oke ik weet dat je video kaart fans pas gaan draaien bij een bepaalde temp. maar nu heb ik sinds kort het probleem dat mijn CPU (processor) Overheat (alleen tijdens gamen) ik denk dat dat ook te maken heeft met de temp. in de kast en dat de video kaart fans nog niet draaien of iets maar sinds een week overheat mijn cpu BELACHELIJK snel tot 100 graden celcius (alleen in games) anders op een normale 30 graden de cpu fan draait prima heb al het stof al we geblazen en schoongemaakt probleem houd aan ! ik heb een i7 processor en bij csgo overheat die al HELP!!!
- Wat heb je voor i7?
- Wat heb je voor CPU koeler?
- Wat is de temperatuur van je videokaart bij belasting?
intel i7 normaale cpu fan die erbij zat en een extra (kleine) fan aan de zeikant de temp van de videokaart was rond de 50
zeikkant is met dubbel k !
Een Intel i7 lijkt me logisch ja… :-?
Ik doelde meer op welke model. Ik ga er ook even vanuit dat we het hier niet over een Mac hebben.
Maar in ieder geval, check even of de ‘push pins’ van de CPU koeler wel goed vastzitten. Zo ja, tijd om in een betere koeler te investeren!
De standaard Intel koelers zijn namelijk precies nergens goed voor.
Ik heb onlangs deze op mijn i5 in een HTPC gezet, waar ik ook nog wel eens video’s mee encode. Voorheen klom de i5 hierbij richting de 90-95C, vergezeld door een zeer onaangenaam ventilatorgeluid. Nu slechts 65C en de ventilator komt niet eens boven het standaard toerental.
Een i7 wordt met HyperThreading nog een stukje warmer, dus ik kan me voorstellen dat die de 100C wel aantikt ja…
Misschien dus tijd om een beetje geld en wat uurtjes prutsen te investeren
(let op, bij een beetje koeler zit een zgn. ‘blackplate’ welke achter het moederbord gepositioneerd dient te worden. Je moet je computer dus even uit elkaar slopen)