dingen door elkaar.

Dit dus wel:

[b] In de Nederlandse wet is geen wettelijke garantietermijn opgenomen. Het is dus niet zo je na bijvoorbeeld een jaar geen garantie meer hebt op een product, hoe graag winkels je dat ook wijs willen maken. Het gaat om verwachtingen die je redelijkerwijs over een product mag hebben. Van een computer mag je verwachten dat deze langer meegaat dan van een goedkope pen. Als een computer dus na twee jaar kapot gaat, kan je dus nog steeds aanspraak maken op garantie, ook al zegt de winkel dat je bijvoorbeeld maar een jaar garantie hebt.

[/b]

Je kan niet zomaar een aankoop annuleren in een winkel. Gekocht is gekocht.