amerikaans vlaggetje i.p.v. nederlands

krijg boven in de menubalk (naast help) ieder keer USA vlaggetje. ik verander deze steeds in NL maar na herstart is die instelling weer USA. hoe is dit structureel nl te krijgen?

zorg dat de afbeelding op je bureaublad de .jpg-extensie heeft. Is een bug in OSX.

Via internationaal/landvoorkeuren in je systeemvoorkeuren en dan de tab invoermenu.

Kom op jongens, eerst even zoeken op: [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=6302&highlight=amerikaans+vlag] amerikaans AND vlag[/url] en er gaat een wereld voor je open. Ben wel geen mod, maar laten we een beetke ons best doen om deze forums niet vol te laten lopen met dubbele (en dus overbodige) vragen.

Zo overbodig is die vraag helemaal niet, want ik heb al alles uitgeprobeerd wat er op dit forum over landenvlaggetjes te lezen staat. Helaas helpt niets en krijg ik ook bij een nieuwe opstart dat stomme vlagetje steeds weer in de menubalk. Wie de echte oplossing kent, mag ze graag posten en zal er nogal wat maccers mee plezieren.

Ga naar systeemvoorkeuren dan naar landinstellingen en dan naar invoermenu. haal hier het vinkje bij de amerikaanse vlag weg. Als je meerdere landen hebt aangevinkt krijg je een vlaggetje in je menubalk. zorg dat alleen nederland is aangevinkt

groet

Probleem is dat dit probleem door een heleboel redenen kan voorkomen.

• probeer de amerikaanse taal uit te zetten [zie post hierboven]

• controleer of er bij bijvoorbeeld de inlog onderdelen programma’s zijn die alleen in het engels/amerikaans werken [logitec drivers, apple-talk ect.]

• probeer een .jpg als bureublad i.p.v. een tiff, psd…

Nog meer redenen… iemand?

Dat is idd het klassieke middeltje, maar helaas helpt het bij mij geen moer. In de landinstelling is er slechts één land aangevinkt (België btw) maar bij nieuwe opstart staat die driekleur er telkens weer en begint het mij hoe langer hoe meer te storen.

Oeps, iets te laat gepost. Mijn antwoord was bedoeld op de helpende woorden van jonnie.

Bij mij was het apple-talk die het probleem veroorzaakte, blijbaar heeft dat progje de amerikaanse taal als voorkeur, appletalk uitgezet en herstart, en weg was ie.

Er zijn programma’s die bijvoorbeeld in het engels/amerikaans zijn. Stel dat die een gedeelt hebben dat mee opstart, heb je dus blijkbaar ook kans op dat vlaggetje… maar ook deze truuk werkte bij mij en een paar anderen, en bij sommigen niet…

Ik had opeens dat amerikaanse vlaggetje er staan na de update naar 10.2.8

nu is ie gelukkig weg, niet dat het erg was maar toch

[quote:ba5f6adfa2="unSOUND"]Bij mij was het apple-talk die het probleem veroorzaakte[/quote:ba5f6adfa2]

Domme vraag misschien, maar heb je AppleTalk dan niet nodig (om op het internet te gaan bv.)?

[quote:8af2a380ab="jeff"]zorg dat de afbeelding op je bureaublad de .jpg-extensie heeft. Is een bug in OSX.[/quote:8af2a380ab] wat is dat nou voor rare reactie? Wat voor bug, en wat heeft .jpg met de talenkeus te maken? :sealed:

ik wacht nog ff alvorens iets te ondernemen. de discussie blijft nog doorgaan.

Het gene wat bij mij hielp kan geen kwaad aanrichten hoor. Mocht het niet helpen dan kun je het zo weer herstellen door het gene weer opnieuw aan te vinken. :)

just try!

Groet

[quote:bb80cdad00="Roggie"]Ok...zo werkt het. Met dank aan Okki in aan andere thread...

Bij mij werkt het volgende: Eerst een derde land aanvinken, bijvoorbeeld Brits, dan Amerikaans én Nederlands uitvinken, en voorts uitloggen en weer inloggen. Daarna Brits uitvinken, en Nederlands weer aan. Log maar weer uit, en daarna weer in. Dag vlaggetje![/quote:bb80cdad00]
Citaat uit de link van Apollo (zie hierboven)

Henk

[quote:86bb3e6433="jonnie"]Het gene wat bij mij hielp kan geen kwaad aanrichten hoor. Mocht het niet helpen dan kun je het zo weer herstellen door het gene weer opnieuw aan te vinken. :)

just try!

Groet[/quote:86bb3e6433]

Dat is het 'm nou net: in de systeemvoorkeuren > landinstellingen staat er bij mij maar één land aangevinkt en toch blijft de vlag niet weg.

[quote:588970df07="haka"][quote:588970df07="Roggie"]Ok...zo werkt het. Met dank aan Okki in aan andere thread...

Bij mij werkt het volgende: Eerst een derde land aanvinken, bijvoorbeeld Brits, dan Amerikaans én Nederlands uitvinken, en voorts uitloggen en weer inloggen. Daarna Brits uitvinken, en Nederlands weer aan. Log maar weer uit, en daarna weer in. Dag vlaggetje![/quote:588970df07]
Citaat uit de link van Apollo (zie hierboven)

Henk[/quote:588970df07]

En dat werkt dus ook niet. :frowning:

gelukkig dat we ons als Maccers collectief druk kunnen maken om zoiets simpels als een vlaggetje... Dat geeft al aan dat de overige 99,9% van OSX loopt als de spreekwoordelijke tierelier. Verder ook opvallend dat dezelfde tip op het ene forum warm wordt onthaald en op het andere forum helemaal wordt afgekraakt. Hoe dan ook, dit vlaggetje lijkt toch wel zoiets als een bug te zijn, of zijn de meningen daarover ook verdeeld?

hoe simpel dan ook, het blijft tot op dit moment een onopgelost probleem!