Amerikaanse Ipod Mini en stroomvoorziening

Ik zit met een vraag en ben op het gebied van uit het buitenland bestellen nieuw. Waarschijnlijk ga ik binnenkort een Ipod Mini bestellen in Amerika maar ik vroeg me af hoe dat zit met de stroomvoorziening in Nederland!? :?

Alleen je stekker past niet. De oplader kan 100 tot 240Volt aan dus geen probleem.

als je zo'n snoer van bijvoorbeeld een scheerapparaat over hebt, dan kun je dat in de adapter prikken en gebruiken inplaats van de 110V stekker. een nieuw stekker-setje kopen kan natuurlijk ook, maar dat kost geld :P

Inderdaad een amerikaans stekkertje en door de opbouw van de adapter past hij echter niet in een normale verloopplug die je normaal op vakantie meeneemt. heb ook wat trucken moeten uithalen om de Ipod op te kunnen laden.

Het gekke is dat het kwart deel van de adapter (het deel dat je eruit kunt schuiven) er hetzelfde uitziet als die van mijn powerbook maar dat hij toch niet past … Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel … beetje lastig uit te leggen …

heb ik even gechecked, en dat kan bij mij idd ook niet. vreemd, waarom zouden ze dat gedaan hebben? mij iPod komt ook uit de US, en ik heb er zo'n snoertje aan gehangen. is toch op mn dock aangesloten en ligt uit het zicht.

De adapter kan gewoon 220V aan; als je een powerbook hebt: de extra stekker van de pobo adapter past erop. Bovendien kun je in de VS op ieder groot vliegveld stekkertjes kopen van Amerikaans naar Europees/NL; heb ik ook gedaan, stekkertje koste $3,99 plus 8% tax.

Het zou me nix verbazen als je bij een NL elekronica zaak in NL, waar ze elektro onderdelen verkopen om zelf versterkers enzo in elkaar te knutselen, ook van die verloopdingen kunt kopen.

have fun!

Bedankt voor de snelle reacties! :D

Maar de mooie oplossing is voor mensen die teveel geld hebben, je moet dan een stekker reissetje kopen voor de ipod adapter, dat zijn dus van die koppelstukjes die je op de iPod adapter klikt, het kost wel 50 euri, maar dan heb je wel een mooie oplaad-gear 8) , en je kunt je iPod zo'n beetje op de hele wereld opladen(waar stroom is he).

Stekkertje eraf knippen, nieuw stekkertje erop schroeven?

Mijn stekker van mijn powerbook (17 inch model) past er mooi niet op ....

overigens kun je je Mini ipod ook opladen via je powerbook (middels je firewirekabel …)